Nový Peugeot 2008 oficiálne! Poznáme všetky dôležité informácie

Napriek tomu, že odchádzajúca generácia Peugeotu 2008 nevynikala vzhľadom ani technikou, predalo sa z nej takmer milión kusov. Francúzi totiž vystihli nástup trendu mestských SUV a model 2008 patril v roku 2013 k prvým zástupcom tohto segmentu. Teraz sa však píše rok 2019 a **na scéne je už celá plejáda oplastovaných hatchbackov, s ktorými sa nová generácia musí pustiť… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Napriek tomu, že odchádzajúca generácia Peugeotu 2008 nevynikala vzhľadom ani technikou, predalo sa z nej takmer milión kusov. Francúzi totiž vystihli nástup trendu mestských SUV a model 2008 patril v roku 2013 k prvým zástupcom tohto segmentu. Teraz sa však píše rok 2019 a **na scéne je už celá plejáda oplastovaných hatchbackov, s ktorými sa nová generácia musí pustiť do náročného boja.** Dizajnéri preto nenechali nič na náhodu a novinka šokuje dizajnom. Pre niekoho originál, pre iného gýč. **Nech už sa hlásite k akejkoľvek názorovej skupine, rozhodne nemožno Peugeot 2008 označiť za nudný.** Nám udrela do očí podobnosť s nedávno predstaveným hatchbackom 208. A nejde len o vzhľad, s menším súrodencom zdieľa platformu, vzhľad interiéru a techniku. **Nebude chýbať nový digitálny prístrojový štít či elektrická verzia e-2008.** Synchrónny elektromotor s permanentným magnetom ponúkne v tejto verzii výkon 100 kW (136 koní). Maximálka bude obmedzená na 150 km/h. Batéria s kapacitou 50 kWh by potom mala vydržať na 310 kilometrov elektrickej jazdy.
Pre verných fanúšikov klasických agregátov si pripravili zástup benzínových aj naftových motorov. **Základom bude výkonnejšia verzia trojvalcového 1.2 PureTech s výkonom 75 kW (100 koní).** Ten bude štandardne spárovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Ponuka pokračuje jednotkou PureTech 130 s výkonom 96 kW (130 koní), u ktorej je už možné zvoliť automatickú prevodovku EAT8. Vrchol benzínovej ponuky je potom v podobe PureTech 155, a to výhradne s automatickou prevodovkou. Malé SUV sa však nevzdalo ani dieselu. S kombinovanou spotrebou 4,7 litra na 100 kilometrov a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou sa o pozornosť hlási aj motor BlueHDi 100, ktorého dopĺňa aj silnejšia verzia BlueHDi 130 s automatickou prevodovkou. **Hovorí sa tiež o zväčšených rozmeroch, na dĺžku si Peugeot prilepšil až o 14 centimetrov v porovnaní so starou generáciou.** Na presné detaily si však ešte budeme musieť počkať. Do predaja by sa novinka mohla dostať už koncom tohto roka.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.