Aktuality

Pozreli sme sa do kufra nového Mercedesu CLA Shooting Brake

Nový Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Najmenší Shooting Brake značky Mercedes-Benz sa odprezentoval krátko po tom, čo automobilka zverejnila prvé informácie o novej generácii Triedy CLA. Najmenšie štvordverové kupé a najmenší Shooting Brake sa dočkali evolučných inovácií, ktoré sa prejavili na vonkajšom vzhľade, v interiéri a tiež v technologickej výbave.

Naživo zo Ženevy: Mercedes-Benz CLA Shooting Brake, EQV a nové GLC (foto: Rudo Banecký pre Autoviny.sk)

Triezva evolúcia dizajnu: Po estetickej stránke sa trieda CLA zmenila pomerne výrazne v detailoch, dobrou správou ale je, že výrobca nešpekuloval a neexperimentoval a charakter automobilu ostal prakticky nezmenený. Nová CLA Shooting Brake sa ako jej predchodca bude vyrábať v závode Kecskemét (Maďarsko) a na trh príde v septembri 2019.

Naživo zo Ženevy: Mercedes-Benz CLA Shooting Brake, EQV a nové GLC (foto: Rudo Banecký pre Autoviny.sk)

Nová trieda CLA prichádza s početnými inováciami v technike. Základom je nárast veľkosti snáď v každom ohľade okrem výšky. Tá klesla o dva milimetre, automobil je pritom o 48 mm dlhší, 53 mm širší a rázvor narástol o 30 mm na finálnych 2 729 mm.

Kapacita batožinového priestoru narástla z prechádzajúcich 495 dm3 na 505 dm3, teda o desať litrov. Otvor na nakladanie je vďaka 871 milimetrom výrazne širší ako v prípade jeho predchodcu (635 mm). Zadné výklopné dvere možno navyše prostredníctvom EASY-PACK a HANDS-FREE ACCESS otvoriť aj bezdotykovo. Hĺbka batožinového priestoru je pritom 1 054 mm.

Naživo zo Ženevy: Mercedes-Benz CLA Shooting Brake, EQV a nové GLC (foto: Rudo Banecký pre Autoviny.sk)

Motorizácia CLA 250 znamená, že pod prednou kapotou je benzínový 4-valec (max. 165 kW/225 k, 350 Nm), ktorý poháňa predné kolesá prostredníctvom dvojspojkovej prevodovky 7G-DCT. Až po uvedenie na trh v septembri bude k dispozícii širšia paleta dieselových a benzínových motorov s manuálnou alebo automatickou prevodovkou, náhonom na predné kolesá alebo náhonom na všetky kolesá 4MATIC.

Naživo zo Ženevy: Mercedes-Benz CLA Shooting Brake, EQV a nové GLC (foto: Rudo Banecký pre Autoviny.sk)

Nové GLC prvýkrát naživo

Mercedes-Benz GLC sa momentálne nachádza v polovici životného cyklu. Mohlo by sa zdať, že dizajn modelu bol nadčasový a nepotreboval výraznejšie modernizácie, lenže pod tlakom trendov je potrebné oživovať dizajn vozidiel aj vtedy, keď to nie je nevyhnutné. Facelift GLC je možno aj preto iba decentný, ale pritom viditeľný už na prvý pohľad.

Trieda GLC sa zvonka nechala inšpirovať väčším SUV-čkom GLE, čo jej viditeľne prospelo.

Po technickej stránke ponúkne modernizované GLC napríklad aj aktívny asistent pre udržiavanie v jazdnom pruhu vrátane asistenta pre zmenu jazdného pruhu, aktívne sledovanie mŕtveho uhla či nový adaptívny tempomat.

Naživo zo Ženevy: Mercedes-Benz CLA Shooting Brake, EQV a nové GLC (foto: Rudo Banecký pre Autoviny.sk)

Novinka sa do predaja dostane koncom tohto roka a ponúkne tradične pestrú paletu motorov, v ktorých nájdu zastúpenie benzínové, naftové i hybridné pohony. Podľa tlačovej správy sa jedná o to najlepšie zo sveta Mercedes-Benzu. Automobil rovnako ako dnes ponúkne vyspelý pohon všetkých kolies 4MATIC.

Naftovým základom bude variant GLC 220d s max. výkonom 142 kW (191 k) a max. krútiacim momentom 400 Nm. Verzia GLC 300d ponúkne max. výkon 180 kW (245 k) a max. krútiaci moment až 500 Nm. Benzínový variant GLC 300 poteší vysokým max. výkonom 190 kW (259 k) a stále pôsobivým max. výkonom 370 Nm. Verzia s hybridným pohonom založenom na 48-voltovej sieti pridá na krútiacom momente ešte ďalších 150 Nm.

Naživo zo Ženevy: Mercedes-Benz CLA Shooting Brake, EQV a nové GLC (foto: Rudo Banecký pre Autoviny.sk)

Fotografie pre Autoviny.sk priamo zo ženevského autosalóna pripravil Rudolf Banecký.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie