Toto bude veľké! Nový športový Lexus je na ceste a my poznáme detaily:

Je možné, že nový Lexus IS F fanúšikov športových automobilov prekvapí v roku 2022. Podľa japonského portálu Response by sa tak mohlo stať dva roky po premiére štvrtej generácie modelu Lexus IS.
Vydané  Text: 

Podľa portálu by mal automobil poháňať motor V6 twin turbo známy z modelu LS 500 prepojený s desaťstupňovou automatickou prevodovkou. Vo vlajkovej limuzíne značky Lexus v súčasnosti motor dosahuje výkon 417 koní, dá sa očakávať, že v športovom sedane bude o dosť vyšší.

Prvý zo série F

Lexus IS F z roku 2007 bol prvý zo série F. Zaujal pre mimoriadny výkon a športové jazdné vlastnosti. **Pod kapotu dostal päťlitrový motor V8 s bezprostredným vstrekovaním paliva s výkonom 423 koní a s maximálnym krútiacim momentom 505 Nm.** Osemstupňová automatická prevodovka prenášala výkon na zadnú nápravu. Konštruktéri sa pohrali aj s geometriou zavesenia. Projekt viedol Yukihiko Yaguchi a výrobu modelu ukončili v roku 2014. Tradíciu športových Lexusov, ktorú odštartoval model IS F, neskôr doplnili Lexus LFA, kupé RC F a limuzína GS F.

Kedy sa objaví?

Lexus IS F vychádzal z druhej generácie modelu IS a predstavili ho dva roky po premiére tohto modelu. Pozorovatelia trhu naznačujú, že vývoj by sa mohol zopakovať. Premiéra štvrtej verzie štandardného modelu IS je plánovaná na rok 2020. **Auto bude s najväčšou pravdepodobnosťou založené na novej modulárnej platforme GA-L, známej z modelov LC a LS, a ako pohon poslúži hybridný systém s benzínovým motorom 2.5 známy z modelu UX 250h,** ako aj nový turbomotor s objemom 2,4 l a výkonom približne 320 koní. Nový Lexus IS má byť dlhší aj širší, ale o čosi nižší, ako informuje japonský magazín Mag-X.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.