Pozreli sme sa do kufra nového Mercedesu CLA Shooting Brake

Prinášame vám detailné fotografie nových Mercedesov CLA Shooting Brake, modernizovaného GLC a úplne novej elektrickej dodávky EQV priamo zo ženevského autosalóna.
Vydané  Text: 

### Nový Mercedes-Benz CLA Shooting Brake Najmenší Shooting Brake značky Mercedes-Benz sa odprezentoval krátko po tom, čo automobilka zverejnila prvé informácie o novej generácii Triedy CLA. Najmenšie štvordverové kupé a najmenší Shooting Brake sa dočkali evolučných inovácií, ktoré sa prejavili na vonkajšom vzhľade, v interiéri a tiež v technologickej výbave.
**Triezva evolúcia dizajnu:** Po estetickej stránke sa trieda CLA zmenila pomerne výrazne v detailoch, dobrou správou ale je, že výrobca nešpekuloval a neexperimentoval a charakter automobilu ostal prakticky nezmenený. Nová CLA Shooting Brake sa ako jej predchodca bude vyrábať v závode Kecskemét (Maďarsko) a na trh príde v septembri 2019.
Nová trieda CLA prichádza s početnými inováciami v technike. Základom je nárast veľkosti snáď v každom ohľade okrem výšky. Tá klesla o dva milimetre, automobil je pritom o 48 mm dlhší, 53 mm širší a rázvor narástol o 30 mm na finálnych 2 729 mm. Kapacita batožinového priestoru narástla z prechádzajúcich 495 dm3 na 505 dm3, teda o desať litrov. Otvor na nakladanie je vďaka 871 milimetrom výrazne širší ako v prípade jeho predchodcu (635 mm). Zadné výklopné dvere možno navyše prostredníctvom EASY-PACK a HANDS-FREE ACCESS otvoriť aj bezdotykovo. Hĺbka batožinového priestoru je pritom 1 054 mm.
Motorizácia CLA 250 znamená, že pod prednou kapotou je benzínový 4-valec (max. 165 kW/225 k, 350 Nm), ktorý poháňa predné kolesá prostredníctvom dvojspojkovej prevodovky 7G-DCT. Až po uvedenie na trh v septembri bude k dispozícii širšia paleta dieselových a benzínových motorov s manuálnou alebo automatickou prevodovkou, náhonom na predné kolesá alebo náhonom na všetky kolesá 4MATIC.
### Nové GLC prvýkrát naživo Mercedes-Benz GLC sa momentálne nachádza v polovici životného cyklu. Mohlo by sa zdať, že dizajn modelu bol nadčasový a nepotreboval výraznejšie modernizácie, lenže pod tlakom trendov je potrebné oživovať dizajn vozidiel aj vtedy, keď to nie je nevyhnutné. Facelift GLC je možno aj preto iba decentný, ale pritom viditeľný už na prvý pohľad. Trieda GLC sa zvonka nechala inšpirovať väčším SUV-čkom GLE, čo jej viditeľne prospelo. Po technickej stránke ponúkne modernizované GLC napríklad aj aktívny asistent pre udržiavanie v jazdnom pruhu vrátane asistenta pre zmenu jazdného pruhu, aktívne sledovanie mŕtveho uhla či nový adaptívny tempomat.
Novinka sa do predaja dostane koncom tohto roka a ponúkne tradične pestrú paletu motorov, v ktorých nájdu zastúpenie benzínové, naftové i hybridné pohony. Podľa tlačovej správy sa jedná o to najlepšie zo sveta Mercedes-Benzu. Automobil rovnako ako dnes ponúkne vyspelý pohon všetkých kolies 4MATIC. Naftovým základom bude variant GLC 220d s max. výkonom 142 kW (191 k) a max. krútiacim momentom 400 Nm. Verzia GLC 300d ponúkne max. výkon 180 kW (245 k) a max. krútiaci moment až 500 Nm. Benzínový variant GLC 300 poteší vysokým max. výkonom 190 kW (259 k) a stále pôsobivým max. výkonom 370 Nm. Verzia s hybridným pohonom založenom na 48-voltovej sieti pridá na krútiacom momente ešte ďalších 150 Nm.
*Fotografie pre Autoviny.sk priamo zo ženevského autosalóna pripravil Rudolf Banecký.*








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.