Odhalili sme plánovaný facelift BMW radu 7! Limuzína preberie prvky z obrovskej X5-ky!

Špičkový model od BMW má odhaliť svoj facelift až budúci týždeň, ale v nemeckom konfigurátore je už sedmička vynovená.
Vydané  Text: 

Aktuálna generácia vozidiel BMW radu 7 sa bola odhalená koncom roka 2015 a dnes sa nachádza približne v polovici svojho životného cyklu. To je dobrá príležitosť na omladenie, hoci na prvý pohľad by ste možno ani neboli povedali, že to limuzína potrebuje. Vizuálne vylepšenia súčasnej generácie radu 7 budú pritom pomerne výrazné.
Oficiálne má značka predstaviť facelift radu 7 až budúci týždeň, ale náš partnerský nemecký magazín auto motor und sport už stihol informovať o finálnej podobe novinky. Podarilo sa mu získať fotografie novej sedmičky priamo z online konfigurátora. Keď sme do konfigurátora nazreli my, už sme v ňom našli iba súčasnú podobu automobilu. Auto motor und sport bol teda opäť o krok popredu pred všetkým ostatnými, dokonca aj pred samotným online oddelením značky BMW. Nová limuzína radu 7 v alpskej bielej reprezentuje motorizácie M760Li, 750LiM Sport a 750 Li. Na týchto fotografiách môžete po prvýkrát vidieť obrovský gril masky chladiča a rôzne dizajny lemov okolo blatníkov a okien, tentokrát už bez maskovania.
Pri pohľade z boku je viditeľný najmä redizajn známej „hokejky“, tento estetický prvok sa nachádza tesne za prednými blatníkmi len niekoľko centimetrov od spodnej hrany karosérie. Menej výrazné vizuálne zmeny by sa mali objaviť v interiéri a pre vodiča bude pripravená vylepšená verzia poloautonómnej jazdy. Na nej BMW spolupracuje s firmami Intel a Mobileye, k tomu sa pripája hlasový asistent Alexa od Amazonu. Pod prednou kapotou ostávajú známe dobré motory, mierne sa však zvýši ich výkon. V súčasnej dobe je BMW radu 7 ponúkané v dvoch karosárskych verziách (štandard a predĺžená), s pohonom zadných alebo všetkých kolies xDrive. Základným naftovým modelom je BMW 730d s trojlitrovým preplňovaným motorom s maximálnym výkonom na úrovni 195 kW (265 konských síl). Najlacnejší benzínový motor ponúka verzia 740 so šiestimi valcami, tromi litrami objemu a maximálnym výkonom 235 kW (320 koní). Top modelom predávaným na Slovensku je BMW 750d xDrive Limousine s maximálnym výkonom 294 kW (400 koní).




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.