Aktuality

Nový Ford Kuga oficiálne! Pozrite si prvé fotografie a parametre.

Automobilka Ford predstavuje tretiu generáciu stredne veľkého SUV modelu Kuga. Vozidlo je postavené na novo vyvinutej globálnej platforme C2, vďaka čomu došlo k medzigeneračnému úbytku na hmotnosti o viac ako 90 kilogramov. Zároveň sa o 10 % zlepšila tuhosť karosérie aj aerodynamika, čo nepochybne prispeje k ešte lepším jazdným vlastnostiam a nižšej spotrebe paliva. Konkurencii chce novinka prerásť cez hlavu, a to doslova. Po novom má Kuga na dĺžku až 4 613 mm (+ 89 mm) a na šírku 1 882 mm (+ 44 mm), pričom samotný rázvor osí kolies narástol až na 2 710 mm (+ 20 mm). Očakávame tak priestrannejší interiér aj zväčšený batožinový priestor, ktorého oficiálna veľkosť zatiaľ nebola zverejnená.

Ford Kuga predstavenie (2019)

Znížiť spotrebu sa Fordu podarilo prostredníctvom niekoľkých foriem hybridného pohonu. Kuga bude prvým modelom značky, ktorý si zákazníci môžu objednať ako mild-hybrid či plug-in hybrid. A teraz sa podržte! Vo verzii plug-in hybrid by mala novinka využívať 2,5-litrový atmosférický benzínový štvorvalec s Atkinsonovým cyklom, pričom systémový výkon sústavy má dosahovať 165 kW (225 k) s možnosťou čisto elektrického dojazdu na úrovni 50 km.

Ford Kuga predstavenie (2019)

Ani pod kapotou mild-hybridnej verzie nenájdete malý trojvalček, ale 2.0 EcoBlue s výkonom 110 kW (150 k), ktorému asistuje remeňom poháňaný integrovaný štartér/generátor v rámci 48 V systému s akumulátorom. Generátor pritom môže v obmedzenom režime fungovať aj ako elektromotor. Rozmanitú ponuku motorizácií uzavrú aj známe preplňované benzínové aj dieselové jednotky bez elektrickej pomoci. Dôjde tak na vznetové štvorvalce 1.5 Ecoblue (88 kW / 120 k) a 2.0 Ecoblue (132 kW / 180 k) a takisto na zážihový trojvalec 1.5 EcoBoost (88 kW / 120 k alebo 110 kW / 150 k). V závislosti na motorizáciách potom bude Ford ponúkať aj pohon všetkých kolies a novú osemstupňovú automatickú prevodovku. Viac detailov sa dozvieme s uvedením do predaja.

Peter Orosz
Ak čítate tento text, tak som vás buď veľmi dobre rozosmial, alebo poriadne naštval. To ma teší, pretože automobily sú aj o subjektívnych pocitoch a emóciách, ktoré sa nebojím prezentovať. Bezduché parafrázy tlačových správ budete musieť hľadať niekde inde.
Okrem znižovania amortizačnej hodnoty mojej klávesnice písaním článkov, venujem svoju pozornosť aj amatérskemu filmu a cestovaniu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Testy

POROVNÁVACÍ TEST: Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Kia Rio 1.4 D-CVVT

Či chceme, alebo nie, bola to práve prvá generácia Škody Fabia, ktorá posunula kategóriu malých hatchbackov do role rodinných automobilov. Tento posun vyvolal ohlasy na opačnej strane a mnohí konkurenti reagovali. No najväčší záujem na ukrojení podielu majú, samozrejme, kórejské automobilky. Ako obstojí Škoda Fabia 1,0 TSI v porovnaní s Kiou Rio 1,4 D-CVVT?