Slovenský Hyundai pokoril historický rekord. Najpredávanejší model však nie je SUV.

Nárast predaja kórejsko-európskych áut na Slovensku je dvojnásobný v porovnaní so zvyškom Európy.
Vydané  Text: 

### Hyundai má svoje nespochybniteľné klady, ktoré vedú zákazníkov k tomu, aby si vyberali autá práve tejto značky. Je ich stále viac – aj kladov, aj zákazníkov. Vo veľkej miere za úspech kórejskej firmy na Slovensku môže priaznivé nacenenie jej modelov, ale aj to, že investoval obrovské peniaze do vývoja áut určených špeciálne pre európskeho zákazníka. Rovnaký prístup sledujeme aj u značky KIA, ktorá sa v polročnej bilancii predajnosti umiestnila iba tesne pod Hyundaiom, za prvých šesť mesiacov tohto roka predala o menej ako tri stovky kusov áut menej. Hyundai predal za prvý polrok 2018 celkovo 4 105 kusov nových automobilov. Tvrdí to samotné slovenské zastúpenie, iba pred niekoľkými dňami sme publikovali štatistiku od ZAP SR, ktorý uvádzal číslo 4087. V každom prípade sú to na slovenské pomery priaznivé čísla, ku ktorým značke gratulujeme. Pre značku to znamená medziročný nárasť predaja až o 14 percent a robí z nej 3. najpredávanejšiu značku nových áut na Slovensku s trhovým podielom 7,3%. Na prvom mieste je už tradične a zdanlivo neohroziteľne Škoda (10 055 ks), na druhom s výrazným odstupom Volkswagen (4 678 ks).
Rozdiel medzi prvou Škodou a tretím Hyundaiom je výrazný, avšak je potrebné brať do úvahy špecifickosť nášho českého a slovenského trhu a fakt, že od druhého Volkswagenu delí Kórejčanov iba niekoľko stoviek kusov áut. Hyundai má našliapnuté na to stať sa dvojkou na našom trhu a Volkswagen musí túto hrozbu vnímať naozaj seriózne. „Najpredávanejším modelom Hyundai bol rad i30 s 1.598 predanými kusmi a medziročným nárastom predaja takmer 24%, Tucson oslovil 1.068 nových majiteľov a bol druhým najpredávanejším modelom v segmente SUV-C“, uvádza tlačová správa. V druhej polovici roka Hyundai ponúkne modernizovaný Tucson, úplne novú generáciu Santa Fe, facelift i20 a elektromobil Kona.
Na Slovensku je nárast predaja výrazný, v porovnaní s európskymi číslami je pritom takmer dvojnásobný. V rámci celej Európy predal Hyundai až 291 052 nových vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o 7,5%. Len mimochodom, najpredávanejšia značka sveta, Totoyota, u nás za rovnaké časové obdobie predala podľa ZAP SR 2 353 kusov nových áut, čo z nej robí reprezentanta ôsmej pozície na trhovom podiele.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.