Historicky prvý Mercedes-Benz GLB: Trieda G v menšom vydaní?

Mercedes-Benz GLB sme čakali dlho a teraz máme konečne jeho fotografie i podrobnosti o tom, čo nájdeme pod kapotou.
Vydané  Text: 

Nové terénne kompaktné SUV od značky Mercedes-Benz bolo predstavené v rámci expozície automobilky na autosalóne v Šanghaji. Konštrukčne vychádza z Triedy GLA, namiesto apelu na imidžovosť sa nové GLB zameriava na priestrannosť, úžitkovosť a schopnosť jazdy terénom. Výrobca vo svojej medzinárodnej tlačovej správe uvádza, že model GLB sa citi doma na farmách. Keď vidíme robustné terénne pneumatiky a tendenciu vzhľadu zdôrazňovať hrany karosérie, myslíme na Triedu G. Je zrejmé, že GLB svojím konštrukčným vyhotovením nebude môcť konkurovať géčke, ale budúcim majiteľom GLB bude nepochybne imponovať, že sa tieto dve triedy porovnávajú. Rozmery novinky sú 4 634×1 890×1 900 mm a rázvor kolies dosahuje 2 829 mm. Pod kapotou Triedy GLB, ktorá sa zatiaľ predstavuje ako koncept, pracuje štvorvalcový benzínový motor M 260 s maximálnym výkonom 164 kW (224 k) a najvyšším krútiacim momentom 350 Nm.
Vodič ovláda motor prostredníctvom automatickej dvojspojkovej prevodovky 8G-DCT, krútiaci moment je adresovaný na predné i zadné kolesá. 4MATIC v štandardnom režime (Eco/Comfort) rozdeľuje krútiaci moment v pomere 80:20 v prospech prednej nápravy, v športovom režime v pomere 70:30 a v off-road móde zasiela na obe nápravy rovnaký krútiaci moment v pomere 50:50.
V interiéri je priestor pre dovedna sedem osôb vrátane vodiča. Zadné rady sedadiel sa delia v pomeroch 40:60 a 40:20:40, umožňujú vytvorenie nákladného priestoru s vodorovnou plochou. Stredný rad sedadiel je pozdĺžne nastaviteľný, rozsah pohybu 140 mm umožní, aby sa na sedadlách úplne vzadu odviezli aj dospelé osoby. Ak platí, že Mercedes chce novú Triedu GLB prezentovať ako terénne kompaktné SUV, interiér je presným opakom zovňajška. Priestor pre vodiča a spolujazdca je skoro okázalo luxusný, palubovka s povrchom čalúneným do brúsenej kože zásadným spôsobom vyčnieva z radov automobilov určených na tvrdú prácu. Ovládač automatickej prevodovky je zakomponovaný do páky napravo za volantom, pred lakťovou opierkou nachádzame iba kryté odkladacie priestory a ovládač operačného systému MBUX. Prostredie systému sa zobrazuje na združenom palubnom displeji, ktorý si Trieda GLB prevzala z ostatných modelových tried výrobcu.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



auto motor a šport č. 4/2024

Štatút reklamnej a propagačnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport č. 4/2024

  • PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé

      
  • auto motor a šport č. 4/2024

    Štatút reklamnej a propagačnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport č. 4/2024

  • PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé