Radikálne zmeny na cestách! Polícia zavádza 10 prísnych noviniek:
Ak nový návrh prejde legislatívnym procesom, v platnosť by mali pravidlá vstúpiť už od prvého júla tohoto roka. Novinky budú upravovať súčasné pojmy a priznajú väčšie právomoci dopravným policajtom aj prostredníctvom zvýšeného sadzobníka pokút. TELEFÓN ZA VOLANTOM: Novela upraví znenie týkajúce sa držania a obsluhy mobilných zariadení počas jazdy. Kým doteraz mali vodiči zakázané telefonovať… Prečítať celé
Vydané Text: Peter Orosz

TELEFÓN ZA VOLANTOM:
Novela upraví znenie týkajúce sa držania a obsluhy mobilných zariadení počas jazdy. Kým doteraz mali vodiči zakázané telefonovať bez použitia hands free príslušenstva, po novom sa zákaz rozšíri aj na držanie zariadenia v rukách bez ohľadu na to, čo s mobilom robíte. Za porušenie tohoto zákazu budete v blokovom konaní pokutovaní sumou od 100 eur.ZADRŽANIE EČV:
Ak nebude pokuta uložená v rámci objektívnej zodpovednosti uhradená, policajt vám pri ďalšom strete môže zadržať všetky doklady vrátane tabuliek s evidenčným číslom vozidla priamo na mieste, čím držiteľovi znemožní akúkoľvek ďalšiu manipuláciu s vozidlom až dovtedy, pokiaľ nebude uhradená pokuta.PRESKÚŠANIE:
Vodičom dnes hrozí výzva na opätovné preskúšanie alebo návšteva lekára v prípade, ak v priebehu jedného roka spôsobia viac ako tri závažné priestupky, za ktoré získajú pokutu aspoň v hodnote 60 eur. Po novom by už výška pridelenej pokuty nemusela byť relevantná, na preskúšanie budú stačiť tri priestupky.SKUŠOBNÉ OBDOBIE:
Začínajúcim vodičom navrhujú stanoviť dvojročné „skušobné“ obdobie, počas ktorého by nemohli spôsobiť viac ako dva závažné priestupky. V prípade nedisciplinovanosti budú musieť absolvovať doškoľovací kurz, navštíviť psychológa a spraviť test na polícii.PARKOVANIE NA CHODNÍKOCH:
Novinka by mala upravovať znenie pravidla o parkovaní na chodníkoch tak, aby bolo jednoznačne uvedené, že parkovať na chodníku možno len na takom mieste, kde nebude dochádzať k jazde po chodníku, ale pôjde skutočne len o zaparkovanie na chodníku, ktorý susedí s cestou.ZÁCHRANNÁ ULIČKA:
Po novom vznikne slovenským vodičom povinnosť vytvárať takzvanú „záchrannú uličku“ pre sanitky alebo iné vozidlá s právom prednostnej jazdy. V prípade obmedzenia jazdy takéhoto vozidla môžete byť v rámci objektívnej zodpovednosti pokutovaní až do výšky 300 eur.KOLOBEŽKÁRI:
Nedisciplinovaným kolobežkárom pristrihne nová legislatíva krídielka. Podľa návrhu do definície nemotorového vozidla pribudla „kolobežka s pomocným motorčekom“. Tým sa elektrická kolobežka dostáva na úroveň cyklistu a jej používatelia budú musieť dodržiavať rovnaké pravidlá o cestnej premávke.CYKLISTI A ALKOHOL:
Od roku 2016 môžu cyklisti v zastavanom území obce a na cestičke pre cyklistov jazdiť beztrestne pri 0,5 promile alkoholu v krvi. Podľa nového návrhu budú môcť cyklisti po konzumácii menšieho množstva alkoholu jazdiť na cestičke a v obci. Čo presnejšie vymedzí priestor, keďže územie obce je vyznačené značkami.KONTROLA VIN:
Na dopravných inšpektorátoch upustia od vykonávania fyzického porovnávania údajov uvádzaných v dokladoch vozidiel s údajmi priamo na vozidle. Kontroly identifikátorov vozidiel po novom zabezpečia pracoviská technických kontrol, ktoré budú vodiči musieť absolvovať v pravidelných intervaloch. Túto činnosť zabezpečia aj pracoviská kontroly originality vozidiel, ktoré musia byť na túto činnosť patrične vybavené.EVIDENCIA VOZIDLA:
Dôjde k rozšíreniu elektronického prihlasovania novozakúpených vozidiel s cieľom minimalizovať vypisovanie papierových žiadostí pri evidenčných úkonoch. Zaniknúť by navyše mala povinnosť vlastníka vozidla predkladať dopravnému inšpektorátu tie rozhodnutia okresného úradu, ktoré inšpektorátu už okresný úrad zaslal v elektronickej podobe.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Pokračujte na ďalší príspevok »
Batéria si zaslúži rovnakú starostlivosť, ako celé auto. Takto si ju môžete nevedomky zničiť…
Batéria v spaľovacom aute si taktiež zaslúži pravideľný servis. Ak ho budete dlhodobo ignorovať, môžete na to doplatiť.
Aké je optimálne napätie na autobatérii? Čo sa stane, ak servis zanedbáte?KĽÚČOVÝ MODEL ZNAČKY
PRVÝ TEST KIA EV9: Výkonný luxus. Je však porovnávanie s BMW na mieste?
Na veľké SUV Kia EV9 sme čakali možno až príliš dlho, a tak vyburcovala naše očakávania. Prvé dva dni s modelom nám odhalili, či má EV9 právo považovať sa za vlajkovú loď značky.
Na Slovensku sa predáva od 74 990 €, za čo dostanete verziu Earth 1st Edition RWD 99,8 kWh 149,5 kW. GT-Line 1st Edition ide potom od 82 990 €. Zdá sa, že každé euro stojí za to.TEST Mazda CX-60 3,3l e-Skyactiv D254: Auto ktoré nemá existovať a predsa je tu. Ako sa Mazda postavila prísnym predpisom?
Na európske cesty dorazilo auto, ktoré ide proti prúdu. Namiesto elektrického pohonu má pod kapotou naftový motor. Aká je Mazda CX-60?
Naftový agregát pod kapotou ukazuje, že Mazda dokáže o budúcnosti premýšlať inak ako európske automobilky. Čo všetko ponúka?NOVÝ MODEL
Nová generácia ikonického RENAULT MASTER je vonku, prešiel najväčšou inováciou v histórii
Značka Renault koncom novembra odhalila novú generáciu úžitkových vozidiel MASTER.
Prichádza s početnými vylepšeniami a tiež nabíjateľným pohonom.FIREMNÉ AUTO
Výhody veľkých teraz aj pre malých. Škoda vám dá flotilové zľavy či extra starostlivosť už pri kúpe jedného vozidla
Hovorí sa, že byť veľký má svoje výhody. V tomto prípade to znamená, že spoločnosť Škoda Auto Slovensko – líder vo fleetovom segmente – dokáže ponúknuť zvýhodnenú flotilovú ponuku pre firemných zákazníkov už pri kúpe jedného vozidla. To zahŕňa lepšie ceny, množstvo vozidiel ihneď skladom či ďalšie výhody vo financovaní a starostlivosti o vozidlo.
AKTUALITY
Odborári vybavili zamestnancom čosi nevídané. Talianske Lamborghini zavádza 4-dňový pracovný týždeň
Táto dohoda, ktorú odborári označili za historickú, prináša skrátenie pracovného času bez znižovania miezd.
Je 4-dňový pracovný týždeň dlhodobo udržateľný?AKTUALITA
Aké zmeny nás čakajú? Mestské zastupiteľstvo v Bratislave schválilo novú desaťročnú zmluvu s DPB
Dôchodkový vek pre vozový park, novinky pre subdodávateľov a ďalšie zmeny.
Novinky sľubujú pozitívne zmeny, aká bude realita?Za sneh a ľad na aute môžete dostať pokutu. Riskujete tým nielen peniaze, ale aj zdravie seba a ostatných.
Nesprávne očistené auto môže byť problémom. Vodičovi zaň dokonca hrozí pokuta.
Ako sa k celej veci stavia zákon? Najväčším problémom je hlavne ľad odletujúci z kamiónov.V Česku štát prispeje na nákup nového auta, finančne podporí aj autá na vodík
Slovensko je z krajín V4 najhoršie z hľadiska registrácie nových elektromobilov, v Česku sú na tom však veľmi podobne.
Finančné príspevky, ktoré je radosť čerpať.NOVINKY
Dopravný podnik spustil prevádzku najväčších trolejbusov v histórii. Kde sa nimi môžete odviezť?
Od 16. novembra ulicami Bratislavy jazdí najdlhší trolejbus na Slovensku, do konca roka ich má byť v prevádzke až 16.
Nový dlhý model trolejbusu si vynútila veľká popularita bratislavskej mestskej hromadnej dopravy.