Volvo ukázalo svoje prvé sériové samojazdiace auto, je ním XC90 so špeciálnou výbavou

Švédska prémiová automobilka predstavila autonómne XC90 ako výsledok spolupráce s americkým Uberom.
Vydané  Text: 
Spoločnosti Volvo a Uber spolupracujú na vývoji autonómne jazdiacich automobilov už od roku 2016 a dnes oznámili míľnik v ich spoločnej stratégii. XC90 so špeciálnym hardvérom je prvé sériovo vyrábané samojazdiace auto od Volva. Techniku, ktorá sa stará o samočinné jazdenie, vyrobil a bude dodávať americký Uber. Čo je ale pomerne prekvapivé, Volvo pripomína, že nemá v úmysle už dnes vrhnúť na trh auto, ktoré bude prezentovať ako stopercentne autonómne. Chce počkať do doby, keď budú plne samojazdiace všetky ostatné autá. Zámer predstavenia XC90 s hardvérom a softvérom od Uberu má byť verejným ohlásením úspešnosti spolupráce týchto dvoch gigantov. Medzi najdôležitejšie prvky sériového vozidla Volvo pripraveného na autonómnu jazdu patrí niekoľko záložných systémov pre funkcie riadenia a brzdenia, ako aj systém záložného batériového napájania. Ak niektorý z primárnych systémov z akéhokoľvek dôvodu zlyhá, okamžite zasiahnu záložné systémy, navrhnuté tak, aby vozidlo zastavili, uvádza sa v tlačovej správe výrobcu. Volvo plánuje podobný koncept základného autonómneho vozidla použiť aj vo svojich budúcich autonómnych vozidlách, ktoré chce predstaviť začiatkom 20. rokov. Tieto technológie, ktoré sa objavia v budúcej generácii modelov Volvo postavených na platforme SPA2, zahŕňajú prvky umožňujúce autonómnu jazdu bez dohľadu človeka v jasne vymedzených oblastiach, napríklad na diaľniciach alebo mestských obchvatoch. Tieto technológie môžu spríjemňovať vodičom jazdu tým, že za nich preberú všedné úlohy, ako je napríklad rozbiehanie sa a zastavovanie v dopravných zápchach.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »