Mitsubishi začne predávať Dendo v Európe už tento rok!

Prepracované prepojenie auta a domácnosti je čosi, čo tu malo byť už dávno.
Vydané  Text: 
Nová éra mobility si žiada viac ako iba výrobu a predaj elektromobilov. Na to, aby mohli bezproblémovo fungovať, musia výrobcovia ponúkať komplexné riešenia a jednou z mála spoločností, ktorá tak robí aj v praxi, je japonské Mitsubishi. Mitsubishi sa zaoberá celým pomyselným ľadovcom elektromobility, nielen jeho špičkou v podobe elektromobilov. Rozvíja komplexný energetický ekosystém, ktorého sú automobily len jednou z viacerých súčastí. Ten, ktorý sa v tomto roku plánuje uviesť do komerčného predaja v Japonsku a Európe sa volá Dendo Drive House (DDH). Riešenie ekosystému **Dendo Drive House** pre domácnosti a vozidlá má slúžiť na výrobu, ukladanie a zdieľanie energie, kedy sa vozidlo stáva súčasťou energetickej infraštruktúry. Teda predstavuje nielen spotrebič, ale aktívnu súčasť celého energetického systému. Bude teda možné využívanie elektriny z vlastného elektromobilu alebo plug-in hybridu pre potreby domácnosti.
Riešenie DDH by malo byť uvedené do predaja v priebehu fiškálneho roka 2019, najskôr v Japonsku a Európe. Výhodou DDH je aplikácia poznatkov o spôsobe využívania a prevádzkovania elektromobilov v reálnom živote, získaných po celom svete od 190-tisíc majiteľov vozidiel Outlander PHEV a takisto z niekoľkých skúšobných projektov v oblasti riešení V2X a elektromobilov. Systém Dendo Drive House zahŕňa elektromobil alebo plug-in hybrid, obojsmernú nabíjačku, fotovoltaické panely, domáci akumulátor a systém pre hospodárenie s energiami v domácnosti (HEMS). Navrhnutý je pre využitie v domácnostiach, avšak možno ho rozšíriť aj na komerčné alebo priemyselné prevádzky. DDH v podobe uceleného riešenia sa bude ponúkať u predajcov Mitsubishi Motors – čo zákazníkom uľahčí objednávanie – a bude zahŕňať predaj, inštaláciu a údržbu všetkých súčastí systému. Mitsubishi uvádza, že riešenie Dendo Drive House uvedie do predaja v priebehu fiškálneho roka 2019, ale nezmieňuje sa o detailoch. Takisto nie o čom, či sa vôbec automobilky sústredí aj na český či slovenský trh. Je veľmi pravdepodobné, že minimálne pri spustení predaja bude cieliť najmä na Nemecko, Francúzsko, eventuálne Poľsko alebo Spojené kráľovstvo.








Pokračujte na ďalší príspevok »