Mercedes-AMG GT S roadster má nosné štruktúry z plastu a výkon 522 koní. Dá sa to skĺbiť?

Nový výkonný roadster od Mercedes-AMG uzatvára 12-člennú rodinu superšportov série AMG GT.
Vydané  Text: 
### Nový Mercedes-AMG GT S roadster si musíte zamilovať na prvý pohľad. Nemá zmysel uvažovať nad tým, komu má vlastne konkurovať, pretože keď už niekto chová sympatie k značkám Mercedes-Benz a AMG, ani nebude zvažovať výber iného konkurenčného vozidla. Dvanásty člen rodiny AMG GT je zbierka superlatívov a pre väčšinu ľudí bude dokonale nedostupný. Roadster AMG GT S pracuje so 4-litrovým benzínovým motorom typu V8 s dvojitým preplňovaním, pričom maximálny výkon 384 kW (522 k) dosahuje pri 6 250 ot./min. Mimoriadne pôsobivý je krútiaci moment 670 Nm, ktorý je k dispozícii v rozmedzí 1 900 až 5 000 otáčok za minútu. Spojenie týchto dvoch parametrov a skutočnosti, že automobil s priemerným vodičom váži 1700 kilogramov, dáva dokopy famóznu akceleráciu z nuly na rýchlosť 100 km/h už za 3,8 sekundy. To sa ani nestihnete nadýchnuť. Maximálka je 308 km/h.
Nový AMG GT S roadster má v porovnaní s hierarchicky nižším roadsterom GT elektronicky riadený zverný diferenciál zadnej nápravy a zadné brzdové kotúče má kompozitné, nie integrálne. Rozdiel sledujeme aj v porovnaní výkonov motora, hoci obe vozidlá pracujú s rovnakým osemvalcom. AMG GT S dosahuje maximálnych 522 koní, zatiaľ čo AMG GT roadster „iba“ 476 koní. Súčasťou technickej výbavy je aj 3-stupňové ESP. Z hľadiska technických detailov je AMG GT S roadster totožný s AMG GT C, céčkový variant však dosahuje ešte vyšší výkon motora 557 koní a obsahuje riadenie zadnej nápravy.
Spotreba paliva je rovnako výnimočná ako samotné vozidlo. Kombinovane dosahuje 11,5 l/100 km a emisie oxidu uhličitého nepotešia fanúšikov eko-motorizmu: až 262 g/km. Vďaka týmto číslam sa celá modelová séria roadsterov AMG GT zaraďuje do energetickej triedy G, pričom však motory spĺňajú normy Euro 6d-TEMP. Pri výrobe nového superšportu automobilka využila veľké množstvo hliníka, ktorý umožnil optimalizovať hmotnosť. Zaujímavosťou je použitie plastov priamo na nosnej štruktúre zadnej nápravy. Ako sa uvádza v tlačovej správe výrobcu, „vďaka inovatívnemu kompozitnému materiálovému je mimoriadne ľahká aj zadná kapota. Nosná štruktúra pozostáva z plastu SMC (Sheet Molding Compound). Tieto špičkové technické plasty sa vyznačujú nízkou hmotnosťou, vysokou stabilitou a veľmi dobrou kvalitou povrchu. Inovatívne materiály boli vyvinuté v závode Mercedes-Benz TEC v Sindelfingene a na sériovú výrobu pripravené spoločne s odborníkmi z AMG v Affalterbachu.“
Zaujímavými vlastnosťami nového Mercedesu AMG GT S roadster sú adaptívny podvozok AMG RIDE CONTROL, jazdné režimy AMG DYNAMIC SELECT, nastavovanie klapiek výfukovej sústavy AMG Performance, športová prevodovka AMG SPEEDSHIFT DCT 7G s možnosťou manuálneho radenia a výborné rozloženie hmotnosti 47: 53. Nový roadster Mercedes-AMG GT S už možno objednávať. Uvádzanie na trh sa začne od júla 2018.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »