Nový VW T-Cross: Auto Motor a Šport natočil prvé jazdy na novom SUV

Prvé hodnotenia najnovšieho SUV od Volkswagenu sú prevažne pozitívne, má viac z Tiguanu ako T-Rocu.
Vydané  Text: 
### Koncept VW T-Cross Breeze sa dočkal realizácie, čím výrobca mieni ešte väčšmi osloviť stále veľký dopyt do SUV-čkach. T-Cross vychádza z aktuálnej generácie hatchbacku Polo, zdieľa s ním podvozok MQB A0. Na rovnakej technike stoja aj španielske automobily SEAT Ibiza a Arona. Čo sa týka rozmerov, nový T-Cross bude konkurovať práve Arone, líšia sa v zásade iba o zopár milimetrov. SUV odvodené od Pola má dĺžku 4107 mm, šírku 1760 mm (bez vonkajších spätných zrkadiel) a výšku 1558 mm, rázvor kolies dosahuje 2563 mm. Je o 54 mm dlhší ako Polo a až o 112 mm vyšší. Vzhľadom sa T-Cross bude viac podobať na Tiguan ako na T-Roc, prvé fotografie predfinálnych kusov môžu charakterom pripomínať napríklad Ford Ecosport, ktorý stojí na podvozku staršej Fiesty.
Nový VW T-Cross: Nemecký Auto Motor a Šport a jeho prvá jazda na novom SUV od Volkswagenu. (foto: VW pre auto motor und sport)
Recenzenti z nemeckého auto motor a športu oceňujú výšku predných sedadiel 597 mm a najmä zadných: 652 mm. To uľahčuje nastupovanie do prednej a predovšetkým zadnej časti, navyše vytvára dojem neobvykle veľkého priestoru pre nohy. Predná časť interiéru sa potom výraznejšie ponáša na kokpit v Pole. Príplatkový virtuálny kokpit tvorí celok s dotykovým displejom s infotainmentom a ambientným osvetlením. Súčasťou príplatkovej výbavy bude aj 2-zónová automatická klimatizácia. T-Cross ponúkne širšiu paletu pre personalizáciu farebnej schémy interiéru, v testovanom vozidle však ešte chýbali niektoré z finálnych materiálov. Užitočné sú v T-Crosse praktické veľkoformátové odkladacie priestory vo dverách a stredová konzola s indukčným nabíjaním pre mobilný telefón, ako aj dve zásuvky USB vpredu a vzadu. Audiosystém má výkon 300 wattov.
Nový VW T-Cross: Nemecký Auto Motor a Šport a jeho prvá jazda na novom SUV od Volkswagenu. Na fotografii je Peter Wolkenstein, editor auto motor und sport (foto: VW pre auto motor und sport)
Štandardný batožinový priestor dosahuje 385 až 455 litrov v závislosti od uloženia sedadiel, pričom sklopením zadných sedadiel sa otvorí ohromných 1281 litrov. To je viac ako v Golfe, píše Holger Wittich z auto motor und sport. SUV Volkswagen T-Cross v základe ponúkne litrový trojvalcový motor na benzín 1,0 TSI s nastavením na 95 alebo 115 konských síl, ďalej sa v ponuke objaví benzínový 1,5 TSI s výkonom 150 koní a s filtrom pevných častíc. Volkswagen zachová aj naftovú alternatívu, ktorú bude reprezentovať 1,6-litrový TDI s výkonom neveľkých 95 koní.
Nový VW T-Cross v predprodukčnej verzii (foto: Stefan Baldauf pre auto motor und sport 2018)
Výkonnejší trojvalcový benzínový a štvorvalcový naftový motor dostanú v základe manuálnu prevodovku s možnosťou príplatového osadenia 7-stupňového automatu DSG, pri motorizácii 1,5 TSI bude DSG štandardom. Pri malom SUV sa pohonu všetkých štyroch kolies nedočkáme nikdy, pretože platforma MQB A0 umožňuje iba pohon prednej nápravy.


Po kliknutí na fotografiu nižšie sa otvorí video na stránke automotorundsport.de













Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!