Nový VW Passat je konečne odhalený, s tým americkým nemá nič spoločné

Značka Volkswagen konečne odhalila modernizovaný modelu Passat, na ktorý sme aj my v redakcii striehli už niekoľko posledných týždňov.
Vydané  Text: 

Po tom, čo sme publikovali fotografie novej americkej verzie VW Passat, **prichádza oficiálne aj tá európska**.
Volkswagen Passat pre USA a Čínu (2020)
Pre niekoho je facelift **sklamaním**, iní si vydýchli, že **Volkswagen zbytočne neexperimentoval**. Modernejšia verzia Passatu je totiž takmer na nerozoznanie od tej pôvodnej a od americkej verzie sa líši priam priepastne. Najväčším rozdielom medzi americkým a európskym Passatom je podvozok. Ten predávaný v USA stojí na platforme NMS (New Midsize Sedan), zatiaľ čo európsky využíva výhody modulárnej platformy MQB. S tým idú ruka v ruke aj rozmery automobilu, ktorý je pre americký trh o niekoľko milimetrov dlhší a disponuje o niečo väčším rázvorom.

### Passat dostal najmä nové technológie Volkswagen Passat je dlhodobo úspešným projektom. Už túto jar prekoná míľnik 30 miliónov vyrobených kusov, čo z neho robí celosvetovo najúspešnejší model strednej triedy. Jubilejným exemplárom bude práve zdokonalený model 8. generácie, ktorej facelift sa týkal predovšetkým technickej výbavy. Takže čo je na novom Passate zaujímavejšie ako jeho vynovený dizajn, je práve jeho technologická výbava.
Nový Passat bude môcť ako **prvý Volkswagen jazdiť čiastočne automaticky** cestovnou rýchlosťou – funkcia IQ.DRIVE“ umožňuje čiastočne automatizovanú jazdu v rozsahu rýchlosti od 0 do 210 km/h a elektrický dojazd hybridného modelu Passat GTE vzrástol na cca 55 km1) podľa WLTP (cca 70 km1) podľa NEDC). Veľmi zaujímavou inováciou **volant s dotykovými senzormi**. Fungujú rovnako ako dotykové senzory na displeji mobilu a umožňujú ovládanie niektorých funkcií auta, napríklad a Travel Assistu. S novým modelom Passat sa dostáva do výroby tretia generácia modulárnej stavebnice infotainmentu (MIB3). Volkswagen vypočul nekonečné prosby zákazníkov a konečne sprístupnil funkciu Apple CarPlay! Navyše môže byť Passat s MIB3 na želanie permanentne online, pretože nové systémy infotainmentu sú **sériovo vybavené integrovanou SIM-kartou**. Zdroj: UnitedLife.sk – Nový Volkswagen Passat pre USA ### Benzínové i naftové motory, predĺžený elektrický dojazd Novinkou v ponuke motorov je turbodiesel **2.0 TDI Evo** s max. výkonom 110 kW (150 k). K dispozícii bude aj naftový motor **1.6 TDI** s max. výkonom 88 kW (120 k) a dva ďalšie **2.0 TDI** s max. výkonmi 140 a 176 kW (190 a 240 k). Všetky motory TDI sú vybavené katalyzátorom SCR. Na výber budú aj tri benzínové motory – **1.5 TSI** so 110 kW (150 k) a **2.0 TSI** s max. výkonmi 140 a 200 kW (190 a 272 k). **Passat GTE plug-in hybrid** ponúkne batériu s kapacitou 3,0 kWh a predĺžený elektrický dojazd 55 km podľa WLTP, respektíve 70 km podľa NEDC. Spaľovaciu pohonnú jednotku v prípade verzie GTE predstavuje benzínový motor 1.4 TSI s max. výkonom 160 kW (218 k).
Volkswagen Passat Alltrack s terénnou úpravou.
„Súčasťou modernizovaného modelového radu Passat naďalej zostáva aj kombi Alltrack so zvýšenou svetlou výškou (172 mm). Passat Alltrack je na výber s najvýkonnejším benzínovým motorom 2.0 TSI alebo dvoma naftovými motormi 2.0 TSI s výkonom 140 a 176 kW (190 a 240 k) – vždy so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies 4MOTION,“ uvádza Volkswagen vo svojej tlačovej správe. Predpredaj sa začne už v máji, pričom uvedenie na trh je naplánované až na september. Najprv príde na rad Nemecko, potom ostatné krajiny.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.