Suverénne najodvážnejší model od BMW. Obrovská X7 ukázala aj interiér.

FOTOGALÉRIA | Nové BMW X7 bude zrejme najväčším konkurentom pre Mercedes-Benz GLS. Ponúkne obrovský vnútorný priestor, vyspelú techniku a odvážny dizajn.
Vydané  Text: 
O novom BMW X7, čoby najväčšom bavoráku v aktuálnom portfóliu, vieme už nejaký ten mesiac. Automobilka nás spočiatku teasovala efektnými skicami a grafikami, potom sme sa dočkali fotorealistických vizualizácií a dnes sa stretávame s finálnou podobou modelu, ktorý môže byť pre automobilku jeden z najvýznamnejších. Konečne pritom odhľaduje aj interiér, ktorý svojou estetikou a technologickou vybavenosťou šokuje.
Fanúšikov skutočných spaľovacích motorov poteší, že X7 sa bude ponúkať výhradne so 6- a 8-valcovým motormi a vždy s pohonom xDrive. Manuálna prevodovka, samozrejme, nepripadá do úvahy ani len náhodou. Nové BMW X7 sa bude vyrábať v závode BMW v meste Spartanburg v americkom štáte Južná Karolína, teda na rovnakom mieste, odkiaľ pochádzajú aj modely X3, X4, X5 a X6. X7 sa na trh dostane v marci 2019 a bude najdrahším SUV od výrobcu. Lídreskú pozíciu v rodine X novinka získava vďaka rozmerom s dĺžkou 5 151 mm, šírkou 2 000 mm, výškou 1 805 mm a s rázvorom 3 105 mm. Špecifickým prvkom je mimoriadne veľký znak BMW na kapote, moderné spracovanie typických bavoráckych obličiek/ľadviniek a prakticky na zem kolmá predná maska. Zadné svetlomety spája chrómová lišta známa z limuzíny BMW radu 7. Štandardne sa bude veľké SUV dodávať s 20-palcovými diskami, za príplatok predajcovia ponúknu 21- a 22-palcové kolesá.
Interiér obsahuje tri rady sedadiel, každé s vlastným polohovaním. Tri rady sedadiel sú pritom štandardom! V tejto 7-miestnej verzii sa dajú sedadlá posúvať v rozsahu 14,5 centimetra.
BMW Live Cockpit Professional s digitálnym stredovým displejom Control Display a s plne digitálnou prístrojovou doskou patrí do štandardnej výbavy. Oba displeje majú uhlopriečku 12,3 palca. Mimoriadne pútavým detailom je volič automatickej prevodovky pripomínajúci brúsený drahokam, ten sme videli už pri najnovšom BMW X5.
Nové BMW X7 sa štandardne dodáva so 4-zónovou klimatizáciou, na želanie aj s 5-zónovou klimatizáciou so samostatným ovládaním pre tretí rad sedadiel. Na želanie dodávaný balík Ambient Air obsahuje ionizáciu vzduchu. Vodič si hneď od začiatku predaja nového modelu BMW X7 môže upraviť svoje vozidlo podľa vlastného vkusu aj prvkami z ponuky exkluzívnych prvkov obsiahnutých v ponuke BMW Individual
## Modely BMW X7 dostupné pri začiatku predaja v Európe Technológia benzínových motorov BMW TwinPower Turbo obsahuje prepĺňanie, vstrekovanie paliva High Precision Injection, plne variabilné časovanie ventilov VALVETRONIC a ovládanie vačkového hriadeľa Double-VANOS. Medzi technológiami pre naftové motory sa nachádzajú prvky ako prepĺňanie a priame vstrekovanie common-rail s piezo vstrekovačmi. Všetky motory posielajú svoj výkon do 8-stupňovej automatickej prevodovky Steptronic. Všetky motory nového modelu BMW X7 požiadavky emisnej normy Euro 6d-TEMP. Automobil ponúkne úplne novú generáciu pohonu všetkých štyroch kolies xDrive, spolupracuje s dynamickým ovládaním stability Dynamic Stability Control (DSC) a v prípade, že si to aktuálne podmienky nevyžadujú, môže všetko výkon smerovať iba na zadné kolesá, čo zníži spotrebu paliva. Súčasťou štandardnej výbavy modelu BMW X7 M50d je aj zadný diferenciál M Sport a v spojení s balíkom Off-Road modelu BMW X7 xDrive50i dopĺňajú športové vlastnosti pohonného reťazca.
### BMW X7 xDrive40i: Benzínový radový 6-valcový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic. Zdvihový objem: 2 998 cm3, Výkon: 250 kW (340 k) pri 5 500 – 6 500 ot./min., Maximálny krútiaci moment: 450 Nm pri 1 500 – 5 200 ot./min. Zrýchlenie (0 – 100 km/h): 6,1 sekundy, Najvyššia rýchlosť: 250 km/h. Kombinovaná spotreba paliva*: 9,0 – 8,7 l/100 km, Kombinované emisie CO2*: 205 – 198 g/km, Emisná norma: EU6d-TEMP. ### BMW X7 xDrive30d: Radový 6-valcový naftový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic. Zdvihový objem: 2 993 cm3, Výkon: 195 kW (265 k) pri 4 000 ot./min., Maximálny krútiaci moment: 620 Nm pri 2 000 – 2 500 ot./min. Zrýchlenie (0 – 100 km/h): 7,0 sekundy, Najvyššia rýchlosť: 227 km/h. Kombinovaná spotreba paliva*: 6,8 – 6,5 l/100 km, Kombinované emisie CO2*: 178 – 171 g/km, Emisná norma: EU6d-TEMP. ### BMW X7 M50d: Radový 6-valcový naftový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic. Zdvihový objem: 2 993 cm3, Výkon: 294 kW (400 k) pri 4 400 ot./min., Maximálny krútiaci moment: 760 Nm pri 2 000 – 3 000 ot./min. Zrýchlenie (0 – 100 km/h): 5,4 sekundy, Najvyššia rýchlosť: 250 km/h. Kombinovaná spotreba paliva*: 7,4 – 7,0 l/100 km, Kombinované emisie CO2*: 193 – 185 g/km, Emisná norma: EU6d-TEMP.




,

Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »