Škoda preberie užitočnú funkciu od Tesly, ale výrazne ju vylepší. Bude však čeliť početným otázkam od kritikov.

Kuriér bude mať voľný prístup do vášho zaparkovaného auta. Škoda testuje novú službu inšpirovanú Teslou
Vydané  Text: 

Snaží sa česká Škoda kopírovať americkú Teslu alebo pochopila, že balíček Simply Clever už skrátka modernému zákazníkovi nestačí? V každom prípade je vyvíjaná technológia významnou inováciou. Predstavte si situáciu, s ktorou sa mnohí z nás stretávajú veľmi často: volá vám poštový kuriér, že má pre vás zásielku, ale vy práve nie ste doma. Alebo z akéhokoľvek dôvodu nemôžete prísť von, možno ste si práve umyla vlasy, máte ich turbane a v kúpeľni stojíte zamotaná do osušky. Ak vám pred domom alebo pred kanceláriou parkuje automobil značky Tesla, máte možnosť prostredníctvom aplikácie v smartfóne otvoriť kufrové dvere auta a nechať kuriéra, aby vám zasielku uložil práve do batožinového priestoru. Šikovné riešenie, však? Navyše je celkom reálne, pretože ovládanie tejto a ďalších funkcií Tesla skutočne umožňuje priamo cez mobil, hoci aj z miesta vzdialeného tisíc kilometrov od auta. Okrem toho je možné prostredníctvom mobilu na diaľku zapnúť klimatizáciu alebo dokonca posunúť auto dopredu a dozadu.
Táto funkcia nenechala chladných ani vývojárov v Škode a jej dcérska spoločnosť DigiLab vyvíjajú systém, ktorý umožní prístup kuriéra do vozidla, ale trocha iným spôsobom. Spoločne s veľkými internetovými predajcami pripravili službu donášky tovaru priamo do auta, ktoré môže byť odparkované kdekoľvek. Má to fungovať tak, že zákazník si prostredníctvom internetu zakúpi tovar a nechá si ho doručiť kuriérom. Ten však nebude tovar voziť na korešpondenčnú adresu zákazníka, ale na miesto, ktoré zákazník zdieľa s kuriérom prostredníctvom GPS. Údaje o polohe vozidla a jeho EČV kuriér preberie cez zabezpečený softvér a získa digitálny kľúč pre jednorazový prístup do batožinového priestoru automobilu, v tomto prípade výhradne značky Škoda. Na uloženie zásielky pritom bude mať iba práve taký čas, ktorý si na mobile nastaví sám majiteľ auta. Kuriér následne zásielku uloží do kufra, zatvorí dvere, tie sa automaticky zamknú a kuriér odchádza vybaviť ďalšiu zakázku.
Tento princíp doručovania zásielky sa zdá byť veľmi praktický, ale nepochybne sa stretne aj s nedôverou verejnosti.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.