Aktuality

Historicky prvý Mercedes-Benz GLB: Trieda G v menšom vydaní?

Nové terénne kompaktné SUV od značky Mercedes-Benz bolo predstavené v rámci expozície automobilky na autosalóne v Šanghaji. Konštrukčne vychádza z Triedy GLA, namiesto apelu na imidžovosť sa nové GLB zameriava na priestrannosť, úžitkovosť a schopnosť jazdy terénom. Výrobca vo svojej medzinárodnej tlačovej správe uvádza, že model GLB sa citi doma na farmách.

Keď vidíme robustné terénne pneumatiky a tendenciu vzhľadu zdôrazňovať hrany karosérie, myslíme na Triedu G. Je zrejmé, že GLB svojím konštrukčným vyhotovením nebude môcť konkurovať géčke, ale budúcim majiteľom GLB bude nepochybne imponovať, že sa tieto dve triedy porovnávajú.

Rozmery novinky sú 4 634×1 890×1 900 mm a rázvor kolies dosahuje 2 829 mm. Pod kapotou Triedy GLB, ktorá sa zatiaľ predstavuje ako koncept, pracuje štvorvalcový benzínový motor M 260 s maximálnym výkonom 164 kW (224 k) a najvyšším krútiacim momentom 350 Nm.

Mercedes-Benz GLB (2020, koncept)

Vodič ovláda motor prostredníctvom automatickej dvojspojkovej prevodovky 8G-DCT, krútiaci moment je adresovaný na predné i zadné kolesá. 4MATIC v štandardnom režime (Eco/Comfort) rozdeľuje krútiaci moment v pomere 80:20 v prospech prednej nápravy, v športovom režime v pomere 70:30 a v off-road móde zasiela na obe nápravy rovnaký krútiaci moment v pomere 50:50.

Mercedes-Benz GLB (2020, koncept)

V interiéri je priestor pre dovedna sedem osôb vrátane vodiča. Zadné rady sedadiel sa delia v pomeroch 40:60 a 40:20:40, umožňujú vytvorenie nákladného priestoru s vodorovnou plochou. Stredný rad sedadiel je pozdĺžne nastaviteľný, rozsah pohybu 140 mm umožní, aby sa na sedadlách úplne vzadu odviezli aj dospelé osoby.

Ak platí, že Mercedes chce novú Triedu GLB prezentovať ako terénne kompaktné SUV, interiér je presným opakom zovňajška. Priestor pre vodiča a spolujazdca je skoro okázalo luxusný, palubovka s povrchom čalúneným do brúsenej kože zásadným spôsobom vyčnieva z radov automobilov určených na tvrdú prácu.

Ovládač automatickej prevodovky je zakomponovaný do páky napravo za volantom, pred lakťovou opierkou nachádzame iba kryté odkladacie priestory a ovládač operačného systému MBUX. Prostredie systému sa zobrazuje na združenom palubnom displeji, ktorý si Trieda GLB prevzala z ostatných modelových tried výrobcu.

ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je redaktorom magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. V mediálnej oblasti sa pohybuje od roku 2007, okrem konvenčných auto-moto tém sa venuje aj problematike udržateľnej mobility, technológiám a dizajnu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Testy

POROVNÁVACÍ TEST: Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Kia Rio 1.4 D-CVVT

Či chceme, alebo nie, bola to práve prvá generácia Škody Fabia, ktorá posunula kategóriu malých hatchbackov do role rodinných automobilov. Tento posun vyvolal ohlasy na opačnej strane a mnohí konkurenti reagovali. No najväčší záujem na ukrojení podielu majú, samozrejme, kórejské automobilky. Ako obstojí Škoda Fabia 1,0 TSI v porovnaní s Kiou Rio 1,4 D-CVVT?