Aktuality

Nesúďte auto podľa obalu: tento 70-ročný vrak má 400 elektrických koní!

Úžasné spojenie automobilovej histórie s aktuálnym technologickým pokrokom.

Inak ani nemožno opísať tento zaujímavý kúsok, ktorý sa stáva výstavnou premiérou SEMA Show v Las Vegas. Dnes už veterán Mercury Coupe z roku 1949 je krásnym kusom automobilovej histórie, pod ktorú je podpísaný James Dean.

Prestavbu originálneho vozidla na plne elektrický výkonný pohon zabezpečila kalifornská spoločnosť špecializujúca sa na podobné projekty.

1949 Mercury Coupe s pohonom Tesla Performance 85kWh (foto: ICON)

Tento takmer 70-ročný veterán má dnes dva elektrické motory od automobilky Tesla, ktorých maximálny krútiaci moment dosahuje 637 Nm a maximálny výkon 300 kW (400 k). Motory čerpajú energiu z batérií Tesla Performance 85 kWh. Najvyššia konštrukčná rýchlosť automobilu je pôsobivých 193 km/h a na jedno plné nabitie prejde maximálnu vzdialenosť 240 až 321 kilometrov. Nabíjanie na rýchlonabíjačke CHAdeMO 125A potom zaberie údajne iba jeden a pol hodiny.

1949 Mercury Coupe s pohonom Tesla Performance 85kWh (foto: ICON)

Tvorca elektromobilu so starožitným vzhľadom umiestnil konektor nabíjania pod veko palivovej nádrže a karosériu ponechal v stave, ktorá veľmi nelahodí oku. V interiéri sa takisto neudiali zmeny, ktoré by pútali pozornosť, cieľom bolo čo najviac zachovať pôvodný charakter vozidla. Samozrejme, so 400 elektrickými koňmi pod prednou kapotou sa charakter vozidla mení na nepoznanie, ale aspoň zvonka vyzerá klasicky a originálne. Dokonca aj budíky zobrazujúce aktuálny stav elektropohonu boli spracované do klasickej podoby.

1949 Mercury Coupe s pohonom Tesla Performance 85kWh (foto: ICON)
1949 Mercury Coupe s pohonom Tesla Performance 85kWh (foto: ICON)

Výmena pohonu nebola jedinou výzvou, s ktorou sa kalifornská firma stretla. Musela kompletne prepracovať všetko pod karosériou, aby rám vozidla zvládal nápor výkonu. Do Mercury Coupe boli pridané mnohé tesniace a izolačné materiály.

Pre zvýšenie komfortu Američania pridali aj elektrické sťahovanie okien, točiť kľučkou sa im už zrejme nechcelo. Výsledok ich práce je naozaj pôsobivý, pozrite si všetky fotografie 1949 Mercury Coupe 85 kWh vo fotogalérii.

Azubi Cars Škoda
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie