Najviac problémové jazdenky strednej triedy: podľa tohto sa orientujte pri výbere jazdenky!
Pozrite sa, ako dopadli Superb, Octavia, BMW radu 3 či Mercedesy triedy C a E.
Vydané Text: Redakcia
4-5 rokov: 15,4% (III, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 19,2% (III, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 21,1% (III, Ø 20,9%)
10-11 rokov: 26,3% (II, Ø 26,5%)
Cena: Mondeo III od 5 700 Eur, Mondeo II od 500 Eur
Celkom 8,3 percenta Fordov Mondeo má problém hneď na prvej kontrole STK, ktorá v Nemecku u nových áut prebieha po troch rokoch. Je v tomto ohľade úplne najhoršie zo sledovaných vozidiel a potvrdzuje rozporuplnú povesť poslednej generácie tohto modelu. Vysokým nájazdom to nebude, priemer 74 000 km výrazne nevybočuje z normy.
4-5 rokov: 14,8% (Ø 10,4%)
6-7 rokov: 20,4% (Ø 15,7%)
8-9 rokov: 22,0% (Ø 20,%9)
Cena: od 8 500 Eur
Štvordverové kupé s nepraktickým kufrom odvodené od klasického Passatu je často využívané vozidlo, ktoré na sebe necháva znateľné následky používania. Problémy sú hlavne s benzínovými motormi TSI, naftové varianty sú na tom citeľne lepšie. Opravy karosérie komplikujú drahšie a menej dostupné diely z druhovýroby.
4-5 rokov: 12,7% (F10, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 17,5% (F10, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 19,1% (E60, Ø 20,9%)
10-11 roků: 28,7% (E60, Ø 26,5%)
Cena: F10 od 16 000 Eur , E60 od 5 000 Eur
Prvé auto, ktoré by sme poslali skôr do vyššej strednej triedy, si v tomto rebríčku mnoho slávy nevybojovalo – BMW radu 5 skončilo s výrazne podpriemernými známkami. Nelichotivý výsledok môže byť ovplyvnený opäť vysokými nájazdy jednotlivých vozidiel, ktoré sú veľmi často k videniu na nemeckých diaľniciach. Generácia F10 vykazuje najväčšie problémy s podvozkom, staršie E60 trápi únik oleja, slabá účinnosť parkovacej brzdy, opotrebované čapy riadenia alebo slabé svetlomety.
4-5 rokov: 11,6% (II, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 14,1% (II, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 20,2% (II, Ø 20,9%)
10-11 roků: 28,7% (II, Ø 26,5%)
Cena: Octavia III od 9 000 Eur, Octavia II od 4 000 Eur
Z českého a slovenského pohľadu určite kontroverzné zaradenie, ale držme sa nemeckých dát. Priemerne sa Octavia tretej generácie dostavuje na prvé STK s nájazdom 67 000 km na tachometri. Miera nedostatkov je nad bežným priemerom. Predchádzajúca generácia (2004-2012) má častejšie slabé miesta v oblasti pružín a tlmičov.
4-5 rokov: 14,6% (Ø 10,4%)
6-7 rokov: 18,7% (Ø 15,7%)
8-9 rokov: 23,1% (Ø 20,9%)
10-11 rokov: 30,6% (Ø 26,5%)
Cena: od 3 500 Eur
Obľúbený tovar a pre mnohých symbol spoločenského postavenia nie je žiadna výhra. Ak ste si takúto jazdenku kúpili po tom slávnom nemeckom doktorovi, o ktorom sa píše v každom inzeráte, mali by ste zbystriť pozornosť. Počet poruchových vozidiel prevyšuje priemer aj u Passatu.
4-5 rokov: 9,9% (Ø 10,4%)
6-7 rokov: 13,9% (Ø 15,7%)
8-9 rokov: 17,5% (Ø 20,9%)
10-11 rokov: 27,5% (Vectra C, Ø 26,5%)
Cena: od 9 000 Eur Insignia, od 1 600 Eur Vectra C
Prvá kontrola Insignie vychádza horšie, zvyšok známok je správne pod celkovým priemerom. Celkové výsledky nie sú zlé, problémy sú hlavne s tlmičmi a pružinami. Niektoré modely sa stretávajú s únikmi oleja z mazacej sústavy.
4-5 rokov: 8,9% (Ø 10,4%)
6-7 rokov: 13,3% (Ø 15,7%)
Cena: od 8500 Eur
Rodinný sťahovák v našich končinách väčšinou patrí lepšie zaopatřenému majiteľovi. Superb v tomto rebríčku skončil na priemernej pozícii s priemernou spoľahlivosťou, podľa TÜV sa ale s rastúcim vekom zlepšuje. Typický problém menuje jediný – menej oodolné brzdové kotúče.
4-5 rokov: 6,9% (F30, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 14,5% (E90, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 19,9% (E90, Ø 20,9%)
10-11 rokov: 26,5% (E90 C, Ø 26,5%)
Cena: F30 od 16 000 Eur, E90 od 1 600 Eur
Dobré výsledky mladej F30 kazia prekvapivé problémy s prednými svetlami. Staršie E90 sú na tom štatisticky lepšie, čiastkových problémov ale TÜV pripomína dosť: hnevá parkovacia brzda, brzdové hadice, pružiny s tlmičmi a niektoré z vozidiel neprejdú testom emisií.
4-5 rokov: 12,4% (Typ B, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 14,0% (Typ B, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 19,8% (Typ B, Ø 20,9%)
10-11 rokov: 27,8% (Typ S/JV, Ø 26,5%)
Cena: Typ B od 9 500 Eur , Typ S/JV od 2 500 Eur
Od švédskeho zástupcu strednej triedy by ste možno čakali vyššie, nadpriemerný výsledok ale V70 stačil len na ôsmu pozíciu. V70 je vraj preslávená chybným riadením, zlými nápravami a brzdami. Nič, čo by sa dalo opraviť kdekoľvek, na rozdiel do prasknutej žiarovky, s ktorou sa u V70 tiež budete potýkať častejšie.
4-5 rokov: 9,4% (Ø 10,4%)
Cena: od 8 500 Eur
Napriek nadpriemernej porcii zvládnutých kilometrov dorazilo Volvo na prvú technickú kontrolu väčšinou v dobrej kondícii. Drobné nedostatky sa týkajú podvozka, ale nie je to nič tragické. Ako nákup z druhej ruky sa dá S60 alebo V60 vrelo odporučiť.
4-5 rokov: 6,7% (Typ T27 Ø 10,4%)
6-7 rokov: 10,4% (Typ T27 Ø 15,7%)
8-9 rokov: 19,0% (T25 Ø 20,9%)
10-11 rokov: 20,5% (T25, Ø 26,5%)
Cena: T27 od 6 900 Eur, T25 od 2 500 Eur
Keby neexistovali problémy s osvetlením, mohla by Toyota s Avensis ísť príkladom všetkým ostatným. Bohužiaľ, elektronika auta má svoju vlastnú logiku a svetla ju hnevajú viac než čokoľvek iné. Pokiaľ na tento problém u Avensisu nenarazíte, je to skoro ideálny kandidát na kúpu z autobazáru.
4-5 rokov: 9,7% (Typ GH, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 12,1% (Typ GH, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 16,8% (Typ GH Ø 20,9%)
10-11 rokov: 26,2% (Typ GG/GY, Ø 26,5%)
Cena: GH od 7 000 Eur, GG/GY od 1 000 Eur
Staršie automobily od Mazdy sa preslávili slabou ochranou laku proti poveternostným vplyvom. Novšie série majú lepšiu antikoróznu ochranu, ale problémy s brzdovým systémom zabránili ešte lepšiemu výsledku v ankete najviac poruchových áut strednej triedy.
4-5 rokov: 8,7% (W212, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 11,2% (W212, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 25,2% (W211 Ø 20,9%)
10-11 rokov: 29,1% (W211, Ø 26,5%)
Cena: W212 od 12 000 Eur, W211 od 4 000 Eur
U Mercedesu je možné sledovať trend zvyšovania kvality. Staršia trieda E z roku 2009 nebola zlým autom, ale novšia generácia W212 je oveľa lepšia, jediným menovaným negatívom sú časté problémy s parkovacou brzdou. Model W211 trpel na slabú výdrž podvozkových častí.
4-5 rokov: 6,9 %(B8, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 10,1% (B8, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 16,7% (B8 Ø 20,9%)
10-11 rokov: 24,3% (B7, Ø 26,5%)
Cena: B8 od 8 000 Eur, B7 od 1 800 Eur
Posledné dva typy Audi A4 sa môžu pochváliť veľmi dobrým priemerom spoľahlivosti. Miera bezchybných kusov dosahuje v posledných piatich rokoch hodnoty 94,4 percent, aj napriek vyšším nájazdom jednotlivých automobilov so štyrmi kruhmi v znaku. Musí dôjsť na zlú zhodu náhod, aby A4 svojmu majiteľovi kazila život.
4-5 rokov: 6,2% (Ø 10,4%)
6-7 rokov: 10,7% (Ø 15,7%)
Cena: od 15 000 Eur
Všetky skúmané časti tohto Mercedesu zvládajú starnutie s nadhľadom. Správa TÜV upozorňuje na brzdy, ale nejde o nič dramatické. Tento štýlový módny doplnok vie slúžiť dlho bez zaváhania, ktoré by stálo za reč.
4-5 rokov: 5,9% (4G, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 13,0% (4F, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 22,7% (4F, Ø 20,9%)
10-11 rokov: 25,3% (4F, Ø 26,5%)
Cena: 4G od 18 000 Eur, 4F od 5 500 Eur
Zlatý pohár za najspoľahlivejšie auto tohto rebríčka putuje aj do Ingolstadtu. Audi A6 generácií 4G aj 4F sú stabilným kvalitným tovarom, len niektoré staršie verzie mierne krivkajú v oblasti zavesenia náprav, opravy ale nie sú drahé.
4-5 rokov: 7,3% (W204, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 12,8% (W204, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 17,3% (W204, Ø 20,9%)
10-11 rokov: 30,1% (W203, Ø 26,5%)
Cena: W204 od 6500 Eur, W203 od 1500 Eur
Zlatý pohár patrí aj inžinierom zo Stuttgartu. Delené prvé miesto z druhej polovice obsadil Mercedes triedy C, ktorý statočne odoláva poruchám. Pre budúcnosť by sa malo zlepšiť zavesenia náprav, antikorózna ochrana brzdového potrubia a mechanizmus parkovacej brzdy. Väčšie problémy sú ale iba s najstaršími sledovanými exemplármi, tie novšie prechádzajú kontrolami oproti priemeru s veľmi dobrými výsledkami.
Pokračujte na ďalší príspevok »
AKTUALITA
Kupujete benzínové auto namiesto elektrického? Vo Francúzsku zaplatíte pokutu
V nasledujúcich rokoch môžeme očakávať prílev jazdených vozidiel z Francúzska, o ktoré tam nebude už viac záujem.
Francúzov čakajú veľké zmeny.AKTUALITA
Únia zníži emisie do roku 2040 o 90 percent! Čo to znamená pre dopravu?
Ako v praxi budú tieto zmeny vyzerať a nakoľko sú reálne?
Odhady nevyzerajú vôbec priaznivoRadikálny krok! Susedná krajina prijala kontroverzné riešenie s cieľom zníženia emisií a zlepšenia bezpečnosti
Rakúsko už o pár týždňov zavedie nové pravidlá na tamojších cestách. Tie sa dotknú aj maximálnej povovlenej rýchlosti.
Novela zákona znižuje byrokratické zaťaženie a samosprávam dáva viac volnosti. Tamojšie mestá na zmeny reagovali pozitívne.Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok
Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.
Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov. Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.Elektrické úžitkové vozidlá
Je to tu, Geely oficiálne prichádza na Slovensko ako Farizon!
AutoWallis Group sa pre slovenský trh stáva importérom čínskych elektrických úžitkových vozidiel značky Farizon patriaci pod skupinu Geely.
SERVIS
Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku
ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.
Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.Servis
Môžete si umyť motorový priestor svojpomocne? Na čo si dať pozor?
Keď otvoríte kapotu a vidíte tie nánosy špiny v motorovom priestore, prvá myšlienka je jednoducho to poriadne umyť. Je to však bezpečné?
Prinášame niekoľko tipov, ako umyť motorový priestor bezpečne.Servis elektromobilov
Majitelia elektromobilov sa sťažujú: Výrazný prepad zostatkovej hodnoty a zničené pneumatiky
K zlepšeniu situácie nepridáva ani to, že sa politici plánujú v nasledujúcich rokoch zamerať na emisie z bŕzd a pneumatík.
Pneumatiky elektrických áut sa opotrebovávajú rýchlejšie.V parlamente je návrh ako znížiť ceny benzínu a nafty. Ide o odpoveď na aktuálnu situáciu na trhu
Pohonné hmoty (PHM) na Slovensku tankujeme najdrahšie v porovnaní s okolitými krajinami. Týka sa to najmä benzínu, ktorého cena je aktuálne nad 1,7 €/l.
SaS navrhuje zníženie cien za benzín o takmer 20 centov za jeden liter. Čo na to predstavitelia vlády?Dostupný aj v nafte
Nový Citroën Berlingo stojí menej ako 20-tisíc: ceny, výbavy a podrobnosti o slovenskej ponuke
Nový Citroën Berlingo sa už dá objednávať aj na Slovensku, začína na cene menej ako 20-tisíc eur.