Aj diktátori majú revolučné nápady: Kaddáfí vymyslel raketu, ale na štyroch kolesách. Vedeli ste o jeho superaute do púšte?

Jedna vec týkajúca sa diktátorov je známa, a to, že nemajú tendenciu myslieť v malom. Muammar Kaddáfí, zosnulý vládca Lýbie, sa rozhodol nájsť spôsob, ako riešiť narastajúci problém dopravných nehôd v jeho severoafrickom štáte.
Vydané  Text: 

Samotný vodca údajne strávil mnoho hodín zo svojho drahocenného času premýšľaním o efektívnom riešení tohto problému a výsledkom bolo toto divné vozidlo. Je poháňané systémom V6 s výkonom 230 koní. Auto bolo prvý raz predstavené na stretnutí Africkej únie v roku 2009, ktoré sa konalo v Tripolise a organizoval ho Kaddáfí. Malo ísť o najbezpečnejšie vozidlo na svete s rozoberateľným nárazníkom a schopnosťou prepravovať človeka na dlhé kilometre aj s poškodenými pneumatikami v rozľahlej líbyjskej púšti.
**Pre masy** Tieto „raketové vozidlá“ obsahujú početné airbagy, majú sklopné nárazníky, ktoré poskytujú pomoc pri nehode a elektronický ochranný rám. Ostatné bezpečnostné prvky obsahujú modul gadget, ktorý odstráni dodávku paliva, aby sa vyhlo výbuchu, ak by došlo k nehode. Výroba tohto auta mala pomôcť krajine postaviť sa na nohy. Autá mali byť dostupné širokému obyvateľstvu.
Keď sa na konferencii auto konečne ukázalo, mala sa hneď spustiť jeho výroba v Tripolise, hlavnom meste Líbye, kde už bola vybudovaná automobilka. Avšak do vývoja vstúpil americký prezident Obama s jeho armádou a ponúkol svetu obraz zaslepenej Afriky, ktorá verí diktátorovi. Výsledok? Kaddáfiho smrť v hlavnom vysielacom čase na americkej televíznej stanici a naďalej chudobná a závislá Afrika.
**A prečo vlastne ten zvláštny názov?** Kaddáfí sa údajne snažil vymyslieť niečo, aby ochránil ľudský život. Výsledkom bol tento päťmiestny úzky automobil, ktorého karoséria pripomína raketu. Nie je diktátor, ako diktátor…
*Zdroj: carbuzz.com, howafrica.com*








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.