Aktuality

BMW radu 1 novej generácie má naftový trojvalec i vyladenú top verziu M135i xDrive!

Toto je úplne nové BMW radu 1. Tretia generácia najmenšieho konvenčného bavoráku so spaľovacím motorom stavila na expresívny odvážny dizajn, na prvý pohľad možno rozpoznať zámer návrhárov vizuálne jednotku priblížiť k modelovej sérii X. Lenže rad 1 sa netransformuje do podoby malého esúvečka alebo crossoveru, naďalej ostáva verný svojmu pôvodu - malému hatchbacku.

Mimochodom, stihli ste si uvedomiť, že modelový rad 1 má už 15 rokov? Prvá generácia bola uvedená v roku 2004. Ten čas teda riadne letí...

BMW M135i xDrive (2020)

Detaily vonkajšieho dizajnu a interiéru si môžete pozrieť v našej fotogalérii, z technických vlastností by vás mali zaujímať najmä nasledovné údaje:

  • rázvor kolies sa generačne zmenšil o 20 mm na finálnych 2 670 mm;
  • novinka je v porovnaní s predchodcom kratšia o 5 mm (4 319 mm) a širšia o 34 mm (1 799 mm);
  • výška narástla o 13 mm na 1 434 mm. Zmeny proporcií môžu za to, že na fotografiách novinka vyzerá ako malé esúvečko;
  • BMW radu 1 dostalo systém BMW Operating System 7.0;
  • za príplatok je k dispozícii 10,25-palcová digitálna prístrojovka BMW Live Cockpit Professional a BMW Live Cockpit Plus;
  • súčasťou príplatkovej výbavy je aj 9,2-palcový farebný head-up displej;
  • zadné svetlá sú Full LED už v základe, za predné LED svetlomety si priplatíte;
  • BMW radu 1 ponúka pohon predných kolies a tiež xDrive;
  • štandardne auto stojí na 17" diskoch, v predaji budú aj 19";
  • batožinový priestor narástol o 20 litrov na 380 litrov;
  • po sklopení troch zadných sedadiel má nákladný priestor kapacitu 1 200 litrov;
BMW M135i xDrive (2020)

Hothatch s 4x4

Vlajkovou loďou modelového radu je BMW M135i xDrive. Je vybavený 4-valcovým motorom TwinPower s max. výkonom 225 kW (306 k) pri 5 000 až 6 500 ot./min. Max. krútiaci moment je 450 Nm, ktorý je k dispozícii v rozpätí 1 750 až 4 500 ot./min. Akcelerácia z nuly na 100 km/h prebehne už za 4,8 sekundy (!!!) a s balíčkom M Performance už za 4,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je limitovaná elektronikou na 250 km/h a spotreba sa má pohybovať okolo úrovne 7,8 až 6,8 l/100 km, emisie CO2 dosahujú 165 až 155 g/km. Zaujímavosťou je funkcia EDLC (Electronic Differential Lock Control), ktorá simuluje účinnosť mechanického diferenciálu pomocou regulácie zovretia bŕzd.

BMW M135i xDrive (2020)

Ostatné motorizácie

BMW 118i - benzínový 1,5-litrový 3-valec, max. výkon 103 kW (140 k) pri 4 600 - 6 500 ot./min, 220 Nm v rozpätí 1 480 - 4 200 ot.min, akcelerácia 0-100 za 8,5 s, spotreba ~5l/100km;

BMW 116d - naftový 1,5-litrový 3-valec, max. výkon 85 kW (116 k) pri 4 000 ot./min., max. krútiaci moment 270 Nm pri 1 750 - 2 250 ot./min, akcelerácia 10,3 s, spotreba 4,2 - 3,8 l/100 km; (bude v predaji aj so 7-st. automatikou Steptronic)

BMW 118d - naftový 4-valcový motor 2,0 l s max. výkonom 110 kW (150 k), pri 4 000 ot./min., max. krútiaci moment 350 Nm pri 1 750 - 2 500 ot./min, akcelerácia 8,5 s, spotreba 4,4 - 4,1 l/100 km;

BMW 120d xDrive - naftový motor 2,0 litra, 4 valce, max. výkon 140 kW (190 k) pri 4 000 ot./min, max. krútiaci moment 400 Nm pri 1 750 - 2 500 ot./min, zrýchlenie 0-100 km/h za 7 sekúnd, spotreba 4,7- 4,5 l/100 km. K dispozícii len s 8-st. automatikou prevodovkou Steptronic.

Erik Stríž
Erik Stríž je redaktorom magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. V mediálnej oblasti sa pohybuje od roku 2007, okrem konvenčných auto-moto tém sa venuje aj problematike udržateľnej mobility, technológiám a dizajnu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie