Škoda Scala prvýkrát odhalila interiér, znamená koniec pre špekulácie, ale i pre nadšenie

Pripravovaný hatchback Škoda Scala konečne ukázal prednú časť interiéru, ktorú doteraz výrobca prezentoval iba ako skicu. Reálna fotografia kokpitu a palubovky neprekvapuje, ale atraktivitu interiéru nemožno uprieť.
Vydané  Text: 

Škoda sa mení. Simply Clever bude čoskoro minulosťou, namiesto toho sa budeme stretávať so sloganom Simply Surprising. V tomto duchu je navrhutý aj interiér úplne novej Škody Scala, ktorá v modelovom portfóliu nahradí Rapid Spaceback a bude predstavovať konkurenciu pre koncernového súrodenca Volkswagen Golf, ale napríklad aj pre taký Renault Megane. Interiér Škoda Scala je výrazne moderný, zároveň si zachováva nadčasové kľúčové prvky typické pre nemecké automobily. Výrobca sa vyhol experimentom a asi jedinými dvomi vecami schopnými zaujať sú digitálny prístrojový panel pred volantom a centrálny displej, ktorý dostal podobu nasadeného tabletu. Nemáme sa na čo sťažovať, toto riešenie vyzerá pekne a prakticky, pretože vyššie položený displej znamená možnosť lepšie sa sústrediť na dianie na ceste aj v prípade, že vodič musí niečo na displeji potvrdiť. Displej je dotykový, po stranách má kapacitné senzorové tlačidlá a prostredie systému nie je pre škodovkárov ničím novým.
Odhalenie interiéru novej Škody Scala je ukončením špekulácií, súčasne aj prekvapenia a nadšenia. Scala totiž nič inovatívne a revolučné neprináša – možno sme tak trocha očakávali, že Škoda spraví zásadný krok a Scala sa nebude tak veľmi podobať na ostatné modely výrobcu. Volant, tvar a ergonómia stredovej konzoly, celkový charakter interiéru dáva jasne najavo, že sa jedná o Škodu, ktorá je súčasťou koncernu Volkswagen.

Škoda Scala – Poznáme motorizácie, rozmery aj výbavu horúcej novinky!

Česká automobilka dopĺňa ponuku vozidiel obľúbenej kompaktnej triedy o model Scala. Česi sľubujú vysokú úroveň aktívnej i pasívnej bezpečnosti, full LED predné i zadné svetlomety, veľkorysú ponuku miesta pre cestujúcich aj batožinu a mnoho prvkov Simply Clever. K dispozícii je päť motorov, ktorých výkonové spektrum siaha od 66 kW (90 k) do 110 kW (150 k). Horúca novinka príde na trh už v prvej polovici roka 2019.

### Nová Škoda Scala nahradí Rapid Veľkorysými rozmermi interiéru sa vozidlo v niektorých parametroch podobá modelu Octavia. Priestor pred kolenami cestujúcich na zadných sedadlách je 73 mm (rovnaká dĺžka je aj pri aute ŠKODA OCTAVIA), šírka vo výške lakťov na zadných sedadlách je 1 425 mm (1 449 mm vo vozidle ŠKODA OCTAVIA) a priestor pre hlavu cestujúcich na zadných sedadlách je 982 mm (980 mm vo vozidle ŠKODA OCTAVIA). Scala má aj ďalšiu črtu, ktorá je typická pre modely značky Škoda. Disponuje totiž jedným z najväčších batožinových priestorov vo svojej triede – **základný objem ponúka 467 l, sklopením zadných sedačiek môžeme objem batožinového priestoru zväčšiť až na 1 410 l.** **Dĺžka nového kompaktného vozidla je 4 362 mm, šírka 1 793 mm a výška 1 471 mm.** Rázvor náprav o dĺžke 2 649 mm je jedným z parametrov, ktorý pri modeli Scala umocňuje veľmi dobré jazdné vlastnosti. Česi sľubujú vysokú úroveň aktívnej i pasívnej bezpečnosti, full LED predné i zadné svetlomety, veľkorysú ponuku miesta pre cestujúcich aj batožinu a mnoho prvkov Simply Clever. K dispozícii je päť motorov, ktorých výkonové spektrum siaha od 66 kW (90 k) do 110 kW (150 k). Horúca novinka príde na trh už v prvej polovici roka 2019.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.