Aktuality

39 značiek áut, ktoré zvolávali do servisov najčastejšie v roku 2018

Server car-recalls.eu dlhodobo monitoruje všetky zvolávacie akcie prebiehajúce v Európe a pravidelne publikuje mesačné štatistiky. Tentokrát sa do našej pozornosti dostala štatistika za celý rok 2018, do ktorej bolo zahrnutých až 39 výrobcov automobilov a okrem počtu zvolávacích akcií portál uvádza aj počet vozidiel, ktorých sa akcie týkali.

Hodnotiť spoľahlivosť automobilov a ich výrobcov na základe počtu zvolávacích akcií nie je korektné, pretože návšteva servisu sa v takomto prípade deje z preventívneho dôvodu a svojím spôsobom sa jedná o dobrú voľu výrobcu, že sa verejne prizná aj k najmenším nedokonalostiam a poruchám.

Preto je veľmi nesprávne vnímať nasledovný rebríček ako rebríček spoľahlivosti jednotlivých automobilových značiek.

Najlepšie z uvedeného rebríčka vychádza značka Mercedes-Benz, ktorá za rok 2018 zrealizovala dovedna 36 zvolávacích akcií, ktoré sa týkali celkovo 17 modelov automobilov. Mercedes je nasledovaný Volkswagenom a Peugeotom, pričom u nás najpredávanejšia česká Škoda mala za celý rok iba tri zvolávačky. Taliansky FIAT, ktorý je neslávne známy častými servisnými poruchami vozidiel, počas roka 2018 ohlásil štyri zvolávacie akcie. Medzi značky, ktoré nadštandardne dbali na prevenciu problémov a bezplatné odstraňovanie nedostatkov, sa zaradili aj Toyota, Mitsubishi, Ford, Citroen, Opel, Renault či BMW.

--

ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je redaktorom magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. V mediálnej oblasti sa pohybuje od roku 2007, okrem konvenčných auto-moto tém sa venuje aj problematike udržateľnej mobility, technológiám a dizajnu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Testy

POROVNÁVACÍ TEST: Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Kia Rio 1.4 D-CVVT

Či chceme, alebo nie, bola to práve prvá generácia Škody Fabia, ktorá posunula kategóriu malých hatchbackov do role rodinných automobilov. Tento posun vyvolal ohlasy na opačnej strane a mnohí konkurenti reagovali. No najväčší záujem na ukrojení podielu majú, samozrejme, kórejské automobilky. Ako obstojí Škoda Fabia 1,0 TSI v porovnaní s Kiou Rio 1,4 D-CVVT?