Aktuality

VIDEO: Nová Mazda 3 oficiálne predstavená! Pozrite sa, v čom je revolučná:

Oficiálne fotografie úplne novej generácie Mazdy 3 len potvrdili úniky a naše predpoklady, o ktorých sme písali v sérii predchádzajúcich článkov. Vzhľad sa podľa očakávania odráža od konceptu KAI, najbližšie k nemu má práve verzia hatchback s netradične širokým c-stĺpikom a zvažujúcou sa líniou strechy. Automobilka takýmto plynulým spôsobom posunula dizajnový jazyk Kodo vpred k ďalšiemu evolučnému stupňu. Karosárska verzia sedan pôsobí o niečo menej drastickým dojmom a na prvý pohľad preberá väčšinu prvkov z nedávno inovovanej Mazdy 6. V porovnaní s ňou má nová trojka ostrejšie tvary prednej masky chladiča a výraznejšie zadné svetlomety

Nová Mazda3 hatchback a sedan (2019)

O niečo zaujímavejší je pohľad do samotného interiéru, kde nezostal kameň na kameni. Nás zaujali novo tvarované výduchy klimatizácie obklopujúce kaplnku prístrojov. Práve tento dizajnový prvok bol typický pre automobily nedávno zaniknutej značky Saab. Stredový tunel a spôsob umiestnenia centrálneho 8,8-palcového dotykového displeja má taktiež veľmi blízko k modernizovanej vlajkovej lodi. Napriek tomu má interiér novej trojky špecifický charakter. Čiastočne za to môžu nové možnosti farebnej individualizácie vrchnej časti palubnej dosky a výplní dverí.

Nová Mazda3 hatchback a sedan (2019)

V poradí už štvrtá generácia Mazdy 3 má využíva úplne novú podvozkovú architektúru Skyactiv Vehicle Architecture, ktorá vyniká zvýšenou tuhosťou, nižšou hmotnosťou a komfortnejšie fungujúcim podvozkom. Zamrzela nás však správa, že viacprvková zadná náprava bola nahradená jednoduchším zavesením s torznou priečkou.

Presné informácie o pripravovanej ponuke motorov automobilka ešte nezverejnila. Práve v Mazde 3 by mali zažiť svoju premiéru revolučné benzínové agregáty s označením SkyActiv-X. Úsporné štvorvalce by mali vďaka vysokému kompresnému pomeru zabezpečiť naftovú spotrebu paliva pri zachovaní všetkých výhod benzínových motorov. Predpokladá sa, že Mazda 3 si polepší aj po stránke výkonu. Ten sa zvýši až nad 190 k, pričom krútiaci moment presiahne hranicu 230 Nm. Zvyšok portfólia sa bude s najväčšou pravdepodobnosťou spoliehať na už existujúce Skyactiv-Gjednotky s objemom 1,5 litra a 2,0 litra. Na naftu by sa nemalo zabudnúť a pod kapotou sa tak objaví aj 1,8-litrový diesel Skyactiv-D.

Peter Orosz
Ak čítate tento text, tak som vás buď veľmi dobre rozosmial, alebo poriadne naštval. To ma teší, pretože automobily sú aj o subjektívnych pocitoch a emóciách, ktoré sa nebojím prezentovať. Bezduché parafrázy tlačových správ budete musieť hľadať niekde inde.
Okrem znižovania amortizačnej hodnoty mojej klávesnice písaním článkov, venujem svoju pozornosť aj amatérskemu filmu a cestovaniu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Testy

TEST: Peugeot 508 1.6 THP GT - Leví kráľ

Hovorí sa, že medzi odvahou a hlúposťou existuje len veľmi tenká hranica, na ktorej práve teraz balancuje aj automobilka Peugeot. Budeme na nový Peugeot 508 v budúcnosti spomínať ako na záchrancu strednej triedy, alebo sa z neho v tieni obľúbených SUV stane neúspešný prepadák?