SEAT oživuje malý elektromobil do mesta

Nie, v SEATe nenaštartovali kopírky a nevytvorili napodobeninu Renaultu Twizy. Jediný hriech tohto konceptu spočíva v rovnakom prístupe k mobilite.
Vydané  Text: 

SEAT Minimó je niečo medzi automobilom a motorkou. Elektrická štvorkolka je veľmi kompaktná a v porovnaní s motorkou s dvomi kolesami poskytuje vodičovi a spolujazdcovi aspoň základnú ochranu v prípade kolízie. Ak vám koncept Minimó pripomína elektromobil Renault Twizy, ste na správnej ceste pochopiť zámery SEATu. SEAT Minimó je koncepčný automobil, zatiaľ teda neputuje na výrobné pásy. Má dĺžku 2,5 metra a šírku 124 centimetrov, takže do svojho jednoduchého interiéru usadí iba dve osoby. Pôdorys vozidla má obsah 3,1 m2, čo je v porovnaní s plochou klasického auta 7,2 m2 signifikantne menej. Napriek skromným rozmerom SEAT stojí na 17-palcových kolesách a výška sedadla je porovnateľná s výškou posedu v SUV a vnútorný priestor vyhradený pre každého z dvoch pasažierov je porovnateľný so SEAT Mii, uvádza výrobca vo svojej medzinárodnej tlačovej správe. Minimó dokáže na jedno nabitie prejsť rovných 100 kilometrov a údajne ho výrobca pripravuje na zvládanie 4. úrovne autonómnej jazdy.
Na internete som zachytil aj také pútavé nadpisy, ako „SEAT kopíruje Renault“ a podobne. Istá podobnosť tu je, samozrejme, lenže to by sme potom museli hovoriť o každej značke automobilov s SUV-kupé v portfóliu, že kopíruje BMW X6! Za nápadnou podobnosťou nového SEATu a Renaultu Twizy stojí samotná konštrukčná idea jednomiestnej štvorkolky. **Renault Twizy, Lumeneo Smera, Eli Zero, Honda MicroCommuter, Nissan Land Glider, nový Citroen Ami One** a najnovší SEAT Minimó, to všetko sú subkompaktné vozidlá určené na mobilitu v meste. Ich kľúčové vlastnosti nespočívajú v poskytovaní komfortu a vysokej bezpečnosti, prím tu hrajú nízka cena prepravy, obratnosť v úzkych mestských uličkách a snaha o riešenie parkovacej otázky.
Renault Twizy
Premiéra SEAT Minimo na technologickom veľtrhu Mobile World Congress v Barcelone je ukážkou toho, že automobilky v prípade niektorých produktov sústreďujú svoju pozornosť na novú cieľovú skupinu, ktorú možno automobily ani veľmi nezaujímajú. Ústredným pojmom v tomto prípade nie je „automobil“, ale „mobilita“.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.