Športová Mazda 3 realitou? Konkurovať by mohla Golfu GTI či Civicu Type R

**Koncom minulého roka nám Akira Marumoto, prezident automobilky Mazda, naznačil možnosť vytvorenia športovej verzie úplne novej Mazdy 3, o ktorú prejavili mnohí fanúšikovia japonskej značky záujem.** Posledné správy hovoria, že definitívne schválenie nového projektu, ktorého výsledkom by mal byť rival pre najhorúcejšie hot-hatche na trhu, má Mazda v pláne už v najbližších mesiacoch. Podľa britského… Prečítať celé
Vydané  Text: 

**Koncom minulého roka nám Akira Marumoto, prezident automobilky Mazda, naznačil možnosť vytvorenia športovej verzie úplne novej Mazdy 3, o ktorú prejavili mnohí fanúšikovia japonskej značky záujem.** Posledné správy hovoria, že definitívne schválenie nového projektu, ktorého výsledkom by mal byť rival pre najhorúcejšie hot-hatche na trhu, má Mazda v pláne už v najbližších mesiacoch.

Hlasujte za Miss Drive 2019 a vyhrajte Hyundai i30 Fastback Podľa britského magazínu Autocar by ostrá verzia nového hatchbacku mala byť oficiálne uvedená v roku 2021. Pod kapotou sa údajne objaví preplňovaná verzia štvorvalca s objemom 2,5 litra, ktorý poznáme napríklad modelov CX-5 a 6 predávaných v USA. **Výkon 186 kW (250 koní) a krútiaci moment 310 Nm by mali ostrému hatchbacku stačiť aj v dnešnej dobe.** Momentálne nie je známe, či pôjde o predokolku, alebo sa ostrá trojka dočká aj pohonu oboch náprav.
http://xtomi.blogspot.com/
Otázne tiež je, či by sa japonský hot-hatch predával aj v Európe. Mazda sa totiž v súčasnosti snaží za každú cenu znížiť flotilový priemer emisií predávaných modelov, a preto automobilka uzatvorila partnerstvo s Toyotou, vďaka ktorej sa Mazda vyhne pokutám od Európskej únie za neplnenie prísnejších noriem. Zaradenie akéhokoľvek športového modelu do ponuky by mohlo tieto emisné priemery ešte zhoršiť. **Ak sa ostrá verzia Mazdy 3 stane realitou, s najväčšou pravdepodobnosťou sa dostane len na mimoeurópske trhy.**

Fiat sa vyhol pokutám za emisie elegantným spôsobom! Takto obišiel európske normy:

Talianska vynaliezavosť a mentalita sa nezaprela ani v tomto prípade, keď koncernu FCA hrozili pokuty za nedodržiavanie flotilových emisných limitov. **Do budúceho roka budú automobilky nútené stlačiť priemerné emisie nových áut pod 95 g CO2/km.** V súčasnosti však koncern FCA túto hodnotu prekračuje o takmer 30 gramov CO2/km, čo by za normálnych okolností mohlo koncern stáť... Prečítať celé




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.