Vybrali sme autá prezidentským kandidátom! Na čom by jazdili Čaputová či Harabin?

Pozreli sme sa na program a charakteristiku populárnych prezidentských kandidátov, ktorým sme sa pokúsili vybrať to správne auto na každý deň.
Vydané  Text: 

1. Zuzana Čaputová – Tesla Model 3

Podobne ako kandidátka Zuzana Čaputová, aj americká Tesla sa prezentuje ako značka pokroku, ktorú potrebujeme pre zabezpečenie lepšej budúcnosti. Elektromobily obľubujú najmä ľavicoví liberáli, ktorí chcú nasilu prezentovať svoj boj za životné prostredie, no v kútiku duše si uvedomujú úroveň pokrytectva pri prezentovaní vlastného ekologického zápasu. Elektromobily v skutočnosti vypúšťajú emisie nepriamo prostredníctvom tepelných elektrární, v ktorých sa vyrába elektrická energia potrebná na dobitie akumulátorov. Pezinská skládka a elektromobily tak majú hneď niekoľko spoločných vlastností. Problémy v skutočnosti neriešia, len ich presúvajú na iné miesto. Napriek tomu ich aktéri za to preberajú environmentálne ocenenia.
Tesla Model 3 (2018)

2. Štefan Ha-ra-bin – Aurus Senat

Západné zmýšľanie kazí spoločnosť aj mládež, a preto by najväčší bojovník za kresťanskú tradičnú rodinu na Slovensku nemal jazdiť v aute propagujúcom nechutné praktiky genderizmu a LGBTI komunity. Pre boj s týmito živlami posielame Harabinovi pravicové kladivo z Ruskej federácie s názvom Aurus Senat, ktorý je nielen štátnicky reprezentatívny, ale v interiéri sa nachádza dostatok miesta pre zopár súdnickych talárov či podložka na čítanie aktuálneho vydania Šlabikár zameraného na precvičovanie slabikovania. Za príplatok by malo byť možné zriadiť aj nevystopovateľnú telefónnu linku pre zabezpečené obchodné telefonáty s kamarátmi albánskeho pôvodu, ktorí presadzujú vytvorenie distribučných kanálov na Slovensku.

3. Maroš Šefčovič – Peugeot 508

Po rokoch izolácie od obyčajných ľudí sa Maroš rozhodol pre návrat do rodnej krajiny. Neúspešná kandidatúra na post Predsedu Európskej komisie a blížiaci sa koniec funkčného obdobia v Bruseli prinútili Šefčoviča prehodnotiť vlastnú budúcnosť. Post prezidenta s vidinou doživotného dôchodku možno považovať za ideálny osobnostný scenár zavŕšenia úspešnej kariéry. Na druhej strane to znamená priblížiť sa (aspoň pred voľbami) k obyčajným ľuďom, ktorí ho delia od vytúženého cieľa. Ako si teda zachovať doterajšiu úroveň, no neodstrašiť voličov aristokratickými maniermi? Správnu voľbu vidíme v Peugeote 508. Nejde o prémiového výrobcu, no model 508 ponúka štýl a kvalitné spracovanie hodné luxusných automobiliek. Najviac však Maroša poteší tvarovanie predných svetlometov, ktoré evokujú vzhľad levích tesákov.

4. Marián Kotleba – UAZ Patriot

Zápas s NATO a Európskou úniou môže Marián Kotleba vyhrať jedine so správnym autom. Tým je podľa nás práve ruský UAZ Patriot. UAZ je v každom ohľade extrémny, poradí si aj s ťažkým terénom v okolí Krásnej Hôrky a zrovná so zemou akúkoľvek nelegálnu osadu. Interiér vozidla bol špeciálne prispôsobený pre jednoduchých používateľov tak, aby auto dokázal ovládať naozaj každý. Aj stranícki kolegovia Mariána Kotlebu.

5. Béla Bugár – Suzuki Vitara

Suzuki Vitara a Béla Bugár majú spoločných hneď niekoľko vlastností. Aj keď sú na trhu už viac ako 20 rokov, zaujímavými sa stali až v poslednej generácii, keď sa rozhodli nečakane prezliecť kabát a šliapať po krku tým najväčším rivalom. Obaja sa dokázali prispôsobiť potrebám a očakávaniam trhu, čo ich stále drží nad vodou. Zároveň zdieľajú rovnaký pôvod, Suzuki Vitara aj Béla Bugár pochádzajú z Maďarska.

6. František Mikloško – Lada Vesta

František bol kedysi veľmi známou osobnosťou, ktorá nás sprevádzala zaujímavým obdobím. Dnes už však nestačí držať krok s mladou generáciou a napriek snahám o popularizáciu si ho už mladí veľmi nevšímajú. Dnes je skôr okrajovým kandidátom konzervatívnych voličov, ktorí ho zakrúžkujú najmä zo sentimentu. Veľmi podobne je na tom aj automobilka Lada, ktorá sa po rokoch snaží priniesť svieži vietor do sveta automobilov, no pod kapotou stále nachádzame starú techniku zaujímavú len pre staršiu generáciu. Z tohto hľadiska by sa nová Lada k Mikloškovi dokonale hodila.

7. Eduard Chmelár – Škoda Octavia

Eduard Chmelár žije obyčajný život bežného človeka. Pred povrchnosťou a estetikou uprednostňuje vždy praktickú stránku veci, a preto sa občas dopustí nejakého spoločenského faux pas. Eduard obyčajne trávi väčšinu svojho voľného času vo svojom skromnom byte nad knižkami, z ktorých sa učí o najlepších mysliteľoch. Na rovnakej filozofii si pritom zakladá aj automobilka Škoda s modelom Octavia. Toto auto neprináša estetický zážitok, no vďaka koncernovej technike poskytuje veľké množstvo kvalitných technológií a Simply Clever riešení v ľudovejšom obale. Eduardovi by sa však Octavia páčila nielen z filozofického hľadiska, ale aj z toho praktického. V interiéri je totiž dostatok priestoru pre všetkých jeho voličov a do batožinového priestoru sa zmestí hŕstka náhradných gombíkov, niekoľko kartónov neodmysliteľného lunchmeatu alebo údenín na celý predvolebný týždeň.
*Tento článok je politickou satirou.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.