Nová Mazda 3 vám dá všetko! Má to však svoju cenu:

Poznáme cenu novej Mazdy 3, úrovňou základného vybavenia šokuje!
Vydané  Text: 
Úplne novú Mazdu 3 môžeme **zaradiť k najkrajším predstaviteľom nižšej strednej triedy na trhu.** Novinka navyše využíva úplne novú podvozkovú architektúru Skyactiv Vehicle Architecture, ktorá vyniká zvýšenou tuhosťou, nižšou hmotnosťou a komfortnejšie fungujúcim podvozkom. **K dispozícii pritom bude v dvoch klasických karosárskych verziách – hatchback a sedan.**
Obe začínajú na rovnakej **základnej cene 19 990 € s benzínovým motorom Skyactiv-G a výkonom 122 koní.** Okrem dobre známeho benzínového motora pribudol do ponuky aj revolučný agregát Skyactiv-X s vysokým kompresným pomerom, vďaka ktorému bude mať tento benzínový motor extrémne nízku spotrebu paliva. Mnohých však bude nový agregát lákať najmä **výkonom na úrovni 181 koní, pričom základná cena danej motorizácie začína na 23 290 €.** V ponuke prekvapivo zostáva aj vznetová jednotka s výkonom 116 k, ktorá bude od Skyactiv-X lacnejšia len o tisíc eur.
Veľmi príjemne nás prekvapila úroveň základného vyhotovenia, v ktorom nechýbajú ani prvky z vyšších tried. **Už v štandarde tak môžete počítať s Full LED svetlometmi, hliníkovými diskami, 8,8“ dotykovým a premietacím head-up displejom, adaptívnym tempomatom či koženým volantom.** Priplácať si pritom nebudete musieť ani za navigačný systém, audiosústavu s 8 reproduktormi či Apple Carplay a Android Auto.
Vyššie stupne výbavy pridávajú napríklad väčšie disky kolies, vyhrievaný volant a sedadlá, adaptívne svetlomety či duálnu klimatizáciu. **Fajnšmekri si prídu na svoje najmä pri výbere špecializovaných paketov.** Pre milovníkov hudby má Mazda za doplatok 600 € pripravenú audiosústavu BOSE s 12 reproduktormi, aristokratov zaujme kožené čalúnenie s elektrickými sedadlami za 1 100 € a ostatní si podľa priorít môžu k výbave priplatiť aj za ďalšie bezpečnostné prvky či efektné doplnky v interiéri.
Základná výbava novej Mazdy 3:
Tieto správy však nemusia potešiť záujemcov o novú Mazdu 3 s nižším rozpočtom na kúpu auta. V porovnaní s predchodcom ide o výrazný niekoľkotisícový nárast základnej ceny, čo môže odradiť najmä firemných zákazníkov, taxikárov či starších ľudí preferujúcich vozidlo za čo najnižšiu cenu. **Je preto veľmi pravdepodobné, že práve táto skupina ľudí si novú „trojku“ už nebude môcť dovoliť a zakotvia pri horšie vybavenej, no o niekoľko tisíc eur lacnejšej konkurencii.**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »