Najviac problémové jazdenky strednej triedy: podľa tohto sa orientujte pri výbere jazdenky!
Pozrite sa, ako dopadli Superb, Octavia, BMW radu 3 či Mercedesy triedy C a E.
Vydané Text: Redakcia
4-5 rokov: 15,4% (III, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 19,2% (III, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 21,1% (III, Ø 20,9%)
10-11 rokov: 26,3% (II, Ø 26,5%)
Cena: Mondeo III od 5 700 Eur, Mondeo II od 500 Eur
Celkom 8,3 percenta Fordov Mondeo má problém hneď na prvej kontrole STK, ktorá v Nemecku u nových áut prebieha po troch rokoch. Je v tomto ohľade úplne najhoršie zo sledovaných vozidiel a potvrdzuje rozporuplnú povesť poslednej generácie tohto modelu. Vysokým nájazdom to nebude, priemer 74 000 km výrazne nevybočuje z normy.
4-5 rokov: 14,8% (Ø 10,4%)
6-7 rokov: 20,4% (Ø 15,7%)
8-9 rokov: 22,0% (Ø 20,%9)
Cena: od 8 500 Eur
Štvordverové kupé s nepraktickým kufrom odvodené od klasického Passatu je často využívané vozidlo, ktoré na sebe necháva znateľné následky používania. Problémy sú hlavne s benzínovými motormi TSI, naftové varianty sú na tom citeľne lepšie. Opravy karosérie komplikujú drahšie a menej dostupné diely z druhovýroby.
4-5 rokov: 12,7% (F10, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 17,5% (F10, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 19,1% (E60, Ø 20,9%)
10-11 roků: 28,7% (E60, Ø 26,5%)
Cena: F10 od 16 000 Eur , E60 od 5 000 Eur
Prvé auto, ktoré by sme poslali skôr do vyššej strednej triedy, si v tomto rebríčku mnoho slávy nevybojovalo – BMW radu 5 skončilo s výrazne podpriemernými známkami. Nelichotivý výsledok môže byť ovplyvnený opäť vysokými nájazdy jednotlivých vozidiel, ktoré sú veľmi často k videniu na nemeckých diaľniciach. Generácia F10 vykazuje najväčšie problémy s podvozkom, staršie E60 trápi únik oleja, slabá účinnosť parkovacej brzdy, opotrebované čapy riadenia alebo slabé svetlomety.
4-5 rokov: 11,6% (II, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 14,1% (II, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 20,2% (II, Ø 20,9%)
10-11 roků: 28,7% (II, Ø 26,5%)
Cena: Octavia III od 9 000 Eur, Octavia II od 4 000 Eur
Z českého a slovenského pohľadu určite kontroverzné zaradenie, ale držme sa nemeckých dát. Priemerne sa Octavia tretej generácie dostavuje na prvé STK s nájazdom 67 000 km na tachometri. Miera nedostatkov je nad bežným priemerom. Predchádzajúca generácia (2004-2012) má častejšie slabé miesta v oblasti pružín a tlmičov.
4-5 rokov: 14,6% (Ø 10,4%)
6-7 rokov: 18,7% (Ø 15,7%)
8-9 rokov: 23,1% (Ø 20,9%)
10-11 rokov: 30,6% (Ø 26,5%)
Cena: od 3 500 Eur
Obľúbený tovar a pre mnohých symbol spoločenského postavenia nie je žiadna výhra. Ak ste si takúto jazdenku kúpili po tom slávnom nemeckom doktorovi, o ktorom sa píše v každom inzeráte, mali by ste zbystriť pozornosť. Počet poruchových vozidiel prevyšuje priemer aj u Passatu.
4-5 rokov: 9,9% (Ø 10,4%)
6-7 rokov: 13,9% (Ø 15,7%)
8-9 rokov: 17,5% (Ø 20,9%)
10-11 rokov: 27,5% (Vectra C, Ø 26,5%)
Cena: od 9 000 Eur Insignia, od 1 600 Eur Vectra C
Prvá kontrola Insignie vychádza horšie, zvyšok známok je správne pod celkovým priemerom. Celkové výsledky nie sú zlé, problémy sú hlavne s tlmičmi a pružinami. Niektoré modely sa stretávajú s únikmi oleja z mazacej sústavy.
4-5 rokov: 8,9% (Ø 10,4%)
6-7 rokov: 13,3% (Ø 15,7%)
Cena: od 8500 Eur
Rodinný sťahovák v našich končinách väčšinou patrí lepšie zaopatřenému majiteľovi. Superb v tomto rebríčku skončil na priemernej pozícii s priemernou spoľahlivosťou, podľa TÜV sa ale s rastúcim vekom zlepšuje. Typický problém menuje jediný – menej oodolné brzdové kotúče.
4-5 rokov: 6,9% (F30, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 14,5% (E90, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 19,9% (E90, Ø 20,9%)
10-11 rokov: 26,5% (E90 C, Ø 26,5%)
Cena: F30 od 16 000 Eur, E90 od 1 600 Eur
Dobré výsledky mladej F30 kazia prekvapivé problémy s prednými svetlami. Staršie E90 sú na tom štatisticky lepšie, čiastkových problémov ale TÜV pripomína dosť: hnevá parkovacia brzda, brzdové hadice, pružiny s tlmičmi a niektoré z vozidiel neprejdú testom emisií.
4-5 rokov: 12,4% (Typ B, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 14,0% (Typ B, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 19,8% (Typ B, Ø 20,9%)
10-11 rokov: 27,8% (Typ S/JV, Ø 26,5%)
Cena: Typ B od 9 500 Eur , Typ S/JV od 2 500 Eur
Od švédskeho zástupcu strednej triedy by ste možno čakali vyššie, nadpriemerný výsledok ale V70 stačil len na ôsmu pozíciu. V70 je vraj preslávená chybným riadením, zlými nápravami a brzdami. Nič, čo by sa dalo opraviť kdekoľvek, na rozdiel do prasknutej žiarovky, s ktorou sa u V70 tiež budete potýkať častejšie.
4-5 rokov: 9,4% (Ø 10,4%)
Cena: od 8 500 Eur
Napriek nadpriemernej porcii zvládnutých kilometrov dorazilo Volvo na prvú technickú kontrolu väčšinou v dobrej kondícii. Drobné nedostatky sa týkajú podvozka, ale nie je to nič tragické. Ako nákup z druhej ruky sa dá S60 alebo V60 vrelo odporučiť.
4-5 rokov: 6,7% (Typ T27 Ø 10,4%)
6-7 rokov: 10,4% (Typ T27 Ø 15,7%)
8-9 rokov: 19,0% (T25 Ø 20,9%)
10-11 rokov: 20,5% (T25, Ø 26,5%)
Cena: T27 od 6 900 Eur, T25 od 2 500 Eur
Keby neexistovali problémy s osvetlením, mohla by Toyota s Avensis ísť príkladom všetkým ostatným. Bohužiaľ, elektronika auta má svoju vlastnú logiku a svetla ju hnevajú viac než čokoľvek iné. Pokiaľ na tento problém u Avensisu nenarazíte, je to skoro ideálny kandidát na kúpu z autobazáru.
4-5 rokov: 9,7% (Typ GH, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 12,1% (Typ GH, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 16,8% (Typ GH Ø 20,9%)
10-11 rokov: 26,2% (Typ GG/GY, Ø 26,5%)
Cena: GH od 7 000 Eur, GG/GY od 1 000 Eur
Staršie automobily od Mazdy sa preslávili slabou ochranou laku proti poveternostným vplyvom. Novšie série majú lepšiu antikoróznu ochranu, ale problémy s brzdovým systémom zabránili ešte lepšiemu výsledku v ankete najviac poruchových áut strednej triedy.
4-5 rokov: 8,7% (W212, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 11,2% (W212, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 25,2% (W211 Ø 20,9%)
10-11 rokov: 29,1% (W211, Ø 26,5%)
Cena: W212 od 12 000 Eur, W211 od 4 000 Eur
U Mercedesu je možné sledovať trend zvyšovania kvality. Staršia trieda E z roku 2009 nebola zlým autom, ale novšia generácia W212 je oveľa lepšia, jediným menovaným negatívom sú časté problémy s parkovacou brzdou. Model W211 trpel na slabú výdrž podvozkových častí.
4-5 rokov: 6,9 %(B8, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 10,1% (B8, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 16,7% (B8 Ø 20,9%)
10-11 rokov: 24,3% (B7, Ø 26,5%)
Cena: B8 od 8 000 Eur, B7 od 1 800 Eur
Posledné dva typy Audi A4 sa môžu pochváliť veľmi dobrým priemerom spoľahlivosti. Miera bezchybných kusov dosahuje v posledných piatich rokoch hodnoty 94,4 percent, aj napriek vyšším nájazdom jednotlivých automobilov so štyrmi kruhmi v znaku. Musí dôjsť na zlú zhodu náhod, aby A4 svojmu majiteľovi kazila život.
4-5 rokov: 6,2% (Ø 10,4%)
6-7 rokov: 10,7% (Ø 15,7%)
Cena: od 15 000 Eur
Všetky skúmané časti tohto Mercedesu zvládajú starnutie s nadhľadom. Správa TÜV upozorňuje na brzdy, ale nejde o nič dramatické. Tento štýlový módny doplnok vie slúžiť dlho bez zaváhania, ktoré by stálo za reč.
4-5 rokov: 5,9% (4G, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 13,0% (4F, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 22,7% (4F, Ø 20,9%)
10-11 rokov: 25,3% (4F, Ø 26,5%)
Cena: 4G od 18 000 Eur, 4F od 5 500 Eur
Zlatý pohár za najspoľahlivejšie auto tohto rebríčka putuje aj do Ingolstadtu. Audi A6 generácií 4G aj 4F sú stabilným kvalitným tovarom, len niektoré staršie verzie mierne krivkajú v oblasti zavesenia náprav, opravy ale nie sú drahé.
4-5 rokov: 7,3% (W204, Ø 10,4%)
6-7 rokov: 12,8% (W204, Ø 15,7%)
8-9 rokov: 17,3% (W204, Ø 20,9%)
10-11 rokov: 30,1% (W203, Ø 26,5%)
Cena: W204 od 6500 Eur, W203 od 1500 Eur
Zlatý pohár patrí aj inžinierom zo Stuttgartu. Delené prvé miesto z druhej polovice obsadil Mercedes triedy C, ktorý statočne odoláva poruchám. Pre budúcnosť by sa malo zlepšiť zavesenia náprav, antikorózna ochrana brzdového potrubia a mechanizmus parkovacej brzdy. Väčšie problémy sú ale iba s najstaršími sledovanými exemplármi, tie novšie prechádzajú kontrolami oproti priemeru s veľmi dobrými výsledkami.
Pokračujte na ďalší príspevok »
Nový model
Mercedes-AMG už testuje nové športové auto, ktorým chce nalákať kupcov Porsche Taycan
Budúca novinka nemeckej značky bude založená na platforme AMG.EA. Prototyp práve prešiel zimnými cestnými testami.
Bude mať „najnižšiu možnú polohu sedenia pre vodiča a cestujúcich“.Vieme prví
Audi práve odhalilo prelomové SUV Q6 e-tron s bankovým nabíjaním a platformou PPE. Zverejňujeme podrobnosti aj ceny
Nové AUDI Q6 e-tron ukazuje úplne nový dizajnový jazyk značky a je jej historicky prvým vozidlom na novej platforme PPE.
Vorsprung durch Technik platí aj v roku 2024: Q6 e-tron má ponúknuť celkom nový digitálny zážitok.PREDSTAVENIE
Predstavujeme nové MG4 XPower: SILA PREKVAPENIA!
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy? Zadržte dych, bude to riadna jazda plná adrenalínu a prekvapení.
Jedným z nich bude nepochybne fakt, že sedíte v elektrickom MG4, aj keď s provokatívnym prívlastkom: XPower.Elektromobilita so ZSE Drive
SHOP & CHARGE! Preťažená nabíjacia sieť v nákupných centrách? Pomôže load balancing!
Nabíjanie auta popri nakupovaní je veľmi praktické. Vybavíte dve veci jednou ranou. Ako je to s budúcnosťou nabíjania v nákupných centrách?
Malý lacný elektromobil
VW bude konkurovať Dacii a Citroënu. Jeho najlacnejšie nové auto bude stáť pár eur mesačne
Malé lacné elektromobily predsa len majú zmysel. Automobilky Dacia, Renault, Citroën a Škoda už predstavili nové lacné modely, VW ich však môže pomyslene položiť na lopatky.
Dáva si však na čas, otvorene hovorí o príchode až o tri roky.Servis
Prečo pneuservis nerešpektuje červené a žlté značky od výrobcu pneumatík? Má zmysel sa sťažovať?
Farebné značky od výrobcu pneumatiky sú dôležité, hoci sa zdá, že pri prezúvaní kolies sa na ne až tak nedbá.
Farebné značky od výrobcu pneumatiky sú dôležité, hoci sa zdá, že pri prezúvaní kolies sa na ne až tak nedbá. Pneuservisy na to majú svoje dôvody, ktoré nemožno bagatelizovať.auto motor a šport č. 4/2024
Štatút reklamnej a propagačnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport č. 4/2024
PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé
auto motor a šport č. 4/2024
Štatút reklamnej a propagačnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport č. 4/2024
PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé
Spravodajstvo
Európsky parlament schválil návrh normy EURO 7: Zavádza enviropas auta, brzdy aj povinné zvýšenie životnosti batérie!
Nová emisná norma napokon nebude tak prísna, ako sa pôvodne navrhovalo.
Euro 7 prinesie dôležité novinky, ako reguláciu emisní brzdových častíc, environmentálny pas vozidla či garancie životnosti batérií.Spustenie predaja
Máme slovenské ceny nových Volkswagenov: Passat Variant, nový Tiguan a vylepšený T-Cross
Kto sa rozhodne rýchlo, ten dostane nové modely s výraznejšou zľavu a vo výbave Limited s obohateným sériovým vybavením.
Passat Variant začína na cene už od 33 990 €, Tiguan od 29 990 €. Malé SUV T-Cross je po modernizácii ešte krajšie a dá sa kúpiť už od 19 390 €.