Ukázalo sa, že bežní Slováci už nekupujú na prvom mieste škodovky

S pomerne veľkým prekvapením sme čítali najnovšie štatistiky o predaji nových vozidiel na Slovensku. Ak ste si doteraz mysleli, že Škoda je neohrozenou ľudovou voľbou Slovákov, ste na omyle – tak ako sme boli aj my. Prvé husle v tomto prípade hrá Hyundai.
Vydané  Text: 

Keď sa hovorí o predajoch áut, prakticky bez výnimky sú to čísla dovedna súkromnej i firemnej klientely. Do jedného vreca sú hodené predaje fyzickým i právnickým osobám, teda bežným ľuďom i firmám či autopožičovniam. To do veľkej miery skresľuje obraz o tom, aká je popularita jednotlivých modelov áut naprieč verejnosťou. Slovenskému trhu už roky prakticky neohrozene kraľuje mladoboleslavská automobilka Škoda patriaca pod koncern Volkswagen, jej klientelou sú nielen jednotlivci so silnou lojalitou k značke, ale aj firmy. Tie si zabezpečujú celé vozové parky práve prostredníctvom vozidiel tejto značky. S mimoriadne zaujímavými číslami však prišla značka Hyundai. Tá pripomenula, že na Slovensku je práve **Hyundai najpredávanejšou značkou vozidiel u súkromných osôb.** Tento status značke patrí za prvých 6 mesiacov tohto roka a vydobyl si ho vďaka predaju celkovo 2 407 kusov automobilov. Ďalších 2 140 vozidiel značka predala firmám, dovedna 4 547 je to áut. Celkový trhový podiel spoločnosti dosahuje 8,7 percenta u osobných vozidiel kategórie M1. Pokiaľ berieme do úvahy aj vozidlá kategórie N1, Hyundai predal celkovo 4 556 kusov nových vozidiel, má trhový podiel 8,1 percenta a zastáva pozíciu 3. najpredávanejšej značky áut na Slovensku. Najobľúbenejším vozidlom Hyundai je model i30, ktorý ovládol kategóriu C1 s 1 778 predanými kusmi. V top 20 najpredávanejších modelov na Slovensku má Hyundai až štyri – Tucson, i30 kombi, i30 hatchback a i20.

Hyundai Kona 1.0 T-GDi očami našich čitateľov! Čo ich prekvapilo najviac?

Na našom Facebooku sme uverejnili výzvu a mnohí ste sa nám ozvali, že by ste si chceli Konu vyskúšať. Mrzí nás, že sme vás nemohli navštíviť všetkých. Niekoľkých fanúšikov sme si však vytipovali a priniesli sme im našu dlhodobo zapožičanú Konu, aby si ju vyskúšali. Nie každému sme prezradili, aký je pod kapotou motor a boli sme zvedaví,... Prečítať celé




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.