Nový Mercedes-Benz triedy A sedan prekvapuje veľkým kufrom (veľká fotogaléria)

Konečne áčkový sedan nebude určený len pre Čínu! Mercedes ukázal triedu A ako sedan v európskej verzii.
Vydané  Text: 
Spomínate si, že Mercedes-Benz v apríli exkluzívne pre čínsky trh predstavil krásny variant triedy A v podobe limuzíny? Teda, Mercedes svoje nové dielo pomenoval limuzínou, ale v zásade ide skôr o sedan v predĺženej podobe. Nech už je názov akýkoľvek, novinka od Mercedesu nepochybne spôsobí v Európe rozruch, pretože teraz automobilka ukázala finálnu verziu aj pre náš trh.
Nová trieda A sa teda rozširuje o karosársky variant sedan, využíva pritom rovnaký atraktívny zovňajšok ako hatchback. Predné partie sú teda prakticky totožné, zadné sú upravené pre potreby nového vyhotovenia, ktorý prirodzene upravuje batožinový priestor a dodáva automobilu nepomerne viac exkluzivity a honosnosti. Aj malé áčko pôsobí dojmom silného robustného sedanu, zároveň však s prepracovanou estetikou a špičkovou aerodynamikou. Aerodynamický koeficient, ktorý definuje odpor pre vzduch počas jazdy, dosahuje skvelých iba 0,22 Cd. Pre porovnanie, spredu rovnako vyzerajúci hatchback má 0,25 Cd.
Novinka má rozmery: 4549/1796/1446 mm (d/š/v), rázvor 2729 mm a batožinový priestor s kapacitou 420 litrov. Verzia hatchback má kapacitu batožinového priestoru 370 litrov a možnosť sklopenia zadného radu sedadiel.
Nový sedan bude k dispozícii (našťastie – alebo práve naopak) aj s naftovým motorom. Spočiatku sa v predaji objavia dva varianty: naftový A 180 d (85 kW/116 k, 260 Nm) a benzínový A 200 (120 kW/163 k, 250 Nm). Štandarom bude 7-stupňová automatická 2-spojková prevodovka 7G-DCT. Kritikov nafty nepoteší, že vyššie emisie CO2 bude mať práve naftový motor (124-119 vs 113-107 g/km).
Trieda A sedan sa bude predávať v štyroch úrovniach výbavy: Style, Progressive a AMG Line, špecialitou bude Night Package. Súčasťou technologickej výbavy bude aj rozhranie MBUX, technológie automatického brzdenia, aktívneho udržiavania v jazdnom pruhu, bezkľúčový vstup a štart a tiež praktický HANDS-FREE ACCESS pre otváranie veka kufra pohybom nohy pod nárazníkom.








Pokračujte na ďalší príspevok »