Na Slovensku otvorili prvý digitálny showroom. Uhádnete, ktorej automobilky?

Najviac nás zaujímalo, čo to vlastne ten „digitálny showroom“ je.
Vydané  Text: 
Ilustračná fotografia. Takto nejak by sme si predstavovali digitálny showroom, v ktorom sa vám vo virtuálnej realite ukážu všetky možnosti personalizácie automobilu, v ktorom práve sedíte.
Technológie napredujú a je pre nás úplnou samozrejmosťou, že tovar kupujeme cez internet a predtým si ho dôkladne prezeráme na displeji mobilu a monitore notebooku. Automobilky vkročili do digitálneho sveta nakupovania už dávno, veď takmer každý výrobca má na svojej stránke prepracovaný konfigurátor, na ktorom si môžete do detailov navrhnúť auto presne podľa vlastných predstáv a možností. Tu ale možnosti digitalizácie ponúk nekončia ani zďaleka. Virtuálne prezentácie automobilov v rozšírenej alebo virtuálnej realite sú nepochybne ďalším efektným a efektívnym spôsob, ako potencionálneho zákazníka odhodlať ku kúpe. Platí, že čím viac relevantných informácií zákazník dostane, tým väčšmi bude upriamovať svoju pozornosť na zdroj týchto informácií. Preto nám predajcovia ponúkajú bezplatné testovacie jazdy, radi vám pri rozhovore ponúknu kávu a ukážu vám každú z funkcií vášho budúceho auta. Bolo by pekné mať v slovenskom showroome takúto virtuálnu realitu a naplno využitý potenciál digitálu, tentokrát sa ale budeme musieť uskromniť s trocha inou inováciou. Bratislavský díler značky Škoda ako prvý na Slovensku a vôbec druhý na svete (po Poľsku) otvoril takzvaný digitálny showroom. Netešte sa predčasne, takto díler nazval veľkoformátové LED obrazovky, na ktoré mieni adresovať reklamné videá.
Tieto obrazovky nahradia konvenčné plagáty a billboardy a umožnia promptnejšie reagovať na nové eventuality trhu a ponúk. Väčšia obrazovka má rozmer 4,5×2,5 metra, tá menšia 2×1,5 metra. Celý showroom po novom pracuje s technológiou Škoda DISE (Digital Showroom Experience), ktorú navrhla automobilka a umožňuje komplexnú správu všetkých obrazových plôch v priestoroch showroomu. V praxi to znamená, že predajné priestoru budú môcť v relatívne krátkom čase a s minimálnymi technickými nárokmi modernizovať svoj motív a prispôsobovať ho aktuálnej ponuke.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »