Najviac problémové jazdenky strednej triedy: podľa tohto sa orientujte pri výbere jazdenky!

Pozrite sa, ako dopadli Superb, Octavia, BMW radu 3 či Mercedesy triedy C a E.
Vydané  Text: 
### Nemecký TÜV zostavil rebríček TOP15 automobilov strednej triedy, ktoré sa v priebehu rokov najviac kazia. Hodnotenie je maximálne korektné, keďže vychádza z reálnych zistení kontrol, ich obdoby našej STK. NIžšie nájdete kompletný rebríček poruchovosti áut strednej triedy podľa TÜV od najhoršieho vozidla k najlepšiemu. Prvý údaj hovorí o veku vozidla, prvé percento hovorí o zistenej poruchovosti daného veku vozidla, v zátvorke je v čísle uvedená generácia (I, II, III atď.). Posledný údaj hovorí o tom, aký je percentuálna miera poruchovosti v danej kategórii a v danom veku auta v priemere. Práve porovnaním prvého a druhého percentuálneho údaju vieme posudzovať, či je automobil lepší alebo horší v porovnaní s konkurentmi.
Ford Mondeo (2011)
## 15 Ford Mondeo (2007 – 2014) 2-3 roky: 8,3% (III, Ø 5,8%)
4-5 rokov: 15,4% (III, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 19,2% (III, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 21,1% (III, Ø 20,9%)
10-11 rokov: 26,3% (II, Ø 26,5%)
Cena: Mondeo III od 5 700 Eur, Mondeo II od 500 Eur

Celkom 8,3 percenta Fordov Mondeo má problém hneď na prvej kontrole STK, ktorá v Nemecku u nových áut prebieha po troch rokoch. Je v tomto ohľade úplne najhoršie zo sledovaných vozidiel a potvrdzuje rozporuplnú povesť poslednej generácie tohto modelu. Vysokým nájazdom to nebude, priemer 74 000 km výrazne nevybočuje z normy.


## 14. Volkswagen Passat CC (2008-2016) 2-3 roky: 7,7% (Ø 5,8%)
4-5 rokov: 14,8% (Ø 10,4%)
6-7 rokov: 20,4% (Ø 15,7%)
8-9 rokov: 22,0% (Ø 20,%9)
Cena: od 8 500 Eur

Štvordverové kupé s nepraktickým kufrom odvodené od klasického Passatu je často využívané vozidlo, ktoré na sebe necháva znateľné následky používania. Problémy sú hlavne s benzínovými motormi TSI, naftové varianty sú na tom citeľne lepšie. Opravy karosérie komplikujú drahšie a menej dostupné diely z druhovýroby.


## 14. BMW radu 5 (2010-2017) 2-3 roky: 7,7% (F10, Ø 5,8%)
4-5 rokov: 12,7% (F10, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 17,5% (F10, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 19,1% (E60, Ø 20,9%)
10-11 roků: 28,7% (E60, Ø 26,5%)
Cena: F10 od 16 000 Eur , E60 od 5 000 Eur

Prvé auto, ktoré by sme poslali skôr do vyššej strednej triedy, si v tomto rebríčku mnoho slávy nevybojovalo – BMW radu 5 skončilo s výrazne podpriemernými známkami. Nelichotivý výsledok môže byť ovplyvnený opäť vysokými nájazdy jednotlivých vozidiel, ktoré sú veľmi často k videniu na nemeckých diaľniciach. Generácia F10 vykazuje najväčšie problémy s podvozkom, staršie E60 trápi únik oleja, slabá účinnosť parkovacej brzdy, opotrebované čapy riadenia alebo slabé svetlomety.


## 13. Škoda Octavia (2012-súčasnosť) 2-3 roky: 6,7% (III, Ø 5,8%)
4-5 rokov: 11,6% (II, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 14,1% (II, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 20,2% (II, Ø 20,9%)
10-11 roků: 28,7% (II, Ø 26,5%)
Cena: Octavia III od 9 000 Eur, Octavia II od 4 000 Eur

Z českého a slovenského pohľadu určite kontroverzné zaradenie, ale držme sa nemeckých dát. Priemerne sa Octavia tretej generácie dostavuje na prvé STK s nájazdom 67 000 km na tachometri. Miera nedostatkov je nad bežným priemerom. Predchádzajúca generácia (2004-2012) má častejšie slabé miesta v oblasti pružín a tlmičov.


Volkswagen Passat B7 (2005-2014)
## 12. Volkswagen Passat B7 (2005-2014) 2-3 roky: 6,5% (Ø 5,8%)
4-5 rokov: 14,6% (Ø 10,4%)
6-7 rokov: 18,7% (Ø 15,7%)
8-9 rokov: 23,1% (Ø 20,9%)
10-11 rokov: 30,6% (Ø 26,5%)
Cena: od 3 500 Eur

Obľúbený tovar a pre mnohých symbol spoločenského postavenia nie je žiadna výhra. Ak ste si takúto jazdenku kúpili po tom slávnom nemeckom doktorovi, o ktorom sa píše v každom inzeráte, mali by ste zbystriť pozornosť. Počet poruchových vozidiel prevyšuje priemer aj u Passatu.

## 11. Opel Insignia (2008-2017) 2-3 roky: 6,2% (Ø 5,8%)
4-5 rokov: 9,9% (Ø 10,4%)
6-7 rokov: 13,9% (Ø 15,7%)
8-9 rokov: 17,5% (Ø 20,9%)
10-11 rokov: 27,5% (Vectra C, Ø 26,5%)
Cena: od 9 000 Eur Insignia, od 1 600 Eur Vectra C

Prvá kontrola Insignie vychádza horšie, zvyšok známok je správne pod celkovým priemerom. Celkové výsledky nie sú zlé, problémy sú hlavne s tlmičmi a pružinami. Niektoré modely sa stretávajú s únikmi oleja z mazacej sústavy.


Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 Laurin&Klement (2018) v teste pre Auto Motor a Šport (foto: Erik Stríž)
## 10. Škoda Superb (2008-2015) 2-3 roky: 6,1% (Ø 5,8%)
4-5 rokov: 8,9% (Ø 10,4%)
6-7 rokov: 13,3% (Ø 15,7%)
Cena: od 8500 Eur

Rodinný sťahovák v našich končinách väčšinou patrí lepšie zaopatřenému majiteľovi. Superb v tomto rebríčku skončil na priemernej pozícii s priemernou spoľahlivosťou, podľa TÜV sa ale s rastúcim vekom zlepšuje. Typický problém menuje jediný – menej oodolné brzdové kotúče.


## 9. BMW radu 3 (2012-súčasnosť) 2-3 roky: 6,0% (F30, Ø 5,8%)
4-5 rokov: 6,9% (F30, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 14,5% (E90, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 19,9% (E90, Ø 20,9%)
10-11 rokov: 26,5% (E90 C, Ø 26,5%)
Cena: F30 od 16 000 Eur, E90 od 1 600 Eur

Dobré výsledky mladej F30 kazia prekvapivé problémy s prednými svetlami. Staršie E90 sú na tom štatisticky lepšie, čiastkových problémov ale TÜV pripomína dosť: hnevá parkovacia brzda, brzdové hadice, pružiny s tlmičmi a niektoré z vozidiel neprejdú testom emisií.


## 8. Volvo V70 (2007-2016) 2-3 roky: 5,4% (Typ B, Ø 5,8%)
4-5 rokov: 12,4% (Typ B, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 14,0% (Typ B, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 19,8% (Typ B, Ø 20,9%)
10-11 rokov: 27,8% (Typ S/JV, Ø 26,5%)
Cena: Typ B od 9 500 Eur , Typ S/JV od 2 500 Eur

Od švédskeho zástupcu strednej triedy by ste možno čakali vyššie, nadpriemerný výsledok ale V70 stačil len na ôsmu pozíciu. V70 je vraj preslávená chybným riadením, zlými nápravami a brzdami. Nič, čo by sa dalo opraviť kdekoľvek, na rozdiel do prasknutej žiarovky, s ktorou sa u V70 tiež budete potýkať častejšie.


## 7. Volvo S60/V60 (2010-súčasnosť) 2-3 roky: 5,0% (Ø 5,8%)
4-5 rokov: 9,4% (Ø 10,4%)
Cena: od 8 500 Eur

Napriek nadpriemernej porcii zvládnutých kilometrov dorazilo Volvo na prvú technickú kontrolu väčšinou v dobrej kondícii. Drobné nedostatky sa týkajú podvozka, ale nie je to nič tragické. Ako nákup z druhej ruky sa dá S60 alebo V60 vrelo odporučiť.


## 6. Toyota Avensis (2009-súčasnosť) 2-3 roky: 4,8% (Typ T27, Ø 5,8%)
4-5 rokov: 6,7% (Typ T27 Ø 10,4%)
6-7 rokov: 10,4% (Typ T27 Ø 15,7%)
8-9 rokov: 19,0% (T25 Ø 20,9%)
10-11 rokov: 20,5% (T25, Ø 26,5%)
Cena: T27 od 6 900 Eur, T25 od 2 500 Eur

Keby neexistovali problémy s osvetlením, mohla by Toyota s Avensis ísť príkladom všetkým ostatným. Bohužiaľ, elektronika auta má svoju vlastnú logiku a svetla ju hnevajú viac než čokoľvek iné. Pokiaľ na tento problém u Avensisu nenarazíte, je to skoro ideálny kandidát na kúpu z autobazáru.


## 5. Mazda 6 (2008-2012) 2-3 roky: 4,2% (Typ GH, Ø 5,8%)
4-5 rokov: 9,7% (Typ GH, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 12,1% (Typ GH, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 16,8% (Typ GH Ø 20,9%)
10-11 rokov: 26,2% (Typ GG/GY, Ø 26,5%)
Cena: GH od 7 000 Eur, GG/GY od 1 000 Eur

Staršie automobily od Mazdy sa preslávili slabou ochranou laku proti poveternostným vplyvom. Novšie série majú lepšiu antikoróznu ochranu, ale problémy s brzdovým systémom zabránili ešte lepšiemu výsledku v ankete najviac poruchových áut strednej triedy.


## 4. Mercedes-Benz triedy E (2009-2016) 2-3 roky: 4,1% (W212, Ø 5,8%)
4-5 rokov: 8,7% (W212, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 11,2% (W212, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 25,2% (W211 Ø 20,9%)
10-11 rokov: 29,1% (W211, Ø 26,5%)
Cena: W212 od 12 000 Eur, W211 od 4 000 Eur

U Mercedesu je možné sledovať trend zvyšovania kvality. Staršia trieda E z roku 2009 nebola zlým autom, ale novšia generácia W212 je oveľa lepšia, jediným menovaným negatívom sú časté problémy s parkovacou brzdou. Model W211 trpel na slabú výdrž podvozkových častí.


Audi A4 (2013)
## 3. Audi A4 (2007-2015) 2-3 roky: 3,7% (B8, Ø 5,8%)
4-5 rokov: 6,9 %(B8, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 10,1% (B8, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 16,7% (B8 Ø 20,9%)
10-11 rokov: 24,3% (B7, Ø 26,5%)
Cena: B8 od 8 000 Eur, B7 od 1 800 Eur

Posledné dva typy Audi A4 sa môžu pochváliť veľmi dobrým priemerom spoľahlivosti. Miera bezchybných kusov dosahuje v posledných piatich rokoch hodnoty 94,4 percent, aj napriek vyšším nájazdom jednotlivých automobilov so štyrmi kruhmi v znaku. Musí dôjsť na zlú zhodu náhod, aby A4 svojmu majiteľovi kazila život.


## 2. Mercedes-Benz E Coupe (2009-2017) 2-3 roky: 3,5% (Ø 5,8%)
4-5 rokov: 6,2% (Ø 10,4%)
6-7 rokov: 10,7% (Ø 15,7%)
Cena: od 15 000 Eur

Všetky skúmané časti tohto Mercedesu zvládajú starnutie s nadhľadom. Správa TÜV upozorňuje na brzdy, ale nejde o nič dramatické. Tento štýlový módny doplnok vie slúžiť dlho bez zaváhania, ktoré by stálo za reč.
## 1. Audi A6/A7 (2011-súčasnosť) , 2-3 roky: 3,5% (4G, Ø 5,8%)
4-5 rokov: 5,9% (4G, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 13,0% (4F, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 22,7% (4F, Ø 20,9%)
10-11 rokov: 25,3% (4F, Ø 26,5%)
Cena: 4G od 18 000 Eur, 4F od 5 500 Eur

Zlatý pohár za najspoľahlivejšie auto tohto rebríčka putuje aj do Ingolstadtu. Audi A6 generácií 4G aj 4F sú stabilným kvalitným tovarom, len niektoré staršie verzie mierne krivkajú v oblasti zavesenia náprav, opravy ale nie sú drahé.


Mercedes-Benz triedy C (2008)
## 1. Mercedes-Benz triedy C (2007-2014) 2-3 roky: 3,4% (W204, Ø 5,8%)
4-5 rokov: 7,3% (W204, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 12,8% (W204, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 17,3% (W204, Ø 20,9%)
10-11 rokov: 30,1% (W203, Ø 26,5%)
Cena: W204 od 6500 Eur, W203 od 1500 Eur

Zlatý pohár patrí aj inžinierom zo Stuttgartu. Delené prvé miesto z druhej polovice obsadil Mercedes triedy C, ktorý statočne odoláva poruchám. Pre budúcnosť by sa malo zlepšiť zavesenia náprav, antikorózna ochrana brzdového potrubia a mechanizmus parkovacej brzdy. Väčšie problémy sú ale iba s najstaršími sledovanými exemplármi, tie novšie prechádzajú kontrolami oproti priemeru s veľmi dobrými výsledkami.









Pokračujte na ďalší príspevok »



Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.
  • SERVIS

    Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku

  • ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.

     Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.