Land Rover nám ukázal svoj najnovší telefón, je to toto hrubé monštrum

Prekvapivo sa nový telefón Land Rover Explore sústreďuje na chodcov. Prečo?
Vydané  Text: 

### Dnes sa na bratislavskej „pláži pod ufom“ konalo predstavenie smartfónu, ktoré zorganizovala spoločnosť TCCM v spolupráci s automobilovou značkou Land Rover a výrobcom Bullit Group – a my sme tam nemohli chýbať, pretože spojenie automobilov a modernej techniky je vždy zaujímavé. V tomto prípade si najnovší mobilný telefón prevzal od Land Roveru nielen názov, ale aj logo a tiež esenciu toho, čo robí britskú značku typickou – outdoorovú odolnosť. Najnovší smartfón značky Land Rover nie je úplnou novinkou, pretože jeho dizajn poznáme už z prelomu rokov 2017/2018, avšak až dnes sme sa s ním zoznámili osobne.
Kuriozitou je, že s kompletným príslušenstvom (batériou v kryte a ochranným puzdrom) ide o pravdepodobne najhrubší mobilný telefón na svete. Skutočne, skúsenosť s ním je zážitkom. Samotný telefón má skôr priemernú hrúbku, na zadný kryt sa pomocou silných magnetov pripevňuje doplnková batéria, ktorá ho udrží pri živote aj niekoľko dní. Vstavaná baterka má kapacitu nadpriemerných 4000 mAh, batéria so vstavaným zosilňovačom príjmu GPS má ďalších 3620 mAh. Dokopy tak dostávame do rúk telefón, ktorý vydrží aj veľký výlet bez nabíjačky.
Samotný telefón je vybavený doplnkovým softvérom, ktorý ocenia skôr fanúšikovia pešej turistiky. Vstavaný barometer, výškomer a množstvo ďalších dolnkových senzorov budú poznať skôr tí skúsenejší, užitočnou funkciou sú rozšírené turistické mapy s vyznačenými chodníčkami, ktoré nenájdete ani v Google Maps.
Land Rover Explore má operačný systém Android, iba 5-palcový displej, 4 GB RAM a 64 GB vnútornej pamäte. Podporuje aj bežné pamäťové karty microSD. Displej je prekrytý ochranným sklom Gorilla Glass 5, avšak celý telefón je vybavený extrémne odolnými krytmi, vďaka ktorým je prakticky nezničiteľný. Priamo na tlačovej konferencii sme mali možnosť vidieť, ako telefón položený na trávniku prešiel Land Rover Discovery a smartfón prežil bez akejkoľvek ujmy. Skúste si to s iPhone za tisíc eur… Hlavná kamera mobilu má rozlíšenie 16 megapixelov, tá predná 8 mpx, smartfón je odolný pred pádom z výšky 1,8 metra je dokonale použiteľný aj pod vodou (má ochranu IP68).
Za logo Land Rover, extrémnu výdrž a enormnú odolnosť zaplatíte 650 eur, v balení nájdete aj karabínu s logom automobilky, doplnkovú batériu s GPS anténou a parádne hrubé puzdro.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.