Prvé slovenské mesto chce zakázať spaľovacie motory!

**Mesto Trnava sa zapojilo do projektu Intensify, ktorého cieľom je zníženie emisií oxidu uhličitého prostredníctvom intenzívneho angažovania spoločnosti.** „Projekt, ktorý potrvá do 31. mája 2023, má priniesť možnosti zníženia emisií oxidu uhličitého nielen prostredníctvom konkrétnych opatrení v kompetenciách samospráv, ale aj zapojením firiem poskytujúcich energetické a dopravné služby, environmentálnych organizácií, občianskych združení a širokej verejnosti,“ informuje mesto Trnava…. Prečítať celé
Vydané  Text: 

**Mesto Trnava sa zapojilo do projektu Intensify, ktorého cieľom je zníženie emisií oxidu uhličitého prostredníctvom intenzívneho angažovania spoločnosti.** „Projekt, ktorý potrvá do 31. mája 2023, má priniesť možnosti zníženia emisií oxidu uhličitého nielen prostredníctvom konkrétnych opatrení v kompetenciách samospráv, ale aj zapojením firiem poskytujúcich energetické a dopravné služby, environmentálnych organizácií, občianskych združení a širokej verejnosti,“ informuje mesto Trnava. **Vybudovaním nových cyklistických chodníkov so špeciálnym parkoviskom, obnovou lesoparku či osvetou v školách chcú miestnych motivovať k tomu, aby v meste využívali primárne ekologickú formu dopravy.** „Najväčší vplyv na rast emisií CO2 má osobná doprava, nasledujú elektrina, plyn, teplo. **Preto je dôležité postupne vytlačiť fosílnu dopravu z mesta, okrem iného aj podporou elektromobility a budovaním nabíjacích staníc.** Spotrebu elektriny na majetku mesta by sme napríklad mohli znížiť o 25 percent rekonštrukciou verejného osvetlenia,“ informoval koordinátor odborných aktivít a odborný expert projektu Intensify Matúš Škvarka z odboru územného rozvoja a koncepcií mestského úradu.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.