BMW zásadne zvýšilo kapacitu batérií elektromobilov i3 a i3s

Ak to odznelo už tisíckrát, je to potrebné povedať a napísať znova: elektromobily potrebujú čas, aby sa v cene a praktických ohľadoch vyrovnali autám so spaľovacím pohonom. Značka BMW síce cenovku svojich elektromobilov neupravuje v ústrety zákazníkom, ale zlepšuje batérie priam dramatickým spôsobom.
Vydané  Text: 

### Značka BMW sa teraz rozhodla ponuku modelu i3 modernizovať nielen o kapacitu batérie a teda aj maximálny dojazd na elektrinu, ale aj o športovú úpravu. Kapacitu batérií automobilka zvýšuje na 120 Ah a množstvo uloženej energie na 42,2 kWh. Pre malý automobil s kombinovanou energetickou spotrebou 13,1 kWh/100 km to znamená čisto elektrický dojazd na úrovni až 260 kilometrov. Model i3s s vyšším výkonom dosahuje kombinovanú spotrebu 14,0 – 14,6 kWh na 100 kilometrov. Jedná sa o zvýšenie o 30 percent v meracom cykle WLTP, štandardizácia podľa NEDC je oveľa veľkorysejšia – hovorí o dojazde až na úrovni 380 až 395 kilometrov.
### Estetické inovácie Nová generácia batérií pre modely i3 a i3s prichádza spoločne s novou farbou karosérie a s obohatením dizajnu modelov o nové prvky. Ako uvádza výrobca vo svojej tlačovej správe, zákazníci sa budú môcť tešiť na novú metalízu: svetlú Juraco Beige so sivými doplnkami Frozen Grey. Ostatné farby ostávajú nezmenené, jedná sa o farby Mineral Grey, Imperial Blue, Melbourne Red, Capparis White a Fluid Black. Technickou inováciou za príplatok sú nové adaptívne LED svetlomety, ktoré vedia prispôsobiť lúč diaľkových svetlometov podľa aktuálnej situácie na vozovke. Modernizácie sa dočkalo aj rozhranie multimediálneho systému iDrive, dizajn využíva virtuálne tlačidlá vo forme dlaždíc. Významnejším obohatením ponuky modelov i3 a i3s je aj možnosť dokúpenia športových doplnkov. Tešiť sa môžete na „športové odpruženie, ktoré je súčasťou štandardnej výbavy modelu BMW i3s a obsahuje upravené tlmiče, pružiny a stabilizátory, zníženie svetlej výšky o 10 milimetrov, rozšírený rozchod a 20-palcové disky kolies z ľahkých zliatin v čiernej farbe Jet Black.“ Športový balíček pre i3s využije aj čierne lemy blatníkov.
### Ceny a výbavy elektromobilu i3 dnes Kompaktný elektromobil BMW i3 v súčasnosti kúpite na Slovensku za minimálnu cenu 38 900 eur, dostanete za ňu variant s kapacitou batérie 94 Ah a motorom dosahujúcim maximálny výkon 125 kW (170 k) a avizovaným dojazdom 300 kilometrov. Ak chcete výkonnejší variant, napríklad i3s s rovnakou kapacitou batérie, ale vyšším maximálnym výkonom 135 kW (184 k), zaplatíte už 42 550 eur. A ak zhodnotíte, že v tom elektromobile predsa len budete potrebovať aj malý spaľovací motor, pretože s autom potrebujete jazdiť aj mimo mesta, za model i3s 94 Ah Range Extender zaplatíte 47 350 eur. To sú ceny v slovenskom konfigurátore BMW k 30.9.2018.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.