Honda predstavila unikátny hybridný systém! Ako funguje?

Najnovšia generácia obľúbeného SUV príde do Európy aj s úplne novým hybridným pohonom, ktorý sa vyznačuje inovatívnou **technológiou multimodálneho pohonu (i-MMD).** Tá zabezpečuje plynulé prepínanie troch prednastavených jazdných režimov – **EV Drive, Hybrid Drive a Engine Drive.** Vo väčšine situácií pri jazde v meste sa hybridné CR-V bude automaticky prepínať medzi ekologickými režimami Hybrid Drive a EV Drive…. Prečítať celé
Vydané  Text: 

Najnovšia generácia obľúbeného SUV príde do Európy aj s úplne novým hybridným pohonom, ktorý sa vyznačuje inovatívnou **technológiou multimodálneho pohonu (i-MMD).** Tá zabezpečuje plynulé prepínanie troch prednastavených jazdných režimov – **EV Drive, Hybrid Drive a Engine Drive.**
Vo väčšine situácií pri jazde v meste sa hybridné CR-V bude automaticky prepínať medzi ekologickými režimami Hybrid Drive a EV Drive. V režime Hybrid Drive sa nadbytočný výkon z benzínového motora môže cez motor-generátor navyše využiť na dobíjanie akumulátora. Režim Engine Drive je najefektívnejším nastavením pre rovnomernú jazdu vysokou rýchlosťou na diaľnici. Inžinieri hybridného CR-V usilovne pracovali na tom, aby **prechod medzi zdrojmi energie vrátane funkcie motora štart/stop pri zastavení bol pre cestujúcich prakticky nepostrehnuteľný.**
Unikátna je tiež **samočinná prevodovka, ktorá používa jeden fixný prevodový pomer.** Ten vytvára priame spojenie medzi pohyblivými komponentmi s následným plynulejším prenosom krútiaceho momentu. Po technickej stránke je tento systém v porovnaní s klasickými planétovými prevodovkami e-CVT výrazne efektívnejší. Pod kapotou **nebude chýbať ani konvenčný spaľovací agregát i-VTEC o objeme 2,0 litra s výkonom 135 kW** a maximálnym krútiacim momentom 315 Nm. Ten bude spolupracovať najmä **s elektromotorom a zabudovaným lítium-iónovým akumulátorom.**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.