Čínska napodobenina Tesly je ešte funkčnejšia ako americký originál, stojí polovicu

Youxia X by asi neprešla homologizáciou pre náš trh, ale Čína je krajina neobmedzených možností, preto tam vedia spraviť športový elektromobil za zlomok americkej a európskej ceny.
Vydané  Text: 

Tesla Model S vyzerá skvostne, ale jej čínsky klon s názvom Youxia X je nielen krajší, ale aj pekelne funkčný. Automobilka Youxia Motor sa nemusí na domácom trhu trápiť s maličkosťami ako duševné vlastníctvo či dizajn, preto tam vedia občas nakresliť naozaj krásne autá. Jedným z nich je aj športový elektromobil, ktorý sa prvýkrát predviedol verejnosti pred tromi rokmi. Pozornosť púta ešte aj dnes a my sa pýtame, prečo nemôže typický elektromobil vyzerať práve takto?
Youxia X už na prvý pohľad pripomína Teslu Model S, ale nepochybne by sme uspeli aj vtedy, keby sme hľadali inšpiráciu aj u iných automobiliek, napríklad Maserati alebo Ferrari. Elektromobil zo Šahghaja sa pýši vynikajúcimi technickými údajmi: * zrýchlenie z 0 na 60 km/h za 2,8 sekundy, * zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy, * maximálny výkon elektrického pohonu 270 kW, * maximálny krútiaci moment 440 Nm, * elektrický dojazd do 460 km, * ponúka motorizácie s výkonom batérií 40 KW, 60 KW a 85 KW.
Na domácom trhu sa cena začína na fantastických 28-tisíc eur, za najvyššiu výbavu si výrobca vypýta 43-tisíc eur. To je stále menej ako cena základnej verzie Tesly Model S. Zaujímavosťou pritom je, že automobilka avizuje 5-hviezdičkové hodnotenie v nárazových testoch, teda bezpečnosť by nemala byť vôbec márna. Čo na elektromobile z Číny zaujme okrem vonkajšieho dizajnu, je aj interiér. Opäť nápadne pripomína interiéry automobilov od značky Tesla, pridáva však funkcie rozsiahlej personalizácie a čo je zaujímavé – na veľkom stredovom displeji s uhlopriečkou až 17 palcov si môžete vybrať, aký zvuk motora sa má ozývať z reproduktorov. Na výber máte dokonca aj zvuky motorov z Ferrari 488 GBT alebo Jaguar F-Type! Prečo musíme za takouto funkciou cestovať až na kraj sveta, prečo nemáme takého možnosti v našich ľudových škodovkách, pežotoch alebo dáciách?
Elektromobil Youxia X sa prvýkrát predstavil verejnosti ešte v roku 2015 a odvtedy je spustený aj rezervačný systém. Keď si otvoríte webstránku výrobcu dnes, nájdete tam presne to isté, čo tam bolo tri roky dozadu. Predaje sa teda nespustili, hoci ambície Youxia Motors neboli práve malé. Posledné nové správy máme z leta tohto roka, keď automobilka predstavila svoj pripravovaný elektromobil v pretekárskej verzii s červeným lakom a zníženou svetlou výškou podvozka.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.