KIA Sportage MAX: V čom je iná od ostatných verzií?

V čom spočíva rozdiel medzi najlacnejšou a najdrahšou KIA Sportage? A kam medzi ne zapasovala edícia MAX?
Vydané  Text: 

### PORADŇA: Poradca pri kúpe KIA Sportage KIA Sportage patrí medzi najobľúbenejšie stredne veľké SUV predávané na Slovensku. Vyniká vysoko estetickým zovňajškom, hodnotným interiérom, pestrou technologickou výbavou a vysokou bezpečnosťou, pričom výrobca na všetky verzie, teda aj tie najlacnejšie, ponúka až 7-ročnú záruku. Sportage sa snaží získať priazeň zákazníkov v segmente, ktorý je vysoko konkurenčný. Nachádzame v ňom nielen jeho koncernového kolegu s písmenom H v logu, ale aj modely európskych a japonských výrobcov. Dnes je možné zadovážiť si Kiu Sportage za minimálne 20 190 €, čo je verzia s motorom 1,6 GDI s max. výkonom 97 kW (132 k), manuálnou 6° prevodovkou a výbavou SILVER. Technologicky i motoricky najvyspelejším variantom je ten s cenou 36 990 €, patrí mu výbava GT LINE, naftový hybridný pohon 2.0 CRDi + 48V (Mild hybrid) a automatická prevodovka. Aktuálne predajcovia ponúkajú bonusy vo výške 1 300 eur, ktoré platia aj na uvedené verzie. V prípade špeciálnej edície s názvom MAX je k bonusu pripočítaná ešte výbava v hodnote 1 100 eur zadarmo, čo znamená celkové zvýhodnenie až 2 400 eur. Dokonalým sprievodcom pri kúpe KIA Sportage je samotný konfigurátor, ktorý vám ponúkne na výber zo všetkých motorov, prevodoviek, výbav, farebných schém a doplnkových paketov. ### SILVER
KIA Sportage vo výbave SILVER
Začíname na základnej konfigurácii esúvečka, ktorá práve teraz stojí 18 890 eur. Už v tejto úrovni výbavy s názvom SILVER dostanete napríklad cúvaciu kameru, denné LED svetlá, pneu 225/60 R17 a disky z ľahkej zliatiny, 7” centrálny displej, Bluetooth či manuálnu klimatizáciu. Ale napríklad tempomat dostanete až po dokúpení paketu Silver Pack. Pre výbavu SILVER sú na výber benzínové i naftové motory, ale nie hybrid. Základom je benzínový motor 1.6 GDi (97kW/132 kW) a 6° manuál. Za preplňovaný benzínový 1,6 T-GDI poháňajúci všetky kolesá s max. výkonom 130 kW (177 k) zaplatíte 23 690 eur, resp. 22 390 eur po odpočítaní bonusu. Jediný naftový motor ponúkaný v tejto výbave je dobre známy 1,6 CRDi s neveľkým max. výkonom 85 kW (115 k). Jedná sa o vôbec najslabší z ponúkaných motorov. ### GT LINE
Najdrajšia verzia Kia Sportage je tá vo výbave GT LINE za cenníkových minimálne 33 690 eur, prípadne o 1 300 eur menej po započítaní aktuálneho bonusu. GT LINE je už takmer plnka, dostanete prakticky všetko vrátane bi-xenónových svetlometov s ostrekovačom a natáčaním do zákrut, dostanete aj kožené sedadlá, estetický balíček karosérie GT Line, bezdrôtové nabíjanie smartfónu, prémiový audio systém JBL®, navigačný systém s 8″ dotykovým LCD displejom, 360° kameru, podporu Apple CarPlay / Android Auto. Ak by ste ale chceli napríklad asistent predchádzania čelným zrážkam, adaptívny tempomat či ventilované sedadlá, musíte si priplatiť na GT Line pack za 1 890 eur. Základnou motorizáciou úrovne výbavy GT LINE je benzínový motor 1.6 T-GDi 130kW / 177k 4WD so 7° automatikou, najdrahším motorickým variantom je naftový hybrid 2.0 CRDi + 48V 136kW / 185k 4WD A8 za 35 690 eur (po započítané bonusu 1 300 eur). ### MAX
KIA Sportage vo výbave MAX
Momentálne sa Kia Sportage predáva aj vo výbave MAX. Táto edícia je akýmsi ideálnym kompromisom medzi cenou a výbavou, pričom techniku v hodnote 1 100 eur dostanete zdarma. Jedná sa o napríklad o nasledovnú techniku a výbavu: * Navigačný systém so 7″ dotykovým LCD displejom * Aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu LKAS * Systém monitorovania dopravných značiek SLIF * Systém monitorovania únavy vodiča DAW * Asistent pre automatické prepínanie diaľkových svetiel HBA * Impulzné ovládanie okna spolujazdca * Interiérové doplnky v lesklej čiernej farbe Cena akčného modelu MAX sa pohybuje v rozpätí 21 890 eur za 1.6 GDi 97kW / 132 kW 2WD M6 až 29 290 eur za 1.6 CRDi 100kW / 136k 4WD A7 DCT. Nami odporúčanou verziou je benzínový motor s automatikou a pohonom všetkých kolies 1.6 T-GDi 130kW / 177k 4WD A7DCT za 27 590 eur. Všetky tieto uvedené ceny sú už po započítaní aktuálneho bonusu 1 300 eur. Za metalický a perleťový lak si v každom prípade priplatíte 550 eur. Nech sa už rozhodnete pre akúkoľvek motorizáciu, vždy ušetríte minimálne spomínaných 1 100 eur, prípadne ak stihnete využiť bonus, tak dovedna 2 400 eur. To môže byť dosť silný argument pre kúpu, respektíve dôvod na navštívenie predajcu už teraz. [GALLERY id=29573]

TEST: Kia Sportage 1.6 CRDi 2WD – Showtime

V zásade má všetko. Atraktívnu farbu, úsporný motor, priestranný interiér a slovenský rodný list vystavený v Žiline. A okrem toho má aj celkom schopné jazdné vlastnosti, takže to na prvý pohľad vyzerá, že Kia Sportage 1,6 CRDi je ideálnym partnerom na všetky cesty.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.