SEAT našiel alternatívu k elektrine a CNG, prichádza s bio odpadom ako palivom pre autá

Použiť ako palivo pre osobné automobily biologický odpad nie je taký nonsens, ako sa na prvý pohľad môže zdať. Dôležité je jeho korektné spracovanie a extrahovanie biometánu, ktorý potom dokáže spaľovať upravený benzínový motor.
Vydané  Text: 
Výrobcovia automobilov sa neustále snažia hľadať nové druhy paliva, ktoré by dokázalo spĺňať čoraz vyššie nároky na ekológiu a znižovanie emisií. SEAT prišiel s novinkou v rámci svojho projektu Life Methamorphosis a ako nový druh paliva chce **využiť biologický odpad**. Ako palivo sa dnes okrem nafty a benzínu používa aj CNG, LPG, elektrina, etanol a vodík. Ďalším z navrhovaných palív je aj biometán, ktorý vzniká z biologického odpadu. Ten patrí k obnoviteľným zdrojom a proces získavania biometánu prebieha v piatich krokoch. [GALLERY id=28843] Keďže v prvom rade ide o odpad, prvým a veľmi dôležitým krokom je jeho **správna recyklácia**. Podľa údajov zo Španielska sa recykluje iba 40% všetkého vyprodukovaného odpadu. Závod Ecoparc 2 v Barcelone zváža organický odpad z hnedých kontajnerov spolu s časťou bio odpadu zo šedých kontajnerov. Po dôslednom vytriedení biologického odpadu sa bio odpad umiestní do nádob s objemom 4 500 m3 a výškou 26 metrov. Druhým krokom je **premena biologického odpadu na biometán**. V nádobách, v ktorých nie je kyslík, dochádza k procesu premeny, ktorý vedie k rozkladu bio odpadu. Po 30 dňoch vznikne plyn obsahujúci 65% metánu, ktorého kvalita je však ešte príliš nízka na to, aby slúžil ako palivo. **Ďalším krokom je teda rafinácia**, čiže zjemnenie a prečistenie. Ide o technologický postup, pri ktorom sa surovina zbavuje nečistôt a napríklad aj oxidu uhličitého, ktorý vznikol spolu s metánom a treba ho odstrániť. Rafináciou sa teda zvýši kvalita paliva, ktoré bude následne možné použiť ako bio palivo. Štvrtou fázou **je stlačenie plynu a jeho skladovanie**.

Aký je nový R33 BlueDiesel? Nová nafta môže zmeniť všetko

Benzín a nafta to ešte nemajú zrátané, nahradiť by ich mohli umelé palivá a palivá získané z obnoviteľných zdrojov. Napríklad tento R33 BlueDiesel z Nemecka.

Nakoniec prichádza na rad testovanie. Testy kvality sa robia na štyroch vozidlách so zážihovým motorom, ktorý je prispôsobený na spaľovanie zemného plynu, čiže CNG. Tri z nich sú SEAT Leon a spolu s nimi sa projektu zúčastnil aj SEAT Arona. Tankovanie biometánu do vozidla určeného na CNG trvá do 3 minút. Výpočty SEATu tvrdia, že ak by sa všetok biologický odpad z Ecoparcu 2 použil na výrobu biometánu, jeho množstvo by postačovalo pre 3 750 vozidiel SEAT Leon, aby každý rok obišli našu planétu. Množstvo biometánu, ktoré dokáže závod vyrobiť, vystačí na rok pre 10 000 áut, ak jazdia v priemere 15 000 km ročne. Výrobou biometánu vraj vzniká až o 80% menej emisií oxidu uhličitého ako pri spaľovaní benzínu. Definitívne výsledky a vyhodnotenie vplyvu paliva na motory bude možné urobiť až po odjazdení 30 000 km u každého z testovaných automobilov. V každom prípade by mohlo ísť o obrovský prínos pre ekológiu.

Hlasujte za Miss Drive 2019 a vyhrajte Hyundai i30 Fastback

Test Seat Leon 1.4 TGI: Na plný plyn!

Automobily s alternatívnym palivom nemusia byť futuristické koncepty, ktoré si aj tak nikto nekúpi. Keby v januári testovaný Leon nebol oblepený nálepkami CNG, ani by sme nevedeli, že nejazdíme na benzín.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.
  • SERVIS

    Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku

  • ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.

     Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.