Novú KIA XCeed už vyfotili, toto je nový crossover bez maskovania

Úplne nový crossover má už dnes potenciál zatriasť trhom.
Vydané  Text: 

Nová Kia XCeed bude vychádzať z aktuálneho modelového radu Ceed a bude sa jednať už o piate SUV v ponuke juhokórejskej automobilky. Keď sme o novej Kii písali ešte v marci, nepoznali sme ani názov, ani detaily o modeli. Dnes sme o niečo informovanejší, názov je celkom určite XCeed a máme k dispozícii aj niekoľko fotiek, ktoré vo veľkej miere odhaľujú celkový vzhľad i charakter vozidla. Fotografie zverejnili portály AutoWeek a indianautosblog.com, XCeed bol nafotený počas jazdy kdesi na indickej diaľnici a prakticky bez maskovania. Ceed ako crossover sa bude od ostatných modelových variantov líšiť už na prvý pohľad vďaka vyrezaným predným svetlometom a zásadne odlišným zadným partiám. Na fotografiách môžeme sledovať tiež oplastovanie spodných hrán karosérie, ale svetlá výška na prvý pohľad veľmi nenarástla. Dokonca sa nám zdá, že predný ani zadný nájazdový uhol neprešiel významnejším zväčšením, čo nás celkom prekvapuje.
### Ceed je európskou záležitosťou Ceed je pre automobilku KIA veľmi úspešným projektom. Na trhy bol uvedený už pred 15 rokmi a dnes sú v predaji tri karosárske varianty, ktoré sa čoskoro rozšíria o avizovaný crossover, respektíve malé SUV. Súčasné varianty hatchback, kombi (Sportswagon) a shooting brake ProCeed síce zákazníci majú radi, ale postaviť na ich základe trendové SUV je, zdá sa, nevyhnutnosť. ### Do tretice a pätice všetko dobré Dnes sú najmenšími SUV-čkami od Kie modely Stonic a Niro, oba takmer rovnako veľké, ale každé s odlišným charakterom a filozofiou. Už aj tak je ale nezvyklé, že jedna automobilka ponúka dva podobné modely s takmer totožnými rozmermi, rozšírením portfólia o XCeed Kia ešte viac zamotá hlavy zákazníkom i kritikom. Okrem Stonicu a Nira má značka KIA v ponuke ešte SUV Sportage a Sorento, tie sú však veľkosťami na celkom inej úrovni. Rozumieme, že zaradiť do ponuky model, ktorý očividne vychádza z bestselleru, je logický krok s dobrou perspektívou. V marci sme písali o tom, že výrobca bude s najväčšou pravdepodobnosťou stavať nové malé SUV na rovnakej platforme ako Ceed, čo znamená rázvor kolies s dĺžkou 2 650 mm, pokiaľ bude vychádzať z hatchbacku a dĺžka nového vozidla by sa mala pohybovať okolo 4 310 mm, čím by zapadlo práve medzi Stonic a Niro. Lenže medzičasom KIA informovala o tom, že nový crossover zapadne práve medzi Stonic a Sportage, čo znamená, že dĺžka dosiahne 4,5 metra. XCeed teda vôbec nebude tak malý, ako sme očakávali. Zrejme však bude stále kratší ako Ceed SW, ktorého dĺžka je presne 4,6 metra. **KIA Stonic** má rozmery 4 140 × 1 760 × 1 520 mm a rázvor kolies 2 580 mm.
**KIA Niro** má rozmery 4 355 × 1 805 × 1 545 mm a rázvor kolies 2 700 mm.
**KIA Ceed** hatchback má rozmery 4 310 × 1 800 × 1 447 a rázvor kolies 2 650 mm.
**KIA Ceed SW** má rozmery 4 600 × 1 800 × 1 465 a rázvor kolies 2 650 mm.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.