Trump chce vytlačiť nemecké značky z USA. Nepáčia sa mu Mercedesy v New Yorku.

Pre väčšinu európskych automobiliek bude avizované clo likvidačné – teda okrem Mercedesu. Prečo?
Vydané  Text: 

Donald Trump možno zabojuje proti nemeckému Mercedesu. (foto: Official White House Photo by Shealah Craighead+EURONCAP)
### Prezident USA Donald Trump chce podľa nemeckého časopisu Wirtschaftswoche vytlačiť nemecké automobilky z amerického trhu. Francúzskemu prezidentovi Emmanuelovi Macronovi povedal, že nechce, aby New Yorkom jazdili mercedesy, uviedol časopis s odvolaním sa na diplomatické zdroje z EÚ a Spojených štátov. Nemeckí výrobcovia v Spojených štátoch kontrolujú 90 percent trhu prémiových značiek a Trumpova administratíva už začala vyšetrovanie, či dovoz vozidiel nepoškodzuje domáci automobilový priemysel. To by mohlo viesť k zavedeniu až 25-percentného cla na dovoz nemeckých vozidiel, čo by podľa analýzy firmy Evercore ISI nemeckých výrobcov prémiových značiek stálo 4,5 miliardy eur. Tvrdí do denník idnes.cz. Prezident Trump proti nemeckým automobilkám vystúpil už začiatkom minulého roka, kedy hrozil zavedením 35-procentních ciel na dovoz osobných áut. Vtedy nazval Nemecko „veľkým výrobcom automobilov“, ale obchodný vzťah so Spojenými štátmi označil za nevyvážený. ## Nemecku dominuje vývozu áut do USA Podľa údajov Európskeho združenia výrobcov automobilov (ACEA) predstavovala hodnota dovozu osobných áut z USA do EÚ za minulý rok 6,2 miliardy eur, zatiaľ čo hodnota dodávok opačným smerom dosiahla 37 miliárd eur. Z krajín Európskej únie je práve Nemecko najväčším vývozcom osobných automobilov do Spojených štátov. Nemecké automobilky vlani vyrobili v montážnych závodoch v Spojených štátoch 804 000 vozidiel a ďalších 657 000 na trh Severnej Ameriky vyviezli z Nemecka, uviedlo nemecké združenie automobilového priemyslu VDA. V praxi to znamená, že nemecké automobilky dávajú prácu tisícom Američanom. Akcie nemeckých výrobcov na správu zareagovali, neprekvapivo, poklesom. Ako poznamenala agentúra Reuters, obzvlášť zraniteľné sú automobilky Porsche a Audi, pretože v Spojených štátoch nemajú montážne závody a uvalenie vysokého cla by pre ich obchody mohlo byť priam likvidačné. Mercedes-Benz a BMW tam majú veľké továrne a v prípade obmedzenia dovozu môžu tieto kapacity relatívne ľahko rozšíriť. Viete si predstaviť Kaliforniu alebo Floridu bez kabrioletov od Porsche? Nie, my nevieme. ## Chce Mercedesy iba sám pre seba? Súčasný americký prezident má okrem záľuby v ženách a kravatách neapolskej značky Marinella (rovnaké má rád aj Silvio Berlusconi) tiež slabosť pre autá. Najmä tie európske. V Trumpovej garáži má parkovať, okrem iného, osemvalcový Mercedes McLaren SLR s výkonom 617 koní. V garážach pod svojím sídlom Trump Tower má ako zberateľský kúsok schovaný Rolls-Royce Silver Cloud z roku 1956, bielym Phantomom zasa jazdil po New Yorku , keď ho Američania zvolili za prezidenta. Vtedy musel presadnúť do špeciálnej limuzíny The Beast, o ktorej sme písali v samostatnom článku:

Nové auto pre Trumpa je už skoro hotové, detaily o Cadillac One sú však tajné

Redakcia

Historka hovorí, že keď Trump zarobil prvé veľké peniaze, kúpil si britský Rolls-Royce. A v čase volebnej kampane sa jeho extravagantné fialové Lamborghini Diablo z Talianska predalo v aukcii za 460-tisíc dolárov. Kedysi mal Trump tiež limuzínu značky Maybach (vlastnené Mercedesom), ktorú neskôr vymenil za Mercedes S600. Obe boli pancierované.

Inzercia

Inzercia

Advertisement








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.