Rakúsko sa s tým nepára: za fajčenie v aute hrozí hrozí astronomická pokuta

Od začiatku mája by ste si mali dávať pozor na fajčenie cigarety v aute. V horšom prípade vám hrozí pokuta, ktorá našinca zaručene prekvapí svojou výškou.
Vydané  Text: 

**Rakúsko úpravou legislatívy vychádza v ústrety zdraviu mládeže a pokračuje v trende, ktorý pred tromi rokmi začali Taliansko a Anglicko. Pokuta na fajčenie za volantom teda nie je svetovou novinkou a tiež neplatí tvrdenie, že by boli trestaní fajčiari, ktorí si vychutnávajú svoju cigaretku osamote.** Základým predpokladom nového zákona, ktorý od 1. mája 2018 platí v Rakúsku, je snaha o úplné obmedzenie pasívneho fajčenia mládeže a tehotných žien. Udelenie pokuty vo výške do 100 € je možné iba vtedy, keď vodič, respektíve iný pasažier automobilu, vo vozidle fajčí aj napriek tomu, že sa v ňom nachádza tehotná žena alebo osoba mladšia ako 18 rokov. V prípade, že sa situácia bude opakovať, môže byť vinník potrestaný pokutou vo výške až 1000 €! To je už poriadna sumička za jednu cigaretku a netrpezlivosť, netvrdíme však, že neopodstatnená. Fajčenie vo všeobecnosti stráca svoju popularitu a trendovosť, neznamená to však, že by fajčiari mali byť za svoju závislosť trestaní. Obmedzenie fajčenia na verejných priestranstvách, zastávkach, v reštauráciách a najnovšie v autách s tehotnými ženami alebo mládežou je všeobecným záujmom a nie distrimináciou. Dnes sa v Rakúsku nesmie fajčiť ani v taxíkoch a, samozrejme, vo verejnej doprave.
Najtvrdšie finančné tresty – pokuty – za fajčenie v aute v prítomnosti mládeže má Taliansko. 500 až 5 000 €, ak má dieťa menej ako 12 rokov, a 250 až 2 500 €, ak má osoba medzi 12 až 17 rokmi. V Grécku platí, že ak fajčíte cigaretu v aute, v ktorom veziete dieťa do 12 rokov, zaplatíte 1500 € a ak si zapálite vo verejnom dopravnom prostriedku, hrozí pokuta až 3 000 eur a mesačný zákaz viesť vozidlo.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.