10 skutočných tipov, ako ušetriť na prevádzkových nákladoch auta

Bez najmenších diskusií je to práve palivo, na čo v súvislosti s autom míňame najviac peňazí. Prečo je ale palivo také drahé? V skutočnosti platíme nielen za benzín a naftu, ale aj spotrebnú daň, distribučné náklady a ďalšie faktory, ktoré vplývajú na koncovú cenu: jedná sa napríklad o silu meny, prírodné katastrofy a, samozrejme, pravidlá ponuky a dopytu. Veľmi dobre… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Ilustračné foto
Bez najmenších diskusií je to práve palivo, na čo v súvislosti s autom míňame najviac peňazí. Prečo je ale palivo také drahé? V skutočnosti platíme nielen za benzín a naftu, ale aj spotrebnú daň, distribučné náklady a ďalšie faktory, ktoré vplývajú na koncovú cenu: jedná sa napríklad o silu meny, prírodné katastrofy a, samozrejme, pravidlá ponuky a dopytu. Veľmi dobre vieme, že mať auto nie je lacná záležitosť, preto by sme mali investovať do auta, ktoré bude mať čo najnižšie dodatočné náklady. Avšak emócie často zvíťazia nad rozumom a tak hľadáme spôsoby, ako ušetriť na spotrebe a údržbe. Ponúkame vám zopár tipov, ako môžete na palive a ďalších nákladoch ušetriť aj bez kúpy nového ekologickejšieho auta. 1. Nekopte zbytočne do pedálov. Zrýchľujte aj spomaľujte mierne. Jazdite konštantnou rýchlosťou okolo 50 km/h. 2. Používajte na diaľnici tempomat. 3. Choďte do servisu včas. Zaznačte si do kalendára všetky dôležité servisné úkony, o ktorých vopred viete, že ich je potrebné urobiť. Zanedbávaním intervalom a čakaním na prejavy poruchy prídete o ďalšie peniaze minuté na servis. 4. Vypnite klimatizáciu. Pri zapnutej klimatizácii stúpa spotreba aj o 15 percent. Využívajte na schladenie prirodzené spôsoby ako parkovanie v tieni a v podzemných garážach. V zime sa oblečte teplejšie. 5. Naplánujte si trasu logicky a efektívne. Ak potrebujete cez deň vybaviť viac vecí, naplánujte si celý deň a vybavte to naraz. Neustále zahrievanie vychladnutého motora zbytočne zvyšuje spotrebu. 6. Ak nemusíte, nejazdite počas dažďa alebo sneženia. Máme za overené, že počas zlých poveternostných podmienok sa spotreba paliva zvyšuje. 7. Kontrolujte si tlak v pneumatikách. Pneumatiky s optimálnym tlakom poskytujú optimálne brzdenie, pri nesprávnom tlaku v pneumatikách musí vynakladať auto väčšiu námahu pri brzdení a spotreba môže stúpnuť o 2-3%. 8. Odstráňte nepotrebnú záťaž. Auto nie je sklad, preto by v ňom mali byť iba veci súvisiace s jazdou a jej cieľom. 9. Všímajte si ceny paliva. Porovnajte si ceny paliva na čerpacích staniciach vo vašom okolí, využívajte akcie, zľavy, zbierajte vernostné body. 10. Vždy buďte v strehu. Keď sledujete okolie, nemusíte zrazu prudko brzdiť, keď naskočí červená alebo spomaľovať kvôli autu pred vami. Všímaním si okolitej premávky si dokážete zabezpečiť plynulú jazdu.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.