Daimler možno skončí so smartom, o malé autá nie je dosť veľký záujem

Rozhodujúce slovo o budúcnosti značky smart bude mať nový generálny riaditeľ Daimleru, Švéd Ola Källenius.
Vydané  Text: 
Trendy hovoria jasne: mestská mobilita si žiada malé kompaktné autá s vysoko úspornými motormi, s ktorými možno jednoducho zaparkovať aj v najmenšom parkovacom boxe. Tak vidia realitu európski úradníci a dizajnéri automobiliek. Realita je však (ne)prekvapivo odlišná. Nájdu sa ľudia, ktorí ocenia subkompaktné rozmery mestského auta, ale nie je ich dosť na to, aby dostali automobilku založenú práve na predaji subkompaktov z červených čísel. Smart sa možno dočká rozhodnutia, ktoré pre neho bude znamenať lokálny alebo globálny koniec. Daimler si stanovil cieľ predávať 200 000 smartov ročne, čo sa mu niekoľkokrát podarilo. Reč peňazí je však neúprosná a objektívna, smart zarába málo alebo nič, ročné straty údajne predstavujú 500 až 700 miliónov eur, odhaduje investičný dom Evercore ISI. Nemecký denník Handelsblatt informoval, že Daimler možno definitívne ukončí výrobu malých smartov. Tento zásadný krok by mal podľa denníka spraviť Ola Källenius, nový generálny riaditeľ Daimleru, nástupca „líderského veterána“ Dietera Zetscheho.
Momentálne sa Daimler úspešne sústreďuje za zvyšovanie výnosov a na efektivitu, tá však neladí s výsledkami smartu. Všeobecne sa Daimleru veľmi darí a nemožno očakávať, že by dotoval značku, ktorá sama o sebe nie je úplne sebestačná iba preto, aby naplnil európske ideály o mestskej mobilite. Zdá sa pritom, že horšie obdobie pre výrobcu malých mestských áut ešte len príde, pretože od roku 2020 má prejsť na výlučne elektrický pohon. To navýši koncové ceny vozidiel a očakávane sa premietne do zníženia dopytu. Optimalizáciou vnútornej štruktúry firmy, výrobných nákladov a všetkého, čo sa podieľa na ročných finančných uzávierkach spoločnosti, možno dosiahnuť pomerne malé úspory, tie však budú v kontraste s vysokými nákladmi. Nemožno predpokladať, že by sa smartu podarilo naplniť plán Daimleru hovoriaci až o 8-percentnom ročnom výnose. Jednou z reálnych alternatív existencie značky smart je jej sústredenie sa na čínsky trh, kde by ju Daimler vyrábal a predával v spolupráci s iným automobilovým koncernom, predpokladane s Geely.

Volkswagen rozdá radovým zamestnancom v Nemecku po 4 750 eur, ďalšie značky ešte viac

Nemecké automobilky zdieľajú so zamestnancami vlastný zisk. VW im rozdá takmer päťtisíc, zamestnancom Porsche až takmer desaťtisíc eur. Veľmi dobre sú na tom aj zamestnanci Daimleru či BMW.

**Zdroj informácií:** Källenius sollte kurzen Prozess mit dem Smart machen








Pokračujte na ďalší príspevok »