Aktuality

Hyundai predstavil revolučný volant s dotykovým displejom! Zvykli by ste si?

Najnovšia štúdia kórejskej automobilky Hyundai ukazuje myšlienku použitia dotykových plôch a displejov aj na volante. Koncept je postavený na súčasnom modeli i30, ktorý okrem dvojramenného volantu s dvojicou displejov dostal aj novú generáciu digitálneho prístrojového štítu a obrazovky infotainmentu. Hyundai chce týmto zdôrazniť, že podobné technológie nie sú v dnešnej dobe vyhradené len pre autá vyšších tried.

Samotný vzhľad nového volantu však musíme subjektívne označiť za nie veľmi vydarený. Cieľom konceptu však nie je prezentovať atraktívny vzhľad, ale funkčné riešenia do budúcnosti. Na miestach, kde sa v súčasnosti nachádzajú tlačidlá, integroval Hyundai dvojicu dotykových displejov. Na nich sa menia zobrazované údaje v závislosti od toho, v akej sekcii infotainmentu sa vodič aktuálne nachádza. Dvojica konfigurovateľných displejov potom zaisťuje haptickú odozvu, aby mal vodič pocit fyzickej interakcie pri dotyku. V produkcii by sme nakoniec očakávali oveľa kompaktnejšie riešenie, ktoré nebude pôsobiť takto výrazne.

Každopádne ide o veľmi zaujímavú myšlienku, ktorá sa do skutočných áut zrejme tak skoro nedostane, v realite najskôr uvidíme len čiastočné prvky štúdie.

Peter Orosz
Ak čítate tento text, tak som vás buď veľmi dobre rozosmial, alebo poriadne naštval. To ma teší, pretože automobily sú aj o subjektívnych pocitoch a emóciách, ktoré sa nebojím prezentovať. Bezduché parafrázy tlačových správ budete musieť hľadať niekde inde.
Okrem znižovania amortizačnej hodnoty mojej klávesnice písaním článkov, venujem svoju pozornosť aj amatérskemu filmu a cestovaniu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Testy

POROVNÁVACÍ TEST: Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Kia Rio 1.4 D-CVVT

Či chceme, alebo nie, bola to práve prvá generácia Škody Fabia, ktorá posunula kategóriu malých hatchbackov do role rodinných automobilov. Tento posun vyvolal ohlasy na opačnej strane a mnohí konkurenti reagovali. No najväčší záujem na ukrojení podielu majú, samozrejme, kórejské automobilky. Ako obstojí Škoda Fabia 1,0 TSI v porovnaní s Kiou Rio 1,4 D-CVVT?