Google zavolá do autoservisu a objedná termín - na druhej strane pritom nezistia, že nevolá človek

ERIK STRÍŽ, 11.05.2018
VIDEO | Nič lepšie dnes neuvidíte, za to vám ručíme! „Umelá“ asistentka od Google telefonuje na prevádzku a dojednáva termín návštevy.
Dnes považujeme za samozrejmé, že nám Google pomáha v bežnom živote. Čoskoro bude za nás aj volať a dohadovať termíny v autoservise, u lekára alebo kdekoľvek inde. (foto: Erik Stríž)


Nové technológie od Google sú akoby z iného sveta. Dnes sa nám javia skoro ako sci-fi, ale o niekoľko rokov ich aj tak vždy príjmeme za celkom samozrejmé a ani sa nad nimi viac nezamýšľame. Možno to bude aj prípad Google Asistenta so ženským hlasom, ktorý sa nedá rozpoznať od hlasu skutočného človeka.

Na poslednej konferencii spoločnosti Google ľudia zodpovední za vývoj umelej inteligencie a funkcie asistenta predviedli najnovšiu funkcionalitu, ktorá je jednou tých, ktoré vedia vyraziť dych.

Google Asistent má príjemný ženský hlas a vie prekvapivo presvedčivo imitovať vyjadrovanie bežného človeka, napríklad aj „hmmmkať“ na znak pochopenia a súhlasu.

Konferencia Google, na ktorej spoločnosť demonštrovala nové funkcie svojho asistenta s umelou inteligenciou


Základ je, že tomuto digitálnemu asistentovi poviete, že vám má rezervovať termín napríklad v kaderníctve, u holiča alebo hoci aj v autoservise, čo je nám motoristom bližšie. Asistent potvrdí vašu požiadavku a sám zavolá do servisu, vysvetlí situáciu a objedná vás. Na druhej strane pritom ani nepostrehnú, že im volá syntetický hlas artifikálnej asistentky.

Určite si pozrite priložené video, nepochybujeme o tom, že budete prekvapení z toho, ako verne dokáže počítač imitovať skutočnú osobu. Predstavte si svet, v ktorom niektoré z nepríjemných alebo otravných telefonátov za vás vybaví artifikálny (rozumej umelý) asistent. Na druhej strane vidíme aj svet, v ktorom tisícky a tisícky ľudí stratia prácu v call centrách, pretože túto prácu za nich spraví jeden počítač, ktorý firmy výjde nepomerne lacnejšie a ešte budú môcť prispôsobiť hlas a štýl komunikácie konkrétnemu zákazníkovi.