Aktuality

Suverénne najlacnejšia KIA: čo superlacný model ponúka v základe?

Keď sa dnes rozhodujete o kúpe nového auta, na výber máte z obrovského množstva značiek a modelov. Kupovať si jazdenku skrátka nemusí byť pre každého zaujímavé, pretože pred vyšším komfortom väčšieho vozidla a nespochybniteľným rizikom radšej uprednostnia novotu a záruky.

Dôvod, pre ktorý si ľudia vyberajú mestské subkompakty, teda spočíva v ich záujme o úplne nové auto, pričom jeho rozmery a technologická výbava nie sú kľúčové. Napriek tomu sa na trhu nájdu vozidlá, ktoré aj za najnižšiu možnú cenu nejakú tú techniku ponúkajú a vlastne vôbec nevyzerajú zle.

Najlacnejší model kórejskej automobilky KIA je malý hatchback Picanto. Vyhneme sa porovnávajú s modelmi iných výrobcov, ale môžeme uviesť, že za jeho rivalov môžeme považovať napríklad Toyota Aygo či Citroen C1. Pre zaujímavosť, hierarchicky vyššie posadený model Rio sa predáva za cenu vyššiu o 1 300 eur.

KIA Picanto
KIA Picanto v základnej výbave AMBER s motorom 1.0 MPI

KIA Picanto sa na Slovensku predáva výhradne s dvomi motormi, obomi bez preplňovania. Atmosférické agregáty MPI so zdvihovým objemom 1.0 a 1.2 litra možno nie sú splneným snom motoristu, ale pri správnom šoférskom štýle vedia mať výbornú spotrebu benzínu a motor 1.2 MPI dokonca možno konfigurovať s automatickou prevodovkou.

Pokiaľ nás ale zaujíma výhradne najlacnejšia verzia modelu, tá sa dodáva iba s manuálnou prevodovkou a motorom 1.0 MPI s max. výkonom 49 kW (66 koní) a max. krútiacim momentom 96 Nm. Jedná sa o stupeň výbavy AMBER s cenovkou nastavenou na 8 990 €.

KIA Picanto
Na oficiálnych fotografiách vyzerá interiér Picanta krásne, ale v základnej výbave nedostanete ani 7-palcový displej, ani volant s tlačidlami a ovládaním tempomatu a bohužiaľ ani manuálnu klimatizáciu.

Už v základnej výbave AMBER sa Picanto dodáva s takmer plnou bezpečnostnou výbavou, v porovnaní s vyššími verziami chýba iba alarm a systém pre automatické zastavenie v prípade prekážky na ceste. Auto stojí na oceľových diskoch s plastovými krytmi (puklicami), pričom pneumatiky majú rozmery iba 175/65 R14.

Najlacnejšie Picanto má denné svietenie, ale nie z LED pásov (to má až verzia GT Line), nemá ani predné hmlovky. Zapínanie svetiel je ale automatické, teda vodič sa nemusí báť, že by sa mu po zabudnutí zapnutých svetiel vyčerpala baterka.

Súčasťou výbavy je aj jednoduché rádio s AUX a USB, predné okná sa otvárajú elektricky, zadné kľučkami a užitočné je aj sklápanie zadných sedadiel v pomere 40:60.

KIA Picanto

Batožinový priestor má max. kapacitu 255 litrov, resp. podľa metodiky VDA 200 litrov (ak je v kufri rezerva). Keď sa zadné sedadlá sklopia, sprístupní sa priestor s kapacitou 1 010 litrov, čo je pomerne zaujímavé číslo.

Čo nám však vo výbave chýba, je aspoň manuálna klimatizácia (tá je dostupná až od výbavy SILVER) a parkovacie senzory, ktoré možno dokúpiť až od výbavy Gold. Ak by ste chceli KIA Picanto v metalickom laku, budete si musieť doplatiť 390 eur.

Picanto môže mať aj zadnú cúvaciu kameru, tá je ale podmienená prítomnosťou 7-palcového displeja s navigáciou, ktorý sa dodáva až ako súčasť najvyššej verzie GT Line za 13 890 €.

Erik Stríž
Erik Stríž je redaktorom magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. V mediálnej oblasti sa pohybuje od roku 2007, okrem konvenčných auto-moto tém sa venuje aj problematike udržateľnej mobility, technológiám a dizajnu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Testy

Test Renault ZOE druhej generácie: Najazdili sme viac, ako avizuje výrobca

Renault Zoe sa pred niekoľkými dňami dočkal zásadnej modernizácie. Tretia generácia priniesla nielen evolučne vylepšený zovňajšok, ale aj významne lepší interiér a tiež výkonnejšie akumulátory schopné zabezpečiť dlhší dojazd. My sme nedávno otestovali Zoe v jeho druhej generácii, ktorú budete aj naďalej vidieť v showroomoch a možno aj v bazároch. Stojí za to, aby ste začali zvažovať kúpu?