Mitsubishi sa darí: predalo o 19 percent viac a má úspechy s modelmi XPANDER a Eclipse Cross

Značka Mitsubishi je stále atraktívnejšou voľbou. Za posledný rok predala až o 19 percent viac ako rok predtým, v Číne až o 55 percent!
Vydané  Text: 

Automobilka Mitsubishi rozhodne má čo ponúknuť, ale u nás trpí možno nedostatočným marketingom, pre ktorý sa jej dobré modely tak trocha strácajú v pretlaku iných automobiliek. V najnovšom čísle auto motor a šport 6/2018, ktorý bude v predaji už tento mesiac, si budete môcť prečítať napríklad aj test hybridného Outlandera PHEV, ktorý veľmi jednoznačne a presvedčivo predviedol schopnosti automobilky stavať nielen pekný, ale aj pekelne funkčný automobil.

Mitsubishi Outlander PHEV v teste pre auto motor a šport 6/2018 (foto: Erik Stríž)


Predaje za rok 2017 išli výrazne nahor

Najnovšie k nám do redakcie prišla tlačová správa od Mitsubishi Motors, ktorá informuje o predajných výsledkoch za fiškálny rok 2017. Ten sa skončil 31. marca 2018, momentálne prebieha fiškálny rok 2018, ktorý sa skončí v posledný marcový deň budúceho roka.

Celosvetové predaje za fiškálny rok 2017 medziročne vzrástli o +19% na 1 101 000 vozidiel.

Spoločnosť Mitsubishi Motors vo fiškálnom roku 2017 vykázala medziročný nárast čistých tržieb o +15% na 2,19 bilióna jenov (16,8 milióna eur). Prevádzkový zisk prudko vzrástol na 98,2 mld. jenov (754,91 miliónov eur), čo zodpovedá marži prevádzkového zisku na úrovni 4,5%; za rovnaké obdobie fiškálneho roka 2016 spoločnosť vykázala prevádzkový zisk 5,1 mld. jenov.

Za posledných 12 mesiacov potom spoločnosť vyprodukovala čistý zisk vo výške 107,6 mld. jenov (827,1 miliónov eur), čím zvrátila čisté straty na úrovni 198,5 mld. jenov za predchádzajúci fiškálny rok.

Mitsubishi Xpander (2018) uvedený minulý rok v septembri na indonézskom trhu


Predaje v regióne ASEAN vzrástli o +33% na 275-tisíc vozidiel, k čomu prispeli najmä objednávky pick-upov v Thajsku a dobré predaje nového MPV s označením XPANDER, ktorý bol uvedený minulý rok v septembri na indonézskom trhu. Predaje v Číne vzrástli medziročne o +55% na 13-tisíc vozidiel vďaka dopytu po modeli Outlander v úprave pre miestny trh.

Model XPANDER je súčasťou produktovej ofenzívy Mitsubishi Motors, ktorá zahŕňa aj nové kompaktné SUV Eclipse Cross. Na minuloročný začiatok predaja modelu Eclipse Cross v Európe nadväzuje uvedenie modelu na ďalších dôležitých trhoch, ako je Oceánia, Severná Amerika a Japonsko.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.