TOP 5 dôvodov, prečo si nekúpiť auto s automatom!

Automatické prevodovky sú stále populárnejšie aj u nás, a to hneď z niekoľkých dôvodov. Tým najhlavnejším je najmä čoraz hustejšia premávka v mestách. Ľudia dochádzajúci do práce uprednostňujú komfort automatickej prevodovky pred plnou kontrolou nad autom. Vývoj moderných samočinných prevodoviek sa posúva dopredu extrémnym tempom a v každom novom aute nás prekvapujú svojou rýchlosťou alebo komfortom. **Ešte stále však so sebou… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Automatické prevodovky sú stále populárnejšie aj u nás, a to hneď z niekoľkých dôvodov. Tým najhlavnejším je najmä čoraz hustejšia premávka v mestách. Ľudia dochádzajúci do práce uprednostňujú komfort automatickej prevodovky pred plnou kontrolou nad autom. Vývoj moderných samočinných prevodoviek sa posúva dopredu extrémnym tempom a v každom novom aute nás prekvapujú svojou rýchlosťou alebo komfortom. **Ešte stále však so sebou prinášajú aj niekoľko nevýhod, o ktorých by ste pred kúpou mali vedieť!** **1. CENA** Zákazníkov, ktorí majú hlbšie do vrecka, **môže odradiť vyššia nákupná cena vozidla** s automatickou prevodovkou. Napriek neustálej snahe o zníženie výrobných nákladov je konštrukcia automatických prevodoviek stále zložitejšia v porovnaní s obyčajným manuálom. To sa odráža aj na **konečnej cene vozidla, ktorá môže byť vyššia aj o niekoľko tisíc eur.** **2. EFEKTIVITA** K základným nevýhodám automatických prevodoviek v minulosti patrili najmä zvýšená spotreba a nižšia efektivita. Dnešné viacstupňové prevodovky sa spotrebou dokážu manuálu nielen vyrovnať, ale ho dokonca aj podliezť. To nemusí platiť pri pohybe v meste, keď **dochádza k častému preklzu meniča.** Kvapalinové meniče momentu majú pri pomalom rozbiehaní z miesta sklon k preklzu a časť energie sa vtedy mení na obyčajné teplo, ktoré zahrieva prítomnú kvapalinu v prevodovke. So zvýšenou spotrebou musíte rátať aj pri CVT variátoroch. **3. HMOTNOSŤ** Autá plné najrôznejších vychytávok a bezpečnostných systémov vážia oveľa viac ako v minulosti. Každý kilogram má pritom negatívny vplyv aj na jazdné vlastnosti a spotrebu. V závislosti od druhu samočinnej prevodovky môže dôjsť **k zvýšeniu prevádzkovej hmotnosti od 15 až do 75 kilogramov.** **4. ŠTART ROZTLAČENÍM** Auto s manuálnou prevodovkou je možné “nakopnúť” aj pri slabej batérii vďaka možnosti roztlačiť auto. Podobným spôsobom **auto s automatickou prevodovkou nenaštartujete a v prípade núdze budete odkázaní na asistenčné služby a MHD.** **5. ÚPLNÁ KONTROLA** Napriek neustálemu zlepšovaniu riadiacej jednotky, **vodič pri samočinných prevodovkách stále nemá úplnú kontrolu pri voľbe stupňa a spôsobu správania sa prevodovky** pri jazde v rôznych podmienkach ako pri manuálnom radení.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.