Toto je nový Land Rover Discovery Sport

Ktovie, ako sa budeme na jeho dizajn pozerať o takých desať rokov.
Vydané  Text: 

Nový Land Rover Discovery Sport prešiel vylepšením, ale zachováva si svoj pôvodný charakter. Nie je veľmi prekvapivé, že práve Discovery Sport je najpredávanejším modelom výrobcu, ponúka ideálnu kombináciu luxusu, komfortu, športovosti i úžitkovosti. Len pre zaujímavosť, vo variante s pohonom všetkých kolies dokáže Discovery Sport zdolať kopec so stúpaním až 45 stupňov! O zlepšovanie jazdných vlastností v teréne sa starajú napríklad technológie Terrain Response 2, Driveline Disconnect či Active Driveline system, brodivosť dosahuje úctyhodných 600 mm a s funkciou Advanced Tow Assist možno bezpečne manévrovať 2,5-tonový príves.
Land Rover Discovery Sport sa na medzinárodných trhoch objaví s ponukou troch benzínových motorov Ingenium a štyroch naftových agregátov. Ovládané sú prostredníctvom manuálnej alebo 9-stupňovej automatickej prevodovky ZF a vďaka technológii Adaptive Dynamics možno ovplyvňovať dynamiku a jazdné vlastnosti automobilu. Vodič má na výber z jazdných režimov Comfort, Sand, Grass-Gravel-Snow, Mud & Ruts, Auto a v konfigurácii s Adaptive Dynamics aj režimu Dynamic. Land Rover uvádza ako optimálnu motorizáciu naftový motor s max. výkonom 112 kW (150 k), ktorého spotreba dosahuje iba 5,9 l/100 km a emisie CO2 sú iba 140 g/km. To platí pre verzie s pohonom predných kolies. Najvýkonnejšou verziou bude tá s pohonom 4×4 a benzínovým motorom s max. výkonom 186 kW (250 k) a max. krútiacim momentom 400 Nm. Zrýchlenie off-roadu s týmto motorom je výborné, z nuly na 100 km/h vyštartuje už za 7,9 sekundy. Nové motory spĺňajú normy stanovené meracím cyklom Real Driving Emissions stage 2 (RDE2), ktorý vstupuje do platnosti až v budúcom roku.
Automobil stojí na platforme ako Evoque, teda na Premium Transverse Architecture (PTA), s nápadným malým esúvečkom zdieľa aj ponuku motorov. Architektúra umožnila osadenie 48-voltovej siete pre elektrifikáciu pohonov, Discovery Sport preto prichádza ako mild-hybrid. Batérie sú uložené pod podlahou, takže neuberajú z batožinového priestoru. Súčasťou elektrifikácie v podaní Land Roveru je funkcia vypínania spaľovacieho motora pri rýchlosti nižšej ako 17 km/h. Konštrukcia vozidla je pevnejšia, efektívnejšie tlmí vibrácie a otrasy prenikajúce do kabíny, okrem toho poskytuje vyššiu bezpečnosť posádky v prípade havárie.
O vylepšení praktickej stránky vozidla svedčí aj detail, že kapacita palivovej nádrže vzrástla o 20 percent na pôsobivých 65 litrov. Popri konfigurácii sedadiel 5+2 s rázvorom 2 741mm Discovery Sport ponúka batožinový priestor s kapacitou v rozpätí 897 až 1 794 litrov. Využitie nepochybne nájdu aj odkladacie priestory v interiéri, ktorých celkový objem dosahuje 48 litrov, teda o 25 percent viac ako u predchodcu. Cena verzie s uvedeným naftovým motorom 112 kW (150 k) začína na úrovni 31 575 britských libier, teda približne 35 860 eur.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.