Hothatch A 35 4MATIC od Mercedes-AMG sľubuje zvýšenú tuhosť a excelentný výkon

Mercedes-AMG A 35 4MATIC je novou nočnou morou každej automobilovej značky, ktorá má v portfóliu hothatch. AMG sa do novinky vložilo s veľkým úsilím, výsledok je mimoriadne pôsobivý.
Vydané  Text: 
### Aktuálna generácia vozidiel Mercedes-Benz Triedy A sa môže pochváliť nielen vrcholnou estetikou a nadštandardným interiérom, ale aj modernými motormi a skvelými jazdnými vlastnosťami. Latka kvality, výkonu a estetiky bola teraz uložená ešte vyššie, model Mercedes-AMG A 35 4MATIC je splneným snom autičkárov a nočnou morou automobiliek, ktoré ponúkajú športové verzie hatchbackov. Automobilka hovorí o novinke, že je emocionálna, agilná a digitálna. Vzhľad, technické parametre a vlastnosti tomu napovedajú: * zrýchlenie 0-100 km/h za 4,7 sekundy, * nový 4-valcový motor s výkonom 225 kW (306 k) a twin-scroll turbodúchadlom, * maximálny krútiaci moment 400 Nm, * dvojspojková prevodovka AMG SPEEDSHIFT DCT 7G, * funkcia RACE START dostupná už v základnej výbave, * pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC, * elektromechanické variabilné rozdeľovanie krútiaceho momentu, * režimy jazdy s ESP SPORT Handling a tiež ESP OFF, * Päť jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT, * Podvozok AMG RIDE CONTROL, * zvýšená pevnosť karosérie so zvýšenou torznou tuhosťou.
Aby AMG zvýšilo torznú tuhosť, pod motor namontovalo zoskrutkovanú hliníkovú dosku. Vyššia tuhosť prednej časti sa prejaví na lepších prejazdoch zákrutami vo vysokej rýchlosti. Ďalšie dve diagonálne výstuhy vpredu na spodku vozidla tiež znižujú skrútenie a zvyšujú tuhosť, ďalej uvádza Mercedes vo svojej tlačovej správe.
Nový motor vychádza zo štvorvalca M 260 novej Triedy A, disponuje maximálnym výkonom 225 kW a krútiaci momentom až 400 Nm, podľa výrobcu má „emotívny zvuk“. Predná náprava AMG A 35 4MATIC pracuje s teleskopickými vzperami MacPherson, zadná náprava so štyrmi ramenami je cez pomocný rám tuho spojená s karosériou. Na jedno zadné koleso sú použité tri priečne ramená a jedno pozdĺžne rameno, uvádza výrobca. Podvozok AMG RIDE CONTROL umožní jazdu v piatich režimoch a tri nastavenia úrovne tlmenia.
Zaujímavosťou bude príplatková funkcia AMG Track Pace, čo je záznamník dát pre jazdu na pretekárskej trati. Tento systém počas jazdy sleduje až 80 rôznych veličín (rýchlosť, zrýchlenie) a využíva na to početné snímače vo vozidle (GPS, zrýchlenie, gyroskop, uhol natočenia kolies, otáčky kolies). Následným vyhodnocovaním výsledkov priamo na displeji v aute môže vodiť hodnotiť a zlepšovať svoje jazdy. „Nový A 35 4MATIC značky Mercedes-AMG oslávi svoju svetovú premiéru v rámci parížskeho autosalónu 2. októbra 2018, predaj bude spustený v októbri 2018, uvedenie na trh sa začne v januári 2019 v západnej Európe,“ uvádza tlačová správa.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX! 
  • Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.