Vieme, koľko Mercedesov sa predáva na Slovensku a akých

Značke Mercedes-Benz sa na Slovensku darí, o čom svedčia aj predajné čísla za rok 2018.
Vydané  Text: 

Mercedes-Benz GLC - od 46 580 €
V priebehu minulého roka ste si na našich stránkach mohli prečítať testy veľkého množstva automobilov značky Mercedes-Benz. Za všetky pripomiem mnou testovaný 9-miestny Sprinter Tourer, jazdu na úplne novej Triede B, test kempingovej triedy V vo výbave Marco Polo so strešným stanom, test novej Áčky či úžasného Mercedes-AMG GLC 63 S. Zaznamenali sme, že je o tieto testy je veľký čitaľský záujem a reakcie na vozidlá veľmi pozitívne. Nie je sa preto čomu čudovať, keď Mercedes zverejní štatistiky predaja za minulý rok a ohlási, že v prémiovom segmente zastáva pozíciu lídra. **Za celý minulý rok značka predala 3 421 vozidiel.** V kategórii osobných automobilov M1 značka na Slovensku predala 3 108 vozidiel, pričom trhový podiel automobilky predstavuje 3,17 percenta. Zdá sa to ako veľmi malý podiel, lenže Mercedes-Benz zastupuje prémiový segment. Ďalších niečo vyše 300 automobilov patrí do kategórie úžitkových automobilov N1.
Slovenskí zákazníci sa najčastejšie rozhodovali pre SUV-čka a hatchbacky. Najlepšie sa predávala Trieda GLC, celkovo sa z nej registrovalo 610 kusov a má na svedomí až 20 percent všetkých slovenských predajov značky.
Mercedes-Benz GLA - od 29 214 €
Ako veľmi úspešná sa tiež ukála Trieda GLA s počtom predaných kusov 313 a s počtom 243 vozidiel a takmer 8-percentným podielom rok 2018 bilancovala nová Trieda A.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.