Škoda prezradila tržby a koľko áut predala celosvetovo

Celosvetový predaj vozidiel Škoda za rok 2018 výrazne presiahla jeden miliónov kusov automobilov. Okrem toho výdavky na výdavky na výskum a vývoj vzrástli takmer o polovicu.
Vydané  Text: 
Škode sa mimoriadne darí nielen na Slovensku a v Českej republike, ale na celom svete. Rok 2018 bol pre českú automobilku patriacu pod nemecký koncern Volkswagen opäť rekordný, s celosvetovým predajom 1 253 700 automobilov sa jedná sa o vyše štvorpercentný rast v porovnaní s rokom 2017. Nejde pritom iba o rekord posledných rokov, ale o **historicky najlepší výsledok predaja**. Čo je pre každú automobilku dôležitý údaj, je takzvaný ROI – rentabilita investícií. Škoda dosahuje ROI mimoriadne vysoký, až 26,3 percenta, čo je podľa slov automobilky špička v autopriemysle. **Škoda v roku 2018 v skratke:** * Škoda v roku 2018 dodala zákazníkom 1 253 700 vozidiel (+4,4 %); * tržby Škody v porovnaní s predchádzajúcim rokom vzrástli o 4,4 % na 17,3 miliardy eur; * **prevádzkový výsledok je s hodnotou 1,4 miliardy eur** aj naďalej na vysokej úrovni; * rentabilita investícií (ROI) vo výške 26,3 % predstavuje v rámci odvetvia špičkovú hodnotu; * v roku 2018 výrazne vzrástli výdavky na výskum a vývoj, až o 46,8 %, výraznejšie rástli aj hmotné investície (+22,2 %) Automobilke sa darí hneď z viacerých dôvodov. Nebojí sa prejavovať vysoké ambície, predstavuje neustále nové technológie a koncepty automobilov s pútavým dizajnom a jej marketingová stratégia dlhodobo patrí medzi najústretovejšie k zákazníkom. Škoda dokáže potencionálneho zákazníka nájsť, presvedčiť ho ponukami vytvorenými na mieru a pritom zachovať relatívne dobré ceny. Na druhej strane stojí množstvo zákazníkov, ktorí si v priebehu rokov vybudovali silnú lojalitu k značke a tí sa na ňu obracajú vždy, keď majú záujem o kúpu nového vozidla. Nemožno tiež zabúdať na tisíce firiem a živnostníkov, pre ktorých je nákup v Škode samozrejmosťou. Oficiálna správa od Škoda Auto cituje predsedu predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO Bernharda Maiera, ktorý zdôrazňuje, že historicky najlepšie predaje Škody sú výsledkom tímovej práce všetkých škodovákov. „V rámci koncernu Volkswagen sme prevzali ďalšie zodpovedné úlohy: riadenie regiónov India a Rusko, vývoj a výrobu vozidiel rodiny Passat v závode Kvasiny, alebo zodpovednosť za rozšírenie výrobných kapacít v novom závode na výrobu vozidiel niekoľkých značiek koncernu Volkswagen,“ uviedol Maier.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »